Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk

Det här med early access. Jag köpte mitt MoH Tier 1 på steam. Registrerade det sedan på Origin. Men blev orolig när jag aldrig fick något beta-mail så jag ringde och hörde hur det låg till. Då, enligt supporten, så gäller min cd-nyckel endast för standard edition och inte LE eller T1.
Kollade sedan på steam storepage. Då hade dom på steam tagit bort early access texten.

Snacka om att man känner sig lite lurad...

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Sjukt bra ljudeffekter, den känslan har aldrig slagit mig i tidigare fps Första matchen precis avklarad

Tillägg: Det flyter bra på mitt gamla Radeon 4850, men jag kommer köpa nytt kort för att kunna maxa. Alphan är ju strypt grafikmässigt

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk

Fick en nyckel i går, har dock varken ork eller lust att använda den efter hur dåligt Bad company 2 var och är. Som att röra sig under vatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Fick en nyckel i går, har dock varken ork eller lust att använda den efter hur dåligt Bad company 2 var och är. Som att röra sig under vatten.

inte alls likt bc2....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Fick en nyckel i går, har dock varken ork eller lust att använda den efter hur dåligt Bad company 2 var och är. Som att röra sig under vatten.

Lust att dela med dig?

Javet, tiggeri på hög nivå.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Lust att dela med dig?

Javet, tiggeri på hög nivå.

Me want too ^^ Sten sax påse, om han inte vill ha xD

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Trodde ni menade av hans åsikt

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

ja kan ju gärna ta imot en alpha invite om någon person inte skulle vilja ha sin

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Medlem

För er med Nividakort som har problem med frysningar, Nivida har släppt nya Beta-drivrutiner som funkar ypperligt (än så länge!!)

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte hittar någon server?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Ställ in filtret på 1-5 spelare och tryck på quick match så slipper du leta server och kommer alltid in på en server med 27+ spelare.

Skrivet av flyawaynille:

Bara jag som inte hittar någon server?

Prova RottingRhubarbs idé, funkar för mig med flera..

Permalänk
Medlem

Efter 14 timmars spelande börjar man bli lite less på Metro banan Blir att gå tillbaks till BC2 tills 27oct.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Tjobb0:

Efter 14 timmars spelande börjar man bli lite less på Metro banan Blir att gå tillbaks till BC2 tills 27oct.

Dom kommer väl inte köra samma bana på betan som på alphan eller?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Dom kommer väl inte köra samma bana på betan som på alphan eller?

Det får vi hoppas!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Det här med early access. Jag köpte mitt MoH Tier 1 på steam. Registrerade det sedan på Origin. Men blev orolig när jag aldrig fick något beta-mail så jag ringde och hörde hur det låg till. Då, enligt supporten, så gäller min cd-nyckel endast för standard edition och inte LE eller T1.
Kollade sedan på steam storepage. Då hade dom på steam tagit bort early access texten.

Snacka om att man känner sig lite lurad...

Jag köpte Tier 1 på Siba och efter jag installerat fick jag ett mail om att jag reggat limited / tier 1 på mitt konto men inget Beta access. Dock när jag snacka med supporten så sa de att ifall det står i Origin att du reggat det så kommer ett betamail bara att det kan ta ett tag.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Dom kommer väl inte köra samma bana på betan som på alphan eller?

Jag HOPPAS att dom kommer köra någon conquest bana med 64spelare och med jetplan.
Men kommer säkerligen bli samma bana igen -_-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

bara jag som efter en stund får 25-30 fps? jag har ett 5850. har funkat bra tills de gjord något runt 20-tiden.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Dom kommer väl inte köra samma bana på betan som på alphan eller?

Det hoppas jag så man kan se vilka förändringar de gjort

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Skrivet av Tobias75:

Det hoppas jag så man kan se vilka förändringar de gjort

Jo ifs

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjobb0:

Jag HOPPAS att dom kommer köra någon conquest bana med 64spelare och med jetplan.
Men kommer säkerligen bli samma bana igen -_-

Jag hoppas däremot på att det blir Metro igen eftersom jag hittills inte har fått chansen att testa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Fick en nyckel i går, har dock varken ork eller lust att använda den efter hur dåligt Bad company 2 var och är. Som att röra sig under vatten.

Detta är inte Bad Company. Bad Company är gjort för konsoler.

Edit: Förresten, alla ni som tycker det är för snabbt osv. Testa en server som inte har 32 spelare. 32 Spelare är alldeles för mycket med tanke på denna lilla bana och för lite tickets.

När jag testade en server med runt sisådär 16 spelare så fick jag tillbaks känslan av BF2. Kan inte bärga mig tills hela spelet med stora banor, conquest och 64 spelare. RUSH är lite för fast-pace för Battlefield imo.

Skrivet av KKay:

Det får vi hoppas!

zh1nt0 (community-manager på DICE) skrev i en tråd på Battlelog att det inte kommer vara samma bana i betan. Sen helt plötsligt ändrade han sig och sa att det inte var bekräftat än. Det lutar nog åt en annan bana.

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på dinosaurien och jordvävningen? som visas på trailern.
En bisarr grej hade varit en bana där alla spelare, HKP, tanks, flyg mm ska ta ner en gigantisk dinosaurie, typ godzilla som härjar i någon stad...

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk

Känns onekligen som att jag är den ända personen som inte fått någon invite vid det här laget

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick 2 invites en i måndags och en idag på mina två ea accounts

Kan ju bara säga att BF3 är så sjukt kul! Vilken skillnad mot Bad company 2! Helt sanslöst kul. om man nu bortser från LAV-25 camparna :/

Annars, kanon bra spel! Rullar på som smör här för mig med mitt 6950, runt 60-80 fps

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Skrivet av mkrl:

Fick 2 invites en i måndags och en idag på mina två ea accounts

Kan ju bara säga att BF3 är så sjukt kul! Vilken skillnad mot Bad company 2! Helt sanslöst kul. om man nu bortser från LAV-25 camparna :/

Annars, kanon bra spel! Rullar på som smör här för mig med mitt 6950, runt 60-80 fps

Du vill inte ge bort den andra, eller använder du den?

Gud vad jag tjatar om en key, men vill man ha så får man väl va lite dryg

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Du vill inte ge bort den andra, eller använder du den?

Gud vad jag tjatar om en key, men vill man ha så får man väl va lite dryg

Tyvärr så fick en nära kompis till mig den :/

Alphan slutar ju på måndag ändå så försök att få tag på betan istället

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chaval:

Kom att tänka på dinosaurien och jordvävningen? som visas på trailern.
En bisarr grej hade varit en bana där alla spelare, HKP, tanks, flyg mm ska ta ner en gigantisk dinosaurie, typ godzilla som härjar i någon stad...

Ju mer vi spelare pressar DICE efter mod-verktyg, desto mer sannolikt är det att du får din dröm uppfylld!

Permalänk

Lirade lite igår men oj vad jag saknar kill-cam. Men det är väl inget som kommer senare va?
Annars tycker jag känslan i spelet och grafiken är riktigt bra.

Upptäckt en skum bugg där jag inte kan zooma efter reaload. Men i övrigt riktigt stabilt för mig.

Har dock problem med att upptäcka Fi och se vart dom befinner sig. Men det beror nog på skit bakom spakarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik/Out:

Lirade lite igår men oj vad jag saknar kill-cam. Men det är väl inget som kommer senare va?
Annars tycker jag känslan i spelet och grafiken är riktigt bra.

Upptäckt en skum bugg där jag inte kan zooma efter reaload. Men i övrigt riktigt stabilt för mig.

Har dock problem med att upptäcka Fi och se vart dom befinner sig. Men det beror nog på skit bakom spakarna

buggen att man inte kan sikta behöver man byta vapen fram och tillbaka / dö om det ska funka igen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Tjobb0:

buggen att man inte kan sikta behöver man byta vapen fram och tillbaka / dö om det ska funka igen

Jo, jag märkte det. Lite irriterande dock
Funkar även att skjuta några skott från höften och reloada igen.