Microsoft färdigställer Windows Phone "Mango"

Permalänk
Medlem

Gillar skarp användargränssnittet och för mig som nuvarande iPhoneanvändare ser jag det definitivt som ett plus att Microsoft styr sitt ekosystem hårdare än Google gör med Android för mindre fragentering. Skulle definitivt kunna tänka mig en WP7 telefon när den har fullt stöd för vår svenska marknad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Bara han fick vara först med en kommentar så spelar det ingen roll hur eftertänksam den är.

True story bro.

Permalänk
Skrivet av Forsberg1:

Använd YouTube-appen från Lazyworm, bra kvalitet även över 3G.

Skrivet av MinecraftZ:

Använd appen Lazyworm!
Funkar perfa!!!

Grabbar jag älskar er! Underbarrrrrrttttttttttttttttttttttttttt!!!!!

Nu är det bara spotify som fattas

Permalänk

Låter konstigt, men jag kommer aldrig att köpa en Windows-lur av princip-skäl

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Vad har dom att erbjuda som inte redan finns hos android eller ios? Dåligt ryckte och långt efter, dom får det nog inte lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

Vad har dom att erbjuda som inte redan finns hos android eller ios? Dåligt ryckte och långt efter, dom får det nog inte lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du använt en wp7-telefon? Underbara är dem, har en omnia 7 själv och har aldrig sett något ens i närheten av den (ja, har testat desire och iphone4)

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av vad Microsoft och Nokia kan klistra ihop. Sitter fortfarande på en gammal nokia n95 från 2007 som tar bättre kort än en iphone4

Permalänk
Medlem

Man kan nu få tag på en Optimus 7 for 2000kr hos Netonnet, så är man inte säker på om mango är något köp Optimus 7, efter Mango lanseras till den.
Själv har jag mango betan och allt funkar strålande! Xbox Live och marketplacet stöds, svenskt tangentbord, blixtsnabb multitasking!

Permalänk
Medlem

Tycker man bör testa den, känna på OSet i en affär eller så, tror många skulle bli förvånande hur smidigt interface den har. Sitter och väntar på Nokias W7 lurar nu!

Permalänk
Medlem

Joo Även denna tråd verkar vara som alla andra ute på nätet, många negativa människor som inte ens testat Phone7 förstår inte riktigt hur det går ihop. Absolut dom tidigare WiMo har inte varit mycket att hänga i granen, men tro mig det är verkligen som Win Vista -> Windows 7 som med W 6.5 -> Phone 7 om inte ännu större steg. Har aldrig varit med med ett sånt "flow" i en telefon och allt är verkligen genomtänkt. Fler och fler i min omgivning är verkliga Android eller iOS folk men dom har verkligen blivit imponerad.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Då vi har windows mobile på jobbet får jag automatiskt kräkreflexer när jag läser om windows mobila system. Men å andra sidan sitter vi också på windows XP här på de fasta burkarna... suck
Jag tänker iaf ta råden tidigare i tråden och klämma lite på dessa telefoner i vinter när de är i "bruk skick". Om än med tång och kanske inte för att köpa men för att kanske lyckas bygga bort kräkreflexerna och försöka ändra sin förutfattade uppfattning.

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Medlem

Riktigt trevliga nyheter, hoppas att uppdateringen hittar ut till oss så snart som möjligt då.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eureka:

Då vi har windows mobile på jobbet får jag automatiskt kräkreflexer när jag läser om windows mobila system. Men å andra sidan sitter vi också på windows XP här på de fasta burkarna... suck
Jag tänker iaf ta råden tidigare i tråden och klämma lite på dessa telefoner i vinter när de är i "bruk skick". Om än med tång och kanske inte för att köpa men för att kanske lyckas bygga bort kräkreflexerna och försöka ändra sin förutfattade uppfattning.

Windows Phone och Windows Mobile har inget gemensamt. Så testa en WP7-telefon, du kommer att bli positivt överraskad!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Joo Även denna tråd verkar vara som alla andra ute på nätet, många negativa människor som inte ens testat Phone7 förstår inte riktigt hur det går ihop. Absolut dom tidigare WiMo har inte varit mycket att hänga i granen, men tro mig det är verkligen som Win Vista -> Windows 7 som med W 6.5 -> Phone 7 om inte ännu större steg. Har aldrig varit med med ett sånt "flow" i en telefon och allt är verkligen genomtänkt. Fler och fler i min omgivning är verkliga Android eller iOS folk men dom har verkligen blivit imponerad.

Tycker det är bra mycket större skillnad mellan 6.5 och 7 än Vista och Windows 7. Microsofts tidigare operativsystem för mobiler var kasst men Windows Phone 7 är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

de är såååå sega...väntat fan 1 år snart för att få spotify på mobilen... zzz

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Har tagit väldigt lång tid. Men jag gillar detta gränssnittet och det kan bli intressant när det nu kommer på Svenska.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Kan förövrigt säga att en kille jag känner var på väg och köpa eventuellt en iPhone 4, men efter ett besök hos Mediamarkt och han fick pilla lite på en WP7 telefon så bestämde han sig istället för att köpa en HTC Trophy.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Låter konstigt, men jag kommer aldrig att köpa en Windows-lur av princip-skäl

Vilka principer?
Microsoft blir lite mindre onda, de har tagit många bra steg på sistone och deras nya HTML5-koncept ser jag som väldigt positivt.
Apple är redan ondare än MS någonsin varit.
Google är lite på gränsen att gå ifrån sitt eget "don't be evil"-koncept och behöver lite konkurrens för att inte göra det.

Jag är glad över att MS ser ut att lansera ett bra alternativ till iOS och Android och hoppas att det rör om i grytan lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Vilka principer?
Microsoft blir lite mindre onda, de har tagit många bra steg på sistone och deras nya HTML5-koncept ser jag som väldigt positivt.
Apple är redan ondare än MS någonsin varit.
Google är lite på gränsen att gå ifrån sitt eget "don't be evil"-koncept och behöver lite konkurrens för att inte göra det.

Jag är glad över att MS ser ut att lansera ett bra alternativ till iOS och Android och hoppas att det rör om i grytan lite.

När kom ondska in i bilden?
Känns som bilden av vad folk tycker är onda företag oftast finns i folks huvuden baserat på artiklar de läst på internet.
När vet man att ett företag är ont?

Ska bli skoj att testa WP7. Har inte provat någon version än.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

När kom ondska in i bilden?
Känns som bilden av vad folk tycker är onda företag oftast finns i folks huvuden baserat på artiklar de läst på internet.
När vet man att ett företag är ont?

När dom utnyttjar sin position på marknaden till att förstöra för konsumenter är dom onda.

Permalänk
Medlem

Tror att Windows 8 kommer ersätta Windows Phone 7, då kommer det förhoppningsvis bli fart på försäljningen och allt prat om "ekosystem".

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

När dom utnyttjar sin position på marknaden till att förstöra för konsumenter är dom onda.

Jo, men när det sker (och vad det är) är något som folk verkligen har olika åsikter om. Så vad är sant? Finns det bara en ”sanning”?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Jo, men när det sker (och vad det är) är något som folk verkligen har olika åsikter om. Så vad är sant? Finns det bara en ”sanning”?

Nej, det finns många sanningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Nej, det finns många sanningar.

Även i fallet om huruvida ett företag ska klassas som ont eller inte?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Även i fallet om huruvida ett företag ska klassas som ont eller inte?

Ja.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av star-affinity:

Även i fallet om huruvida ett företag ska klassas som ont eller inte?

Huruvida företag är onda är ofta en subjektiv fråga. Det aktieägare ser som gott kan uppfattas som ont av anställda, konsumenter och konkurrenter, beroende på vad det gäller. Att det finns aversioner mot Microsoft är ändå inte befängt. Undersök SCO härvan och du finner att Microsoft direkt och indirekt stött en av de mest bisarra patentmålen någonsin finansiellt och med personal. Ingen utom folk med direkt vinning av att SCO lyckades kan hitta något gott i den processen. I sin förlängning innebar SCO härvan att teknisk utveckling hindrades och att konkurrenter åderläts, av vilka några senare "tvingades" in i samarbetsavtal som egentligen bara gynnar Microsoft.

Personligen skulle jag undvika att förkroppsliga gott och ont, eftersom det är svårt att bedöma individers personlighet utifrån hur de exekverar sin roll i ett företag. Dessutom är det svårt att balansera för- och nackdelar emot varandra, som att Microsoft å ena sidan sparkade arroganta Unix företag i baken genom att bevisa att det faktiskt fanns en konsumentmarknad, och hur Microsoft å andra sidan förhalat öppen standardisering av t ex Webben; den vanliga hemmakonsumenten har både tjänat och förlorat på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Personligen skulle jag undvika att förkroppsliga gott och ont, eftersom det är svårt att bedöma individers personlighet utifrån hur de exekverar sin roll i ett företag. Dessutom är det svårt att balansera för- och nackdelar emot varandra, som att Microsoft å ena sidan sparkade arroganta Unix företag i baken genom att bevisa att det faktiskt fanns en konsumentmarknad, och hur Microsoft å andra sidan förhalat öppen standardisering av t ex Webben; den vanliga hemmakonsumenten har både tjänat och förlorat på detta.

Det här är ju rätt bra skrivet och en bra sak att ha i åtanke.
Jag brukar fokusera på handlingar. Om handlingen i sig är god eller inte.

I det här fallet undrade jag mest varför man valt att bojkotta Microsoft.

Permalänk
Medlem

de skulle ha varit lite snabbare med denna uppdatering, ios5 är ruskigt nära i tiden

Permalänk

jag tycker windows phone är coolt jag,dom flesta använder ju windows till sina datorer,förstår inte varför det finns ett behov av att dissa deras telefoner.
jag har en windows mobile 6.5,och den är precis som att ha xp i sin ficka.

det känns som att det är trendigt att var och varannan jan banan och så kallad grej-recensent ska dissa windows mobile.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Huruvida företag är onda är ofta en subjektiv fråga. Det aktieägare ser som gott kan uppfattas som ont av anställda, konsumenter och konkurrenter, beroende på vad det gäller. Att det finns aversioner mot Microsoft är ändå inte befängt. Undersök SCO härvan och du finner att Microsoft direkt och indirekt stött en av de mest bisarra patentmålen någonsin finansiellt och med personal. Ingen utom folk med direkt vinning av att SCO lyckades kan hitta något gott i den processen. I sin förlängning innebar SCO härvan att teknisk utveckling hindrades och att konkurrenter åderläts, av vilka några senare "tvingades" in i samarbetsavtal som egentligen bara gynnar Microsoft.

Personligen skulle jag undvika att förkroppsliga gott och ont, eftersom det är svårt att bedöma individers personlighet utifrån hur de exekverar sin roll i ett företag. Dessutom är det svårt att balansera för- och nackdelar emot varandra, som att Microsoft å ena sidan sparkade arroganta Unix företag i baken genom att bevisa att det faktiskt fanns en konsumentmarknad, och hur Microsoft å andra sidan förhalat öppen standardisering av t ex Webben; den vanliga hemmakonsumenten har både tjänat och förlorat på detta.

Håller med.
Finns många tillvägagångssätt som känns knepiga (onda hade säkert vissa kallat dem) som de företag han tog som ”onda” har gjort. Framförallt Microsoft har gjort en del lustiga grejor tycker jag. Men att kalla dem för onda känns att ta i. Apple likaså. De får ju utstå mycket när det går så bra för dem. Jag undrar också varför Apple gör vissa beslut, men att hårdra det och kalla dem för onda är att ta i tycker jag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma