Vad har du för intressen utöver teknik/datorer?

Permalänk
Medlem

Har precis börjat med fallskärmshoppning har gjort 17 hopp nu och letar efter en egen skärm . Blir lite dyrt nu när man skall börja plugga men det är fan värt det, synd bara att det är svårt att få råd till både datorn skärmen och lite annat kul. Blir nog till att prioritera en skärm i år 40k åt helvette

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Har sedan 12 år tillbaka haft ett stort intresse för astronomi och kosmologi, ska köpa ett nytt teleskop så fort jag får jobb efter examen. Utöver det så jag väldigt mycket inne på Hifi och hemmabio samt fantasy- och sci-fi litteratur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Åhå! Får man fråga om du har läst Clas Svahns böcker om det okända? Håller själv på med hans bok "Möten med det okända" efter att ha läst hans 2 andra "Det okända" och "Berättelser om det okända". Har även läst hans bok om sekter och andra hemliga sekter. Om du inte har det så rekommenderar jag dig att införskaffa dem genast!

Jag har läst "Möten med det okända", men inte "Det okända" och "Berättelser om det okända". Får ta och införskaffa dom helt enkelt.

Tackar för tipset.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Historia, böcker, fiske, kampsport, bl.a

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Rätt bra. Gillar att gå på konserter och som sagt läser jag en del. Finns även kultur på nätet. Jag har tröttnat rejält på tv då det ända man ser är kriminalserier, mediakåta och sport. Gillar att vara aktiv (inte bara fysiskt) och har därför inte tålamod att titta på film/tv då det är en passiv underhållningsform/tidsfördriv. Ska jag slappna kan jag tex. plocka isär nåt kameraobjektiv till minsta detalj och fixa till det.

Word, jag brukar tänka så här, om jag sätter mig vid tv för att "vila" så kommer ändå hjärnan ta in massor med onödiga reklamer + att man zappar runt så mkt innan man hittar det man vill titta på. Så fyller jag hjärnan med saker man inte behöver.

Jag har hört att hjärnan tar in alla intryck och bilder man ser varje dag, även fast man inte kan tex kan rabbla upp allt man gjort vid slutet av dan.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

var en gång i tiden sjukligt bilintresserad, har släppt lite nu med datorerna och moppen och det är lite skönt var absoulut ingen att snacka med om det på den nivån:/ Ljud är en stor hobby med billjud som HiFi synd bara att det ska vara så förbannat dyrt!håller med om att film och sådant är bara tidsslöserier! Men som alla andra killar här (i stort sett vill inte vara fördomsfull) så är BRUDAR det största intresset<3

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Medlem

Gillar trådar som man beskriver sig själv. Man måste ju underhålla egot och känna sig bra tillfredsställd.

-Läsa avhandlingar gällande krig, övergrepp och medicinska metoder.
-Jobba, är min största fridtidsintresse som jag får betalt för.
-Spränga sönder saker, destruktivt beteende är faktiskt okej om man har sprängkort och är instruktör.
-Vandra, då helst ensam så man slipper vara en frågelåda som alla skall stoppa kluriga frågor i.
-Supa, ragga och cruisa runt i staden, innehållande mestadels busvisslingar med följande standardkommentar "Hej du gumman, läcker hylla du har. Får man möjligtvis ställa några shoots där och kyssa dig ömsint på dina fantastiska läppar."

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Har precis börjat med fallskärmshoppning har gjort 17 hopp nu och letar efter en egen skärm . Blir lite dyrt nu när man skall börja plugga men det är fan värt det, synd bara att det är svårt att få råd till både datorn skärmen och lite annat kul. Blir nog till att prioritera en skärm i år 40k åt helvette

Rekomenderar dig att köpa en för 10-15 istället.
Dels för att det funkar lika bra
Sen är det bättre du lägger pengarna på det roliga än binda dem i "kapital".
Ska du sen plugga också verkar det ännu mer ologiskt med en "nyish" rigg.

Mitt råd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Rekomenderar dig att köpa en för 10-15 istället.
Dels för att det funkar lika bra
Sen är det bättre du lägger pengarna på det roliga än binda dem i "kapital".
Ska du sen plugga också verkar det ännu mer ologiskt med en "nyish" rigg.

Mitt råd.

Jo försöker väll det men de är jäkligt svårt att hitta något runt 170 som är hyfsat oftast är det en del som behöver bytas eller cypress behöver köpas till och då blir det ju mycket pengar. Då köper jag heller en skärm jag vill ha (saber II) med allt (nytt) och fräscht får dock se vad man kommer över

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Jo försöker väll det men de är jäkligt svårt att hitta något runt 170 som är hyfsat oftast är det en del som behöver bytas eller cypress behöver köpas till och då blir det ju mycket pengar. Då köper jag heller en skärm jag vill ha (saber II) med allt (nytt) och fräscht får dock se vad man kommer över

170 är en vanlig storlek, det borde finnas gott om dem.
En 170 skärm som första skärm tyder på att du är liten/lätt?
Tänk på att en 150 rigg kan ta en 170 7-cell "utan större problem".
Det kom ut en annons på 150 rigg på svenska skydivelistan för en timme sen.

Sen förstår jag att du behöver en Cypres eller liknande
Men har svårt att förstå valet av Sabre II
En lätt lastad Sabre II öppnar skit och flyger sådär. Men visst, den är förlåtande i landningen med mycket flär.

Lycka till med köpet.
Tänk på att det är valår nästa år i USA, så om du ska köpa nytt beställ nu/tidigt och betala nu/tidigt eftersom dollarn normalt går upp vid valår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

170 är en vanlig storlek, det borde finnas gott om dem.
En 170 skärm som första skärm tyder på att du är liten/lätt?
Tänk på att en 150 rigg kan ta en 170 7-cell "utan större problem".
Det kom ut en annons på 150 rigg på svenska skydivelistan för en timme sen.

Sen förstår jag att du behöver en Cypres eller liknande
Men har svårt att förstå valet av Sabre II
En lätt lastad Sabre II öppnar skit och flyger sådär. Men visst, den är förlåtande i landningen med mycket flär.

Lycka till med köpet.
Tänk på att det är valår nästa år i USA, så om du ska köpa nytt beställ nu/tidigt och betala nu/tidigt eftersom dollarn normalt går upp vid valår

tror du inte att en 150 blir lite liten. Ja ja är ganska liten och lätt 175/70 ca. Vet att en sabre II öppnar kasst men skall vara kul att flyga. Använder en spectre 190 nu och den känns inte så jätte rolig. Vad skulle du rekommendera istället då? De flesta man snackar med säger ju att man skall köpa antingen spectre som är snäll eller sabre II som är lite tuffare men öppnar kasst, om man köper nytt kan man också kolla på storm men den har jag inte pratat men någon som faktiskt har flugit. Jag är ju väldigt grön i denna sporten och tar gärna imot tipps. (sedan att alla säger olika saker är en annan grej)

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Nej nej.. Jag menar inte att du ska hoppa en 150 skärm än.
Men du kan köpa en rigg som är gjord för 150, sen packa ner en 170 sqf 7 cell. En 170 7 cell packar ungefär lika stort som 150 9 cell.
Då har du dessutom en rigg du kan hoppa med en längre tid. 170, 150 och 135 går att ha i den riggen.
Det betyder att du kan ha den riggen de närmsta ~300 hoppen
Det enda du behöver byta är huvudskärmen.

Visserligen finns det en risk att ha för stor skillnad mellan reserv och HK, dels att reserven är liten. Men också om du hamnar under två skärmar.
Olika storlek flyger olika fort vilket kan leda till downplane. Stor risk? Det får du svara på.

Jag vill inte ge dig några råd om skärmval, det tycker jag de som känner dig ska göra. Men jag bara menar att nytt kanske är overkill.
Och att en 150 RIGG (ej skärm) kan funka också. Men kolla med de som känner dig.

Vad gäller Storm, har inte hoppat den själv men vi har några på klubben som hoppar dem.
De flyger verkligen som en 9 cell. Den har verkligen fördelarna av 7 cell (heading) och 9 cell (flär och glidtal).

Men det stora problemet med 150 rigg är nog reservens storlek om det inte är typ Optimumreserv som då är en storlek större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Lirar trummor

http://www.youtube.com/user/DrumBlast89?feature=mhee

Vill jätte gärna komma in på en folkhögskola till Hösten med musik inriktning, bara för att det kommer bli skojj. Kanske funderat på musiklärare i framtiden men man får se vars vägen tar en.

Sen gillar jag att leta upp nya band och läsa om dom inom metal.

Sen så gillar jag att kolla på kläder, speciellt t-shiits. Har en del hemma i garderoben. Har nästan blivit en liten samling nu, har minst 10 st med tryck nu.

Grym cover! Gojira ftw! Kolla upp mitt band som jag spelar trummor i: http://www.youtube.com/user/butchersweden , http://www.myspace.com/butcherjkpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Flyga flygplan, åka longboard, lyssna på och diskutera musik, lite politik. Fina grejer!

Vad flyger du för nåt?

Permalänk
Medlem

Musik är mitt största intresse, spelar trummor i ett band som heter Butcher: http://www.youtube.com/user/butchersweden.
Har också stort intresse av att flyga, och då menar jag inte stora passagerar plan utan mindre plan Segelflyger själv

Permalänk
Medlem

Resa, men du hittar mig inte på ett flygplan om det inte är absolut nödvändigt. Det är inte målet som räknas, utan resan till målet. Och att då sitta still och lyssna på skrikande barn finns inte på kartan. Motorcykeln tar mig dit jag vill och under tiden jag sparar ihop pengar för att kunna resa jorden runt (1-2år) så blir det lite kortare resor (1-4 veckor). Det är ett dyrt sätt att resa på, hade kunnat bli 30 resor till Thailand i 2 veckor för samma pengar. Men vem fan vill till Thailand när man kan glida fram över slätterna i Mongoliet eller köra fast och käkas upp av mygg i Sibirien.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gusalm:

Vad flyger du för nåt?

Mestadels Piper PA28 vid längre flyg men när jag bara ska upp och ta en sväng så blir det med en Diamond DV-20 Katana. Håller på att bygga upp mina timmar nu. Flyger du också?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Mestadels Piper PA28 vid längre flyg men när jag bara ska upp och ta en sväng så blir det med en Diamond DV-20 Katana. Håller på att bygga upp mina timmar nu. Flyger du också?

Okej, Var någonstans? Japp, jag flyger på riktigt.. alltså segelflyg