Föra över PS3-data UTAN att gå in i XMB (mer också)

Permalänk

Föra över PS3-data UTAN att gå in i XMB (mer också)

Så, min ps3 slim "dog" häromdagen och nu vill den att jag ska återställa hårddisken. Fine, det kan jag göra, men då är problemet bara att jag är fast vid den skärmen hela tiden. Dvs jag gör återställningen, den startar om, och vips, så är jag tillbaka på samma jävla ställe igen. Har testat en miljon gånger men det verkar inte hända något.

Har uppdaterat via USB-sticka men det funkade inte heller. Nu är inte mina sparade spel ett så oerhört stort problem, men det skulle ändå vara skönt att ha kvar dom. Så till frågan :

Finns det något sätt att föra över alla trophies samt sparade spel UTAN att behöva gå in i själv XMB (ps3 menyerna)? För som ni kanske ser så är det rätt svårt för mig nu då jag inte ens kommer förbi skärmen som ber mig att "återställa hårddisken".

Visa signatur

Skinnig

Permalänk
Medlem

Ta ut HDD och koppla in den i datorn om du har en stationär kopiera över filerna formatera om disken, nu borde det bara vara att sätta tillbaka disken i ps3 installera om allt och föra över dina sparade filer.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Hedersmedlem

Går inte att kopiera över data till/från disken utanför PS3-systemet. Har du bytt disk och kört backup utility eller vad menar du med att återställa disken?

Om systemet ber om att återställa disken vid varje omstart låter det ju som att disken eller firmware är trasig.

Trophies synkas till PSN så de är inga problem. Nerladdade/köpta spel är bara att ladda hem igen efter du fått igång maskinen igen. Savefiler är det du kommer förlora om du inte lyckas återställa backupen.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Skrivet av twinlight:

Går inte att kopiera över data till/från disken utanför PS3-systemet. Har du bytt disk och kört backup utility eller vad menar du med att återställa disken?

Om systemet ber om att återställa disken vid varje omstart låter det ju som att disken eller firmware är trasig.

Trophies synkas till PSN så de är inga problem. Nerladdade/köpta spel är bara att ladda hem igen efter du fått igång maskinen igen. Savefiler är det du kommer förlora om du inte lyckas återställa backupen.

var det jag misstänkte. jag hade läst någonstans att det i princip var omöjligt att göra det. men nu gjorde jag en systemåterställning och hela ps3an är tillbaka i sitt gamla "state", alla sparningar borta, nerladdningar likaså. har börjat tanka hem det viktigaste dock. känns rätt skönt med ett tomt ps3 ändå.

Visa signatur

Skinnig