Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

om du läser tråden får du alla svar...

den kommer även att ha uppdaterat grafikkort. nvidia geforce 520m, batteritiden och priset kommer vara desamma.

---------
själv hade jag sett en blandning mellan U36SD och N53SV. 13 eller 15 tum, U36SD tangentbord,matta yta,N53SV:ans prestanda. utan DVDspelare, utan superhögtalare, men skadar väl inte. en vikt 2-2.4 kg
gärna belysttangentbord. Hade jag köpt direkt!

Nu försöker jag inte vara den som ska ifrågasätta allting, även om det råkat bli så i den här tråden, men vem har gått ut med att priset blir detsamma? Låter ju nästan för bra för att vara sant tycker man.

Jag gav upp väntan och beställde en Toshiba R830 och hoppas att den räcker för mig vilket jag tror den gör. Annars får jag skicka tillbaka och sätta mig i kön på U36:an igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fok:

Nu försöker jag inte vara den som ska ifrågasätta allting, även om det råkat bli så i den här tråden, men vem har gått ut med att priset blir detsamma? Låter ju nästan för bra för att vara sant tycker man.

Jag gav upp väntan och beställde en Toshiba R830 och hoppas att den räcker för mig vilket jag tror den gör. Annars får jag skicka tillbaka och sätta mig i kön på U36:an igen.

ASUS David här på sweclockers om jag vill minnas rätt. Nea så otroligt är det väl knappast. Det är en natulig uppdatering till nyare processorer/grafikkort, ingen uppgradering

Permalänk

Frågade Asus Sverige på fb om släpp av sandy bridge varianter.

ASUS Sverige: "Hej! Vi gissar att U31 och U36 med Sandy Bridge kommer finnas ute juni-juli (troligtvis juli)."

https://www.facebook.com/asussverige

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem

ah tråkigt! Jag skulle verkligen vilja se en 15 tums variant av U36SD,

Permalänk
Skrivet av Swekorven:

Frågade Asus Sverige på fb om släpp av sandy bridge varianter.

ASUS Sverige: "Hej! Vi gissar att U31 och U36 med Sandy Bridge kommer finnas ute juni-juli (troligtvis juli)."

https://www.facebook.com/asussverige

Seg väntan.. men gött att dom håller en uppdaterad iaf

Edit: http://technytt.se/2011/05/exklusivt-lansering-av-asus-u31e-u...
Som sagt

Permalänk

Lite erfarenheter.

Hej är en nybliven ägare till en U36JC och är hittills väldigt nöjd men ville dela med mig av lite erfarenheter och tips:

Byte till SSD. Var väldigt lätt men man måste vara varsam, använde kreditkort för att dela chassiet när skruvarna tagits ur.
Den stora issuen är att det inte följer med win7 installationskivor så kom ihåg att bränna ut rescueskivor innan.
Jag klonade över systempartitionen (utan återställingspartition på 17GB) på min nya SSD innan jag monterade den. Se till att den är alignad.

Angående Hybrid-HD:n Seagate Momentus XL så har jag haft den innan i andra datorer och även om den inte är lika snabb som en riktig SSD är den ljusår snabbare än den 5400rpm drive som satt i min Hade den suttit i min hade jag förmodligen inte bytt till SSD.

Angående drivrutiner: Vidare hade jag problem med USB3 kontrollern som inte ville hitta min externa USB3disk. Efter att ha hittat nya Freso Logic drivrutiner (på station drivers) så funkar den nu perfekt! Asus har inte de senaste på sin sida.
Samma sak med Atheros-kortet som sitter i min. (skulle ju helst tagit Intel istället) det hade jag problem med att det tappade kontakten och fick sättas av och på för att funka igen. Nya drivrutiner verkar ha fixat det.

Lite allmänna synpunkter: Skärmen är väl inget under (väldigt mycket "glare") men ljusstark och verkligen helt ok. Jag har kört min i både performance och entertainment-läge och kört tunga analysprogram för försökdsdata och datorn är alltid sval och i princip alltid helt tyst! Får säga att det inte finns mycket i denna prisklass som är lika bra. Den nya med SB blir säkert lite bättre men man klarar sig nog ypperligt med den som finns nu. Man spelar ju ändå inte spel på laptoppen (nästan alla klarar inte värmen). Slängde in ytterligare 4GB i den och det funkar hur bra som helst.

På min önskelista skulle varit en bättre skärm och att det följde med win7 skivor

Varför står det att den senaste BIOSen är 205 på Asus hemsida men jag har 206 i min?

Permalänk

Fråga: Är det bakgrundsbelyst tangentbord på U36JC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Fråga: Är det bakgrundsbelyst tangentbord på U36JC?

nej

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hiren:

Skulle den inte heta U36JD? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av hiren:

Ser riktigt trevlig ut iaf i mina ögon får hoppas dom andra butikerna sänker sig enda så lågt som 7 k då slår jag till. hybrid disk lockar(efter ha suttit på 5400 rpm'are i 5 år)

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Är det blank skärm på den eller matt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Är det blank skärm på den eller matt?

Har för mig att den är blank eller högblank,. Nån som hört när sb kommer ut kraftigt köpsugen nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av shay:

Har för mig att den är blank eller högblank,. Nån som hört när sb kommer ut kraftigt köpsugen nu

Juli var det väl sagt. Är också sugen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk

Jag planerar också på att slå till så fort den kommer ;D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen på u36sd men vänta en månad är lååångt

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte vänta en månad till innan de släpper -sd.

Men vad är skillnaden mellan vanliga och sandybridge för denna modellen?

Sedan undrar jag ifall det är ett klokt val ändå att välja denna; http://www.dustinhome.se/pd_5010596282.aspx? (har studentrabatt :]), och sedan detta minnet till som extra; http://www.dustinhome.se/pd_5010368766.aspx?

Och jag undrar även ifall garantin eller liknande bryts ifall man byter ut hårddisken mot en SSD?

~ Razeer ~

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem

Ut med info om SD versionen nu Asus! Sitter på min gamla högt susande UL30Vt med sprucken skärm å lånad nätadapter så jag behöver ny NU!!!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Vad är de största skillnaderna mellan U31/U36?

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem

Leverantören säger så här om U36SD:

Hej

Vi har inte fått några datum på när denna maskin ska dyka upp per idag.

Med Vänliga Hälsningar
Jean*** *******
Säljare
Hattelco AB

http://www.hattelco.se

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av uber:

Vad är de största skillnaderna mellan U31/U36?

Hej!

U36 är en mer påkostad maskin vad gäller chassit - tunnare, ännu bättre materialval osv. men med ett högre pris till följd.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Är den med bara i3 skräp eller funkar den som den ska?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Den finns som i5, vänta någon vecka så kommer den med sandy bridge åxå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av shay:

Den finns som i5, vänta någon vecka så kommer den med sandy bridge åxå

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag vet men den e 2 lax dyrare

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundagrabb:

Hej är en nybliven ägare till en U36JC och är hittills väldigt nöjd men ville dela med mig av lite erfarenheter och tips:

Byte till SSD. Var väldigt lätt men man måste vara varsam, använde kreditkort för att dela chassiet när skruvarna tagits ur.
Den stora issuen är att det inte följer med win7 installationskivor så kom ihåg att bränna ut rescueskivor innan.
Jag klonade över systempartitionen (utan återställingspartition på 17GB) på min nya SSD innan jag monterade den. Se till att den är alignad.

Angående Hybrid-HD:n Seagate Momentus XL så har jag haft den innan i andra datorer och även om den inte är lika snabb som en riktig SSD är den ljusår snabbare än den 5400rpm drive som satt i min Hade den suttit i min hade jag förmodligen inte bytt till SSD.

Angående drivrutiner: Vidare hade jag problem med USB3 kontrollern som inte ville hitta min externa USB3disk. Efter att ha hittat nya Freso Logic drivrutiner (på station drivers) så funkar den nu perfekt! Asus har inte de senaste på sin sida.
Samma sak med Atheros-kortet som sitter i min. (skulle ju helst tagit Intel istället) det hade jag problem med att det tappade kontakten och fick sättas av och på för att funka igen. Nya drivrutiner verkar ha fixat det.

Lite allmänna synpunkter: Skärmen är väl inget under (väldigt mycket "glare") men ljusstark och verkligen helt ok. Jag har kört min i både performance och entertainment-läge och kört tunga analysprogram för försökdsdata och datorn är alltid sval och i princip alltid helt tyst! Får säga att det inte finns mycket i denna prisklass som är lika bra. Den nya med SB blir säkert lite bättre men man klarar sig nog ypperligt med den som finns nu. Man spelar ju ändå inte spel på laptoppen (nästan alla klarar inte värmen). Slängde in ytterligare 4GB i den och det funkar hur bra som helst.

På min önskelista skulle varit en bättre skärm och att det följde med win7 skivor

Varför står det att den senaste BIOSen är 205 på Asus hemsida men jag har 206 i min?

Så det går alltså att stoppa i 8gb ram, trots att det står MAX 4gb på Asus hemsida?
Hade en U31F som jag nyss sålde till förmån för U36:a, även där stod det att U31F max skulle kunna ta 4gb, men jag stoppade i 8gb å det funkade fint.
Vart hittade du minnena till den? Vad var det för typ å märke? Tänkte att jag skulle hinna beställa dom innan jag får hem U36:an, så man kan kitta allt på en gång!

Hittade tidigare en länk nånstans på webben där någon detaljerat visade steg för steg hur man tar ur och stoppar i en SSD i U36:an. Men tyvärr glömde jag spara den.
Någon av er råkar inte ha sett en sådan guide!?

Tacksam för svar!

Visa signatur

[Cooler Master HAF X] [Corsair AX850W] [ASUS P8Z68-V PRO] [Intel i5 2500K, 3.3GHz, 6MB] [Corsair XMS3 DDR3 1600 CL9 x 16GB] [Gigabyte GTX460 1GB OC] [Noctua NH-D14] [OCZ Vertex 2 60GB] [2 x WD Caviar Black 1TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remain:

Hittade tidigare en länk nånstans på webben där någon detaljerat visade steg för steg hur man tar ur och stoppar i en SSD i U36:an. Men tyvärr glömde jag spara den.
Någon av er råkar inte ha sett en sådan guide!?

Sparade den bland mina blandade länkar:
http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=zh-CN|sv&...
Fantastiskt slö sida dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Sparade den bland mina blandade länkar:
http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=zh-CN|sv&...
Fantastiskt slö sida dock.

Man tackar!!! Ha en trevlig dag!

Visa signatur

[Cooler Master HAF X] [Corsair AX850W] [ASUS P8Z68-V PRO] [Intel i5 2500K, 3.3GHz, 6MB] [Corsair XMS3 DDR3 1600 CL9 x 16GB] [Gigabyte GTX460 1GB OC] [Noctua NH-D14] [OCZ Vertex 2 60GB] [2 x WD Caviar Black 1TB]