Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Någon som märkte att man inte fick poäng för att ge ut ammo, medkits och reparera i alphan?

Hmmm jag fick då poäng varje gång jag gjorde något av det du nämner, fick t.o.m ett ribbon vid några tillfällen för just detta..

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Hmmm jag fick då poäng varje gång jag gjorde något av det du nämner, fick t.o.m ett ribbon vid några tillfällen för just detta..

Konstigt, fick inga poäng alls.

Permalänk
Medlem

vill bara fråga er alla en fråga
1. varför jämför ni med bad company 2? det är två helt olika spel samt spel stilar och titlar.
.... vore intressant att veta detta, då daniel aka zh1nt0 och stormonster höll en redovisning om just angående bc2 i min skola och påpekade just att BF BC och BF är två helt olika titlar och inte ska jämföras med varandra. det ni gör är ju nästan som att jämföra mw3 och bf2 tycker jag. rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem

Som sagt så är fortfarande inget klart om de som köpt MOH LE kommer att få tidigare tillgång till betan än alla andra.

Även fast det står "BF3 Beta access" så kan det vara upplagt på samma sätt som Blizzard gjorde med deras World of Warcraft. Att det stod "FREE 10 DAY GUEST PASS INSIDE" när man närsomhelst kunde gå in på deras hemsida och få precis samma sak genom att registrera sig.

Permalänk
Skrivet av ATRmayo:

vill bara fråga er alla en fråga
1. varför jämför ni med bad company 2? det är två helt olika spel samt spel stilar och titlar.
.... vore intressant att veta detta, då daniel aka zh1nt0 och stormonster höll en redovisning om just angående bc2 i min skola och påpekade just att BF BC och BF är två helt olika titlar och inte ska jämföras med varandra. det ni gör är ju nästan som att jämföra mw3 och bf2 tycker jag. rätta mig om jag har fel

Det må vara olika titlar men vi jämför dem eftersom de är slående lika, både till spelsätt och funktionallitet.

Permalänk
Medlem

Var det idag betan började? Är det försent att köpa MoH? Känns grymt värt
-Gnoff

Permalänk
Medlem

Det de fr dice skrev på alpha forumet var att det är inte bestämt vad de med MOH LE/T1 skulle få, och att de ska återkomma. Nog kommer det en belöning på ngt sätt. Hoppas som alla andra, att få betan tidigare.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Någon som märkte att man inte fick poäng för att ge ut ammo, medkits och reparera i alphan?

för ammo har jag fått för, har inte testat reparera men medkits har inte gett något

Permalänk

Vet något om dice sagt något om att 3d spotting ska tas bort eller om commander rose kommer tillbaka. 3d spotting är idiotiskt, iaf hur det är var i alphan, och nu måste man fan använda teckenspråk för att få ammo.

Permalänk
Skrivet av _Gnoff_:

Var det idag betan började? Är det försent att köpa MoH? Känns grymt värt
-Gnoff

Nej, alphan slutade idag, betan börjar senare.
Ja, det är för sent att köpa MoH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Nej, alphan slutade idag, betan börjar senare.
Ja, det är för sent att köpa MoH.

Enligt supporten jag pratade med för dryga veckan sen så gäller erbjudandet 12 månader efter MoH var släppt vilket var 12 oktber 2010 så tekniskt sett ska det fortfarande fungera. Frågade specifikt att om de som köpt tier 1 / limited edition med en sticker om BF3 Betan skulle få tillgång och fick ett Ja på den frågan. Men eftersom alla verkar få olika svar äre väl bara vänta och se vad som händer.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Enligt supporten jag pratade med för dryga veckan sen så gäller erbjudandet 12 månader efter MoH var släppt vilket var 12 oktber 2010 så tekniskt sett ska det fortfarande fungera. Frågade specifikt att om de som köpt tier 1 / limited edition med en sticker om BF3 Betan skulle få tillgång och fick ett Ja på den frågan. Men eftersom alla verkar få olika svar äre väl bara vänta och se vad som händer.

Ja vi får se. Själv tror jag på att alla kommer få tillgång till betan samma dag vare sig man har köpt MOH eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tirre182:

Ja vi får se. Själv tror jag på att alla kommer få tillgång till betan samma dag vare sig man har köpt MOH eller inte.

Jo de säger ju att det ska vara en öppen i September men varför ens säga att folk som köper MoH med en sticker ska få tillgång tidigare, känns ju nästan som en stängd Beta några veckor i Augusti. Men eftersom de själva inte släppt någon information om det än är det ju som sagt bara att vänta och se.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Ja hoppas till gudarna inte att det blir samma bana. Man är ju rätt less på denna Speciellt första basen, The Park. Suck.

Man kanske vågar hoppas på Gulf of Oman till betan?

Jag vill att det ska bli samma bana, men även en till bana. Vill ha Operation Métro i betan så jag kan se jämföra ordentligt och se vad som blivit bättre och om det åtgärdat allt. Sen en annan bana för variationens skull.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk

Tror ni att betan kommer vara öppen för alla? när släpps det?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Tror ni att betan kommer vara öppen för alla? när släpps det?

Jag skriver detta igen (finns annars på sid 102):

Augusti - Stängd BF3 Beta (för de som köpt MOH Limited Edition/Tier 1).
September - Öppen BF3 Beta.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

När får man släppa videos från alphat?
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Inte alls pga NDA?

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem

Jo, jag vet det men när tas NDA borta da? Kanske det är så jag ska folmulera det så.
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexander7938:

Jo, jag vet det men när tas NDA borta da? Kanske det är så jag ska folmulera det så.
/Alex

Efter release antagligen. NDA brukar finnas på både på Alfa och Beta. Undantag finns

Iallafall majoriteten av mina tester på combattesting.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Alexander7938:

Jo, jag vet det men när tas NDA borta da? Kanske det är så jag ska folmulera det så.
/Alex

Det tas inte bort. Om NDA's är tidsbegränsade så skrivs det i avtalet, det gjordes mig veterligen inte nu. Möjligen kan EA/Dice gå ut med att släppa på det men då man inte skulle filma under alphan så är det väl lite motsägelsefullt i sig.

http://www.product-reviews.net/2011/07/27/battlefield-3-alpha-tester-in-trouble-for-leaking-gameplay-videos/

Kile som råkat illa ut med Alpha material läckage.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Du spammar Q tills du får en röd trekant och sen skjuter du mot den för kills

Förstår vilkten trekant du menar, menar du att man träffar genom att skjuta på den istället för gubben???! Låter ju sinnes!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Förstår vilkten trekant du menar, menar du att man träffar genom att skjuta på den istället för gubben???! Låter ju sinnes!

Nej, självklart inte. Den visas ovanför, beroende på avstånd. Men skjuter du åt det hållet pilen är träffar du oftast om det inte finns något ivägen.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Jag skriver detta igen (finns annars på sid 102):

Augusti - Stängd BF3 Beta (för de som köpt MOH Limited Edition/Tier 1).
September - Öppen BF3 Beta.

källa på stängd i augusti eller chansar du bara som alla andra här?

Permalänk
Medlem

Det enda jag läst är att beta kommer i september och då räknar jag med att det börjar med den stängda (kanske två veckor?) och någon/några veckor senare har en veckas öppen beta-period.
Vore märkligt att dra igång en beta direkt efter alpha. Det behövs tid till att få fram rapporter, fastställa och sedan utveckla vidare och interntesta förändringar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

källa på stängd i augusti eller chansar du bara som alla andra här?

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Citat:

Is this the Beta promised to buyers of Medal of Honor: Limited Edition?
No, this is an Alpha Trial, meaning this software is still not at the "Beta" development milestone. The Open Beta will start in September. The exact date for when Medal of Honor: Limited Edition players can join the Beta will be announced at a later date.

Citat:

Recently a Medal of Honor: Limited Edition Beta newsletter went out to users. What is that all about?
Well, that newsletter says you are entitled to play the beta in September. It is however not a ticket or a code. If you purchased a copy of Medal of Honor with the Battlefield 3 Beta sticker on it, you are eligible for the Beta. If you have not received the newsletter, make sure you opt in on your EA Profile to receive them. Also, if you haven´t received the newsletter and own a copy of Medal of Honor: Limited edition, you are eligible to play in the beta.

Jag tolkar detta som att Betan kommer börja i September och inte i Augusti fast de som har MoH: Le kommer få det lite tidigare. Sen om det nu är sista veckan i Augusti eller första veckan i September finns det inget svar på. Gamescon är väl runt 17e Augusti och det är väl under den som de kommer släppa mer information om Betan.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Som sagt så är inget klart ännu. Det som är klart är att de som köpte MOH LE kommer få tillgång till betan. Dock så har det ej sagt när så det skulle inte förvåna mig om det får tillgång till betan samma dag då den är öppen för alla men dock kanske får något annat exklusivt.

Permalänk

Kul för oss svenskar. Ett svenskt företag utvecklar tvåtusentalets hittills absolut bästa spel att döma av bilder osv. Men vi får inte tillgång till betan när vi förbokar. Det får amerikatterna!

http://i.imgur.com/VBpwC.png

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer upp fin fina ladder och tournament system! Typ R60 liga och lite sådna grejer!
edit: Såg att R60 lade ner tidigare iår, synd.

Vi i Aesir (Aoc-gaming.se), har börjat bygga lineup nu och skall satsa som fan som gamining-community! Skall försöka ha egen server från day 1!