Visa dina skärmdumpar!

Permalänk

Här kommer ett gäng bilder från Crysis 2, HL2 Cinematic mod och GTA IV med iCEnhancer 1.2 (grafikmod).
Crysis 2:

GTA IV:

HL2 med Cinematic mod:

Utanför stationen i början.

Alyx Vance (Adriana Lima modell) väcker mig efter att ha däckat.

Jag välkomnas till labbet.

Folk som bor i container.

Alyx och Judith Mossman är oense, Alyx tycker det är för kallt i labbet.

Eldstrid.

amatörradio föreningen.

eldstrid.

eldstrid.

Hagelsvärm i ansiktet.

Permalänk

Cinematic Mod gör ett rätt bra jobb på att totaldöda HL2's art style.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Anilusion:

Cinematic Mod gör ett rätt bra jobb på att totaldöda HL2's art style.

Japp! Totaldödar halflife stilen genom hela spelet men det blir.."snyggare"

Permalänk
Skrivet av Anilusion:

Cinematic Mod gör ett rätt bra jobb på att totaldöda HL2's art style.

Skrivet av tcntad:

Japp! Totaldödar halflife stilen genom hela spelet men det blir.."snyggare"

Självklart så ska HL2 upplevas i sitt originalutförande, har man dock redan gjort det så är cinematic mod en trevlig upplevelse.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anilusion:

Cinematic Mod gör ett rätt bra jobb på att totaldöda HL2's art style.

Håller inte med. Förutom när det gäller karaktärdesignen.

Permalänk

Återkommer här med lite bilder på ett tungt grafikmoddat Quake (Modden heter Darkplaces).

Permalänk
Medlem

Civ V
Jag har insett att jag är rätt dålig på spelet. Måste lära mig min-maxa mer. Vann i alla fall (satsade på culture victory) med en stad kvar fast AI:n anföll och nukade alla tre baks till stenåldern.

Lite ojämt här, men hade flyttat det som var kvar till huvudstan.

Permalänk
Medlem

Några Painkiller screens igen.

Permalänk
Medlem

Två till från killing floor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Slog till på Alpha Protocol för 45kr. Ett spel som har fått ta mycket skit, såväl välförtjänt som oförtjänt. Intressant upplägg som tyvärr hålls tillbaka en del av ett stelt gameplay och hysteriska buggar.

Detta med en bedövningspistol. "Non-lethal"...

Den fruktade skottfinten

So we meet again...

Diskret briefing

But will it run Crysis?

Den sedvanliga kustomiseringen

Alltid värt med svindyra grunkor som kan frammana ljud!

Jag tror att han är snäll

Terrorize this!

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

GTAIV med div mods, går att få mycket bättre grafik. Detta är dock vad som är spelbart med mitt skitkort

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dblood:

GTAIV med div mods, går att få mycket bättre grafik. Detta är dock vad som är spelbart med mitt skitkort[/IMG][/URL]

Jag har sett tråden på Neogaf där de snackar om dessa mods och har en en bunt bilder från dem. Personligen tycker jag moddarna går för långt åt andra hållet. Jag upplever bilderna som för "kontrastiga", det är för mörkt på natten inne i en stad med massor av ljus och dessutom känns färgschemat onaturligt. GTA IV i sig är dock på andra änden av skalan. Jag skulle vilja ha något som var lite mer neutralt mitt emellan för min egen del. Alltså upplever inte jag dem som mycket bättre, snarare som ett alternativ till GTA IV överfiltrerade färglösa standardgrafik.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Tog ner min första älg ikväll i "theHunter" 422KG vägde den, fan vad nervöst

Elk/Wapiti.

Skrivet av Allexz:

ingen aning om det är amerikanskt eller europeiskt, en av devsen är svensk iaf så mycket vet jag.

Spelet är helt svenskt och utvecklas av Expansive Worlds, ett dotterbolag till Avalanche.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Vulture:

Spelet är helt svenskt och utvecklas av Expansive Worlds, ett dotterbolag till Avalanche.

Åh tusan, det visste jag inte. Använder alltså deras spelmotor också, som används i Just Cause 2 och kommande Renegade Ops. Deras motor är extremt bra på att skapa enorma detaljerade miljöer från relativt lite data.

-----

Fyra Darksiders bilder

Permalänk
Medlem

Far Cry 2

Permalänk
Medlem

KDIZD (Knee Deep In ZDoom) via GZDoom.

Filmsekvens

Permalänk
Medlem

Några Total War: Napoleon skärmbilder

Gjorde siege på Coni till de anföll

Tar hand om icke routande restenheter

Kampanjkartan

Några Österikiska enheter pajade min supplystad, de fick ångra sig den hårda vägen

Deras kavalleri anfaller, men dör sen

Permalänk
Medlem

TDU2

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nya Hot Pursuit ur Need For Speed familjen, påminner en del om Outrun 2006 faktis 250km/h, fullt rattutslag, full broms, släppupp broms och ge full gas, så driftar vi fint sedan, får gärna vara grusväg med. Men småkul är spelet mellanåt.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Några till Total War: Napoleon

Krutrök!

Jagar dem genom stan

Fin fransk linje

Permalänk

Använder ni något speciellt program eller använder ni inbyggda "screen-shot" funktioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CheddarBomb:

Använder ni något speciellt program eller använder ni inbyggda "screen-shot" funktioner?

Vet att många kör fraps iaf http://www.fraps.com/

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av CheddarBomb:

Använder ni något speciellt program eller använder ni inbyggda "screen-shot" funktioner?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet att många kör fraps iaf http://www.fraps.com/

Jag brukar använda Fraps och sedan låta programmet ta screenshots var 3 sek. Sen är det bara till att gå igenom bilderna och se vilka som duger för att ladda upp :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av CheddarBomb:

Använder ni något speciellt program eller använder ni inbyggda "screen-shot" funktioner?

Om du kör med AMD/ATI grafik så kan jag rekommendera radeonpro, personlig favorit i alla fall.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Tre till från slutet av första Napoleonkampanjen.

Fick ju sprinta lite på slutet för att jag glömde att det var på tid innan spelet varnade att det var si och så många rundor kvar. Klarade det på nästsista rundan.

Österrikarna gick åt

Rätt ojämt, fast spelet tyckte det var 50/50 och anföll själv. Trevligt med erfaret artilleri.

-----
Jag kör Fraps för screens och filmer, har screenshot på Pause-knappen. Fördelen är att jag har samma i alla spel och att det alltid blir PNG för max kvalite som jag sen kan JPEG-komprimera om jag vill.

Permalänk
Medlem

En skärmdump över mitt lilla slott i minecraft

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av mosl92:

En skärmdump över mitt lilla slott i minecraft
http://img51.imageshack.us/img51/1994/unledzad.png

Väldigt mycket trä då, hoppas inte blixten slår ner bara
Insidan då?

Permalänk
Medlem

Bilder från Battlefield 2 modden Forgotten Hope 2 2.4(släpptes igår)
Gillar verkligen deras visuella design. De har t.o.m. fått till något som liknar en skog.

Permalänk
Medlem

Doom 3 med modden Sikkmod

Permalänk
Medlem

Ångrar lite man inte köpte Doom paketet på steam rean, 3an är faktis riktigt kul! Sen har vi ju klassikerna också då.

Två bilder från genomspelningen utav Hydrophobia: Prophecy

Och sedan två bilder på nya Hot Pursuit ur NFS serien. Äntligen lyckats få kantutjämningen att fungera.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||