[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Jag undrar vad ni rekommenderar för klock under mining på mitt 6950 (moddad bios) alltså core/memory/volt. Kör mining på heltid så skulle vara bra med det högsta möjliga, så länge inte datorn hänger sig. Tempen ligger fint på 72 som Max just nu på 840/1325 och powercolor +20. alltså klickat i ccc, men kom med bästa och stabilast klock så klockar jag upp på msi imorngon

Omöjligt för någon att göra då alla GPUer osv är unika. Du får helt enkelt testa dig fram. Andra kan bara skriva va de kör sina kort i och sedan får du köra något liknande. Men som sagt, testa dig fram. Om jag inte missminner mig tror jag inte man ska klocka ett 6950@6970 då det bara har 6x2 pin strömförsörjning. Rätta mig om jag har fel någon.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Nästan rätt, Blow har dock fel i sitt uttalande.

Såhär ska strängen för varje worker se ut:

phoenix.exe -u http://WORKER_USER:WORKER_PASS@bitcoins.lc:8080/ DEVICE=0 BFI_INT VECTORS AGGRESSION=12 -k phatk

Du hittar WORKER_USER och WORKER_PASS på Generate Bitcoins sidan på sajten.

T.ex.

phoenix.exe -u http://XasJea:DkAjew@bitcoins.lc:8080/ DEVICE=0 BFI_INT VECTORS AGGRESSION=12 -k phatk

Lycka till!

/ Jim
http://www.bitcoins.lc

Tack för hjälpen. Men jag vill förtydliga lite för alla andra som är lika trötta och tröga som jag är:

1. På generate bitcoins sidan hittar du:

USERNAME
samt
PASSWORD

Ser ut ungefär så här när en worker är ny:

ID Username Password URL Shares Hashrate 3304 asdfgk poinop http://bitcoins.lc:8080 0 / 0 0 hash/s

2. Kopiera denna sträng:
phoenix.exe -u http://USERNAME:PASSWORD@bitcoins.lc:8080/ DEVICE=0 BFI_INT VECTORS AGGRESSION=12 -k phatk

Byt ut USERNAME och PASSWORD mot det du hittar på generate bitcoins sidan.
Ditt id skall inte finns i oanstående sträng

Funkar prima nu tackar

ca 284 Mhash/sek med mitt 5850

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Omöjligt för någon att göra då alla GPUer osv är unika. Du får helt enkelt testa dig fram. Andra kan bara skriva va de kör sina kort i och sedan får du köra något liknande. Men som sagt, testa dig fram. Om jag inte missminner mig tror jag inte man ska klocka ett 6950@6970 då det bara har 6x2 pin strömförsörjning. Rätta mig om jag har fel någon.

Menar självfallet att se vad andra har och testa mig fram. Precis jag haf inte 6970 bios utan har moddad bios

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Till er som som funderar på att överklocka/underklocka: GÖR DET!
Jag underklockade minnet på mitt HIS HD5870, från 1200 till 300 vilket resulterade i en temperaturminskning på 15 grader!
Så underklocka åtminstonde minnet, det hjälper mycket!

Permalänk
Medlem

24 dollars, grabbar.

EDIT: Kursen var uppe i 28.7, men har nu backat lite till dryga 27. Det verkar dock som om bitcoins.lc har problem, jag kan se i GPU-användningen att datorn tappar kontakten lite då och då.

Finns det något sätt att ställa in GUIminer så att den byter pool automatiskt om det inte går att ansluta till den som den kör på för tillfället? En slags prioriteringsordning vore ju fantastiskt, så att man inte förlorar GPU-tid om något händer när man inte är hemma.

Permalänk
Medlem

Vår MySQL server fetkrashade, kernel panic pga för många anslutningar är gissningen.
Bytte till en dedikerad MySQL med 8 kärnor och 8gb ram nu.

Förhoppningsvis pallar den trycket bättre.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Kan ni som kör mining hos deepbit byta till något annat? Vi har Swepool, Bitcoins.lc och många andra. Det är bara att välja, för mycket kraft hos deepbit nu, och det kan ruinera alla era BTCs (och även mina).

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Eh, fick något ut sina 0.1 BTC från swepool.net igår? Jag satt uppe och minade för att få ut mina sista BTC med hjälp av den, men jag har inte sett skymten av den än.

Visa signatur

Falsus.278, Zerg

Permalänk
Medlem

Dummyplug varifrån kan jag köpa det?

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Skrivet av lhffan:

Dummyplug varifrån kan jag köpa det?

Du har några alternativ, lite tips här, vet ej i detalj:

1) Någon på bitcoin.org säljer dem och tar betalt i btc, kanske skeppar även internationellt
2) Om du fortfarande går i gymnasiet. Fråga din fysiklärare om du kan få några resistorer som är ca 75 ohm. Finns på nätet hur man gör dummy plugs av dem.
3) Kör linux om burken inte är "arbetsdatorn", och du är van vid Windows.

Jag vet inte vilka lokala butiker som säljer resistorer. Hos Elfa är det dyrt tror jag, men du kan kolla upp.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av triplea:

24 dollars, grabbar.

EDIT: Kursen var uppe i 28.7, men har nu backat lite till dryga 27. Det verkar dock som om bitcoins.lc har problem, jag kan se i GPU-användningen att datorn tappar kontakten lite då och då.

Finns det något sätt att ställa in GUIminer så att den byter pool automatiskt om det inte går att ansluta till den som den kör på för tillfället? En slags prioriteringsordning vore ju fantastiskt, så att man inte förlorar GPU-tid om något händer när man inte är hemma.

Tror att det ska finnas en mining proxy som finns länkad på bitcoin.org som byter pools, om den misslyckas med att polla poolen. Har dock inte testat den och vet inte hur den fungerar, men du kan söka efter det, "Mining proxy".

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk

Jag ville ta ut mina bitcoins från bitcoins.lc nu men fick inga till plånboken? lurade dom mig?

När jag klickar på länken får jag: No such transaction

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem

Vänta en liten stund, transactionen måste gå igenom för att den ska dyka upp i din plånbok & på blockexplorer.com.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Skrivet av Jine:

Vänta en liten stund, transactionen måste gå igenom för att den ska dyka upp i din plånbok & på blockexplorer.com.

Hur länge ungefär Jine?

Tjänar man inte mest bitcoins om man öppnar en egen privat pool med kompisar?

Kan ingen skriva en bra guide för linux? tycker dom som finns nu är helt värdelösa...

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Hur länge ungefär Jine?

Tjänar man inte mest bitcoins om man öppnar en egen privat pool med kompisar?

Kan ingen skriva en bra guide för linux? tycker dom som finns nu är helt värdelösa...

Ett block borde räcka, dvs efter 1 confirmation.

Well, nja. Om du har tillräckligt fet beräkningskapacitet så kan det stämma. (30Gh+ minst skulle jag rekommendera)

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Tycker det känns som jag inte fått så mycket som jag borde på bitcoins.lc. Är det för att de har haft otur med blocken eller? Fått 0.01btc på närmare 15h, med 300mhash. En annan fråga, vad är "Unverified funds". Har 0, hela tiden medans estimate ligger på 0,6btc

@swepool.net: Allt är "ok" igen eller?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hur plockar jag ut cash från bitcoin.lc ?

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Tycker det känns som jag inte fått så mycket som jag borde på bitcoins.lc. Är det för att de har haft otur med blocken eller? Fått 0.01btc på närmare 15h, med 300mhash.

@swepool.net: Allt är "ok" igen eller?

Håller med... kört 350m/s i 24h och fått 0.3? jag ska få ca 0.6-07 på andra sidor.

Någe fuffens? har inte fått pengarna utbetalda till mitt mybitcoin konto på 1h heller.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem

En till fråga är: Vad är "Shares" som man ser inne på sin get bitcoins sida, på Bitcoins.lc? Har just nu 84/90. Börjar bli många frågor

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@swepool.net: Allt är "ok" igen eller?

Just nu funkar det fint, men jag har inte pratat med Erik så jag vet inte hur läget ser ut mer exakt.
Men jag minear iaf. där just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Just nu funkar det fint, men jag har inte pratat med Erik så jag vet inte hur läget ser ut mer exakt.
Men jag minear iaf. där just nu

Låter ju bra. Får hoppas att allt löst sig till det bästa. Gillar hemsidan då den är så sleak. Funkar att hålla koll på minersen på luren. Hah

En annan fråga, använder gui miner och får stabila 290mhash på min nuvarande inställning. Men när jag kör mot bitcoins.lc så säger den 335 på hemsidan. Och på swepool så säger den 265?! Varför varierer det så oerhört. Någon som har samma fenomen?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Låter ju bra. Får hoppas att allt löst sig till det bästa. Gillar hemsidan då den är så sleak. Funkar att hålla koll på minersen på luren. Hah

En annan fråga, använder gui miner och får stabila 290mhash på min nuvarande inställning. Men när jag kör mot bitcoins.lc så säger den 335 på hemsidan. Och på swepool så säger den 265?! Varför varierer det så oerhört. Någon som har samma fenomen?

Tror att det är värdet på guiminer som spelar roll att värdet på hemsidan endast är en uppskattning, rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

En till fråga är: Vad är "Shares" som man ser inne på sin get bitcoins sida, på Bitcoins.lc? Har just nu 84/90. Börjar bli många frågor

En share är i princip ett löst block fast med en mycket lägre svårighet vilket ger bevis till poolen att man faktiskt jobbar på ett block. Bitcoins.lc anger hur många shares du har skickat in de senaste 30 min. I ditt fall har du skickat 90 men bara 84 st var giltiga.

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Låter ju bra. Får hoppas att allt löst sig till det bästa. Gillar hemsidan då den är så sleak. Funkar att hålla koll på minersen på luren. Hah

En annan fråga, använder gui miner och får stabila 290mhash på min nuvarande inställning. Men när jag kör mot bitcoins.lc så säger den 335 på hemsidan. Och på swepool så säger den 265?! Varför varierer det så oerhört. Någon som har samma fenomen?

Borde vara ett medelvärde dom räknar ut efter hur många hash du skickar in. Typ om du inte kört genom hela mät tiden så kommer medelvärdet se konstigt ut.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk

Är det någon som sålt en eller två bitcoins? vad fick ni för dom? var det svårt att sälja? hur lång tid tog det?

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Skrivet av FisheRswe:

Är det någon som sålt en eller två bitcoins? vad fick ni för dom? var det svårt att sälja? hur lång tid tog det?

Sålde för ett par timmar sedan 100 btcs, fick runt 26,4 $/btc (mtgox).
Jag lade säljbud runt högsta köpbud så det gick väl inom 20 minuter. Orkade inte övervaka.

Får se om man får några slantar från dem och när man får det.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk

Inget svar från Erik än men jag hoppar över till Swepool ändå!

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk

Jag körde en stund på bitcoins.lc tidigare idag när swepool låg nere. Snittar väl knappt 1500 Mhash/sek. Borde jag inte ha iaf _något_ som syns i unverified då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Är det någon som sålt en eller två bitcoins? vad fick ni för dom? var det svårt att sälja? hur lång tid tog det?

Sålde 3 BTC på en torsdag kl 19, fick pengarna på mitt Swedbank konto på måndagen

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Skrivet av alphadude:

Jag körde en stund på bitcoins.lc tidigare idag när swepool låg nere. Snittar väl knappt 1500 Mhash/sek. Borde jag inte ha iaf _något_ som syns i unverified då?

Skrivet av FisheRswe:

Håller med... kört 350m/s i 24h och fått 0.3? jag ska få ca 0.6-07 på andra sidor.

Någe fuffens? har inte fått pengarna utbetalda till mitt mybitcoin konto på 1h heller.

Det kan ta upp till flera timmar inann det syns på ditt mybitcoin-konto tror jag.

Skrivet av Hzup:

Tycker det känns som jag inte fått så mycket som jag borde på bitcoins.lc. Är det för att de har haft otur med blocken eller? Fått 0.01btc på närmare 15h, med 300mhash. En annan fråga, vad är "Unverified funds". Har 0, hela tiden medans estimate ligger på 0,6btc

Om jag fattat det rätt så gäller detta de flesta pools (prop. payout):
Man betalar inte i förväg, när någon inom poolen löser ett block och väntat på ett antal "konfirmation" (rätt ord?) är nådd som man sedan betalar ut. Ni får vara mer tåliga. För att vara rättvist mot sådana pools skall man kanske minea där flera dagar kontinuerligt eller veckor eller kanske tom. månader för att dra någon slutsats. I längden skall man få ungefär lika resultat. Man får helt enkelt vara mer tåliga när man minear hos
nuvarande små pools tex. Bitcoins.lc, eligius, bitcoinpool.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD