[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem

har fått rätt på det nu iaf:)
men får dock bara 103,7 Mhash/s låter lite om man jämför med alla ni som kör med 5850/5870
(spec's står i sign)

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Skrivet av MR ONE:

hur gammalt kort kan man köra bitcon på ? jag har nämligen två gammla 7800gtx och 7950 gt ...

Om det ska vara värt att köra alls med Nvidia kort så lär du har typ GTX570 eller högre

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

har fått rätt på det nu iaf:)
men får dock bara 103,7 Mhash/s låter lite om man jämför med alla ni som kör med 5850/5870
(spec's står i sign)

edit; oc nu till 900/1800/1900 @ 1050v och får ändå bara 127:(

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobe-x:

har fått rätt på det nu iaf:)
men får dock bara 103,7 Mhash/s låter lite om man jämför med alla ni som kör med 5850/5870
(spec's står i sign)

edit; oc nu till 900/1800/1900 @ 1050v och får ändå bara 127:(

Ja, som sagt så många gånger förr i denna tråd, Nvidia korten är inte bra för mining. Man måste nästan ha AMD/ATI kort för att tjäna något på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobe-x:

har fått rätt på det nu iaf:)
men får dock bara 103,7 Mhash/s låter lite om man jämför med alla ni som kör med 5850/5870
(spec's står i sign)

edit; oc nu till 900/1800/1900 @ 1050v och får ändå bara 127:(

Nvidia är mycket sämre på det här tyvärr.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant om man fick veta varför dock... Så skit att CDON stoppade sälja 5850 för 1290:-, och JME meddelade mig att de inte kan få tag på 5830 längre och jag måste vänta 3bank dagar för att få tillbaka mina pengar... Lite surt. Känns som min Miningrigg får vänta ifall ingen hittar några billiga graffe kort gömda i någon vrå...

Edit: Vad tror ni om 4st Sapphire 6790? Borde komma runt 800-1000mhash http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=631962#extra samtidigt som de inte är så fasligt dyra.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Funka för mig också på mitt 5850. MEN nu kan jag inte höja minnesfrekvensen över 650Mhz i stället....

har du startat om MSI efter att ha dragit upp memclocken? eller starta helt enkelt om datorn/dra en reset i MSI

Btw så ligger mina kort stabilt klockade i 1000/260 nu (vilket gav en ~5Mhash miningökning... lol )

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

bitcoin.lc nere?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

bitcoin.lc nere?

Det verkar så.

Man ska väl inte klaga, men om en pool med 50GHash/s ligger nere i 1 timme så förlorar kollektivet nästan 4 BTC, mer än 500kr med dagens kurs. Då räknar jag alltså med att ingen av de som använder poolen hinner upptäcka felet och byta pool, eller kör med proxy.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man enkelt gör att clienten byter pool?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om den här riggen? Hur mycket Mhash/sek?

Länk:http://www.inet.se/kundvagn/visa/511460/bitcoin-miner

Permalänk
Medlem
Skrivet av triplea:

Det verkar så.

Man ska väl inte klaga, men om en pool med 50GHash/s ligger nere i 1 timme så förlorar kollektivet nästan 4 BTC, mer än 500kr med dagens kurs. Då räknar jag alltså med att ingen av de som använder poolen hinner upptäcka felet och byta pool, eller kör med proxy.

Vi hade lite databaskaos, dom är lösta nu.
Cachen till sajten är lite seg och kan ta en stund på sig att ploppa igång, så vissa sidor (/stats mainly) kan vara lite (jättesega)

Poolen är uppe.

Skrivet av kerex132:

Vad tror ni om den här riggen? Hur mycket Mhash/sek?

Länk:http://www.inet.se/kundvagn/visa/511460/bitcoin-miner

~320-370Mhash

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Swepool byter till 0% fee proportional istället (samma som bitcoins.lc), ska berätta mer senare när jag inte har så mycket att göra.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Swepool byter till 0% fee proportional istället (samma som bitcoins.lc), ska berätta mer senare när jag inte har så mycket att göra.

Hej då swepool, var trevligt så länge det varade... Någon som vet en annan sida som har som swepool hade? Eller vad det hette så man kan leta lite...

Edit: Någon som vet varför man inte längre kan se, när man är inloggad på swepools profilsida, sin mhash. Ser att guiminer arbetar när jag kollar på datorn. Sakerna är rätt inställda (knappast ändrat något när jag sov... Får heller inget felmeddelande). Är detta pga av att de bytte förtjänstsätt?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Swepool byter till 0% fee proportional istället (samma som bitcoins.lc), ska berätta mer senare när jag inte har så mycket att göra.

Såpass?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Hur stort är intresset för PPS? (Pay per share)
Bitcoins.lc (vi) funderar på att implementera det.

Hzup: Lägg till önskningen på vår feedback sida; http://bitcoinslc.uservoice.com/
Så får vi se många som vill ha det. Är efterfrågan hög så implementerar vi det nu i slutet av helgen / början av nästa vecka

/ Jim
http://www.bitcoins.lc

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

ok... Då måste jag fråga rakt ut. Var är skillnaden i dagsläget mellan swepool och bitcoins.lc? alltså innan eventuella ändringar.

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Nu ökar inte mina BTC på Swepool när jag minar. Gör jag något fel, eller ska det ta lång tid för det att uppdatera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Nu ökar inte mina BTC på Swepool när jag minar. Gör jag något fel, eller ska det ta lång tid för det att uppdatera?

Deras hemsida

Skrivet av Swepool:

News

Swepool switching to propotional

Due to unstainable losses with pay-per-share we are switching to proportional mode with 0% fee. Hashspeed calculators is out-of-order and will soon be functional again, but there will be no downtime of pool and all your shares is counted towards next block solve.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

treeo:

Vi på Bitcoins.lc använder oss av en proportionsenlig betalningsmodell.
Vi betalar ut baserat på hur mycket jobb du bidragit med (sk.shares)

Om...
Olle har gjort 10 shares och Pelle 15 så räknar vi såhär:
Totalt = 25 shares
50 BTC/25 Shares = 2 BTC per share.

Då får Olle 10*2BTC och Pelle 15*2BTC

Kallas i vardagligt tal "proportional".

Swepool använder sig av en fast betalningsmodell, "pay per share"- PPS (går att jämföra ganska bra med t.ex. pay per view för filmer/musik/porr )

Olle har gjort 10 shares och Pelle 15 så räknar vi såhär:
Olle får 10*0.00000181278192 BTC (Eller vad nu Swepool har satt som reward för varje share, antar att detta ändras lite då och då baserat på difficulty)
Och pelle får 15*0.00000181278192 BTC

Primära skillnaden är att Swepool krediterar dig som miner direkt - men med väldigt små summor i taget.
Eftersom detta även är en risk för Swepool så tar dom en del av kakan (Jag vill minnas att Eriik sagt att han har runt 300 BTC i "reserv")

Bitcoins.lc betalar bara ut när vi löser ett block, men då med högre summor (Först unverified funds, och sen verified funds när blocket "mognat" (Bekräftat's 120 gånger av resten av nätverket))

Vi tar 0% avgifter och HELA 50 BTC-kakan delas ut till användare, utan några gränser.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Haha, den är verkligen ur funktion.

Arbetarlön: 2925 btc

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

2925 BTC

Det låter fint Ge mig
Testa gör en payout )

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Ja, som sagt så många gånger förr i denna tråd, Nvidia korten är inte bra för mining. Man måste nästan ha AMD/ATI kort för att tjäna något på det.

Skrivet av Shrudder:

Nvidia är mycket sämre på det här tyvärr.

Jo jag läste det men jag trodde inte det skulle vara så j*vla stor skilnad..:(

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

treeo:

Vi på Bitcoins.lc använder oss av en proportionsenlig betalningsmodell.
Vi betalar ut baserat på hur mycket jobb du bidragit med (sk.shares)

Om...
Olle har gjort 10 shares och Pelle 15 så räknar vi såhär:
Totalt = 25 shares
50 BTC/25 Shares = 2 BTC per share.

Då får Olle 10*2BTC och Pelle 15*2BTC

Kallas i vardagligt tal "proportional".

Swepool använder sig av en fast betalningsmodell, "pay per share"- PPS (går att jämföra ganska bra med t.ex. pay per view för filmer/musik/porr )

Olle har gjort 10 shares och Pelle 15 så räknar vi såhär:
Olle får 10*0.00000181278192 BTC (Eller vad nu Swepool har satt som reward för varje share, antar att detta ändras lite då och då baserat på difficulty)
Och pelle får 15*0.00000181278192 BTC

Primära skillnaden är att Swepool krediterar dig som miner direkt - men med väldigt små summor i taget.
Eftersom detta även är en risk för Swepool så tar dom en del av kakan (Jag vill minnas att Eriik sagt att han har runt 300 BTC i "reserv")

Bitcoins.lc betalar bara ut när vi löser ett block, men då med högre summor (Först unverified funds, och sen verified funds när blocket "mognat" (Bekräftat's 120 gånger av resten av nätverket))

Vi tar 0% avgifter och HELA 50 BTC-kakan delas ut till användare, utan några gränser.

Tack för ett grymt utförligt svar.

Jag som bara ligger på 220mhash/s spelar det ingen större roll för kanske? Proportionell verkar väl kanske till och med gynna mig med låg mhash/s?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

ok... Då måste jag fråga rakt ut. Var är skillnaden i dagsläget mellan swepool och bitcoins.lc? alltså innan eventuella ändringar.

afaik så betalade swepool efter arbetet du la ner i att mine:a (altså dina shares) emedan bitcoins.lc ger dig en bit av kakan av de 50btc som fås när man lyckas lösa ett block. Men nu går swepool över till samma som bitcoins.lc. Fördelen för oss som mine:ar är ju att om vi får en mer linjär/stabil kurva så känns det först och främst som man får mer. Sedan så kan man planera bättre. Rätta mig gärna om jag har fel. Propotional är endast bättre ifall man har mer tur som pool än andra pooler har. Lite som att skrapa lotter. Emedan man kan säga att PPS är som ackord lön, där du får för hur mycket du arbetar. Det gör heller ingen skillnad mellan modellerna hur mycket mhash du har. Endast kan man säga att om poolen har mycket mhash så blir utbetalningarna nästan som PPS, stabila...

@Jine: Försöker slänga upp en fråga...
Done: http://bitcoinslc.uservoice.com/forums/119221-general/suggest...

Får la se ifall det blir byte...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Blev precis medlem på bitcoins.lc å kikar runt lite... MEn hur får jag pengarna till mybitcoin.com så som swepool har?

Hittar inga inställningar där jag kan skriva in "min adress"

EDIT: löste det... Hade missat en flik

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Blev precis medlem på bitcoins.lc å kikar runt lite... MEn hur får jag pengarna till mybitcoin.com så som swepool har?

Hittar inga inställningar där jag kan skriva in "min adress"

Tror jag gjorde det när jag gjorde mitt konto. Går dock att ändra på https://www.bitcoins.lc/account

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Swepool byter till 0% fee proportional istället (samma som bitcoins.lc), ska berätta mer senare när jag inte har så mycket att göra.

Fy va dåligt Eriik att bara hoppa över så utan ens en dags förvarning. Nu måste man ju få veta vilket block man är på är så fort det gett utdelning så man kan få ett mail eller något så man kan få byta pool. För detta var riktigt dålig still! Blir stor risk för poolhopping (pool cheating) utan att man vet om det.

Sen har servern haft riktigt dålig uppkoppling. Vad besviken man blir >_<.

Visa signatur
Permalänk

Det står nu att man känner ca 0,53 btc per Ghash just nu. Beror det på att svårighetsgraden ökat eller att de uppgifterna blir konstiga vid proportional eftersom utbetalningarna blir annorlunda beroende på hur tur man har att hitta ett block.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Fy va dåligt Eriik att bara hoppa över så utan ens en dags förvarning. Nu måste man ju få veta vilket block man är på är så fort det gett utdelning så man kan få ett mail eller något så man kan få byta pool. För detta var riktigt dålig still! Blir stor risk för poolhopping (pool cheating) utan att man vet om det.

Sen har servern haft riktigt dålig uppkoppling. Vad besviken man blir >_<.

Anledningen till att vi byter är att swepool har blivit utsatt för en attack där det finns users som inte skickar in vinnande shares => de får betalt men vi löser inga block => swepool får slut på kapital. Swepool har gått ca 75btc back per dag nu senaste dagarna och jag beklagar att jag inte kunnat haft större framförhållning.

Jag ser proportional som en mellanväg tills jag lyckats lista ut hur jag ska göra en pay-per-share modell som är svårare att fuska på.

Enda skillnaden nu mellan bitcoins.lc och swepool är att ni får betalt direkt vid blocklösning på swepool medan ni får vänta 120 block på bitcoins.lc.

EDIT: om någon är sugen att investera 500+btc (och behålla vinsten poolen gör) så skicka mig ett pm. Det skulle innebära att vi kan dra igång PPS igen.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA