Permalänk
Inaktiv

@Fredag: MW3 och BF3 ser mycket bättre ut än Ghost Recon om jag ska vara ärlig
Tyckte inte det verkade speciellt annourlunda, iofs har jag tröttnat på FPS shooters.

Permalänk
Medlem

Nya PSV "Playstation Vita". En nice bärbar consol. MEN... kostnaden är helt otrolig... 250$ för Amerikanerna, medans EU får betala 250 EURO för den...
250 Euro blir då cirka 347$ dagens kurs. Helt jevla otroligt altså....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norrall:

Nya PSV "Playstation Vita". En nice bärbar consol. MEN... kostnaden är helt otrolig... 250$ för Amerikanerna, medans EU får betala 250 EURO för den...
250 Euro blir då cirka 347$ dagens kurs. Helt jevla otroligt altså....

Men ändå samma eller billigare än 3DS? För mig blir det ett köp dag 1 iaf.

Permalänk
Medlem

Får faktiskt säga att efter att fått se på Vita så kanske det blir min första handhållna konsol, beroende på hur mycket Café kommer kosta, lever som sagt på studentekonomi och Nintendos nya konsol kommer först. Next upp, Nintendo imorgon.

God natt

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

super secret remake? spekulera nu för fan:)

FF7 remake är ju något folk skulle villja se
RE2 remake?(ettan har ju fått sitt)
Halo såg jag något om oxå

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norrall:

Nya PSV "Playstation Vita". En nice bärbar consol. MEN... kostnaden är helt otrolig... 250$ för Amerikanerna, medans EU får betala 250 EURO för den...
250 Euro blir då cirka 347$ dagens kurs. Helt jevla otroligt altså....

Det låter ju lite konstigt, men jag tycker ändå 2250kr är rimligt.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Inaktiv

2339kr (EUR) och 1617kr (USD) är ju sjuka skillnader för konsollen, kanske blir en import från USA.

Permalänk
Medlem

Känns lite bakvänt att Microsoft lägger till Bling med Kinect voice search utan att ha en webbläsare, borde de inte lägga in typ Explorer först?

Eller har de webbläsare nu, ja har inte kvar min 360 så vet inte säkert men då jag hade en för 1 år sedan så hade de ingen webbläsare iaf..

Permalänk
Medlem

@Megacrash: X360 har ingen webbläsare i nuläget.

Bara för att kolla så jag inte missat något; Sony har inte sagt något mer rent hårdvarumässigt om PS Vita (NGP)? Jag tänker främst på batteritid?

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

onsdag halv fyra får absolut inte missa

Permalänk
Hedersmedlem

PS Vita med Wipeout 2048 blir det troligen day one för mig. Tycker dock konsollens UI är bedrövligt. Ser ut som nått karnivalspel på Wii som jag inte kommer ihåg namnet på. Hoppas man kan ändra som på PS3.

Spelet från Bioshock universumet som de snabbt hintade ser jag fram emot ifall det är undervattens-bioshock. Infinity ser inte lika kul ut men vi får väl se.

Wipeout 2048 ska gå att köra crossplay med PS3ans Wipeout HD så jag hoppas på att nån form av DLC släpps till det så man får banor och skepp från 2048 i Wipeout HD.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon141556:

2339kr (EUR) och 1617kr (USD) är ju sjuka skillnader för konsollen, kanske blir en import från USA.

Får bara hoppas att spelen inte är regions-skyddade då.

Permalänk
Medlem

Bara jag som är sjukt sugen på Ico och Shadow of the colossus remastrat till PS3? Hade helt missat detta innan E3

Permalänk
Medlem

Att de inte nämde detta.

Cloud Storage for Xbox Live
http://www.gametrailers.com/news/cloud-storage-for-xbox-live/...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av matnojje:

Får bara hoppas att spelen inte är regions-skyddade då.

PSP var regionsfritt så det finns hopp!

Permalänk
Medlem

Satt och slötittade på delar av Sonys konferens. Grymt om konsolerna rör sig mer mot RPG/sportspel med Move och kinnect så vi PC-spelare får ha FPS-spelen i fred, men det kommer väl aldrig hända

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

IGN ser ut att ha den bästa bildkvaliten.
http://www.ign.com/videos/2011/05/19/051911-live?show=HD

IGN har bästa streamen. Nintendo har skön början iaf.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Satt och slötittade på delar av Sonys konferens. Grymt om konsolerna rör sig mer mot RPG/sportspel med Move och kinnect så vi PC-spelare får ha FPS-spelen i fred, men det kommer väl aldrig hända

Vill inte göra detta till en PC-vs-Konsol tråd, men varför skulle ni få ha FPS-spelen ifred? Alla vill inte lägga tusentals kronor på en PC och sitta och spela, utan kanske vill lira lite mer casual?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Do a barrelroll! lol

Permalänk
Medlem

Det nya Super Mario spelet till 3DS såg himla skoj ut

Permalänk
Medlem

Nja Wii U såg inte nå vidare ut. hade hoppats på en konsoll med bla bättre grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Nja Wii U såg inte nå vidare ut. hade hoppats på en konsoll med bla bättre grafik.

Tror inte dom har visat själva konsolen ännu.

Tänker då på den där bilden som visades för ett tag sedan (ser inte ut som kontrollen)

Eller så hade jag helt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av piGGen:

Tror inte dom har visat själva konsolen ännu.

Tänker då på den där bilden som visades för ett tag sedan (ser inte ut som kontrollen)
http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2011/04/cafeslid...

kanske inte. Men utgick ifrån videoasarna dom spelade och dom såg inte nå bättre ut än Wii.

Permalänk

BF3 på WiiU var dagens wtf

Permalänk
Medlem

Först, så ska en stream se ut att det bara är IGN som kan fixa är konstigt. Andra, wow... ser ut att bli en riktigt het konsol. Kommer sitta med 360 och Wii U nästa år.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem

BF3 på WiiU? Kan bli intressant!

Permalänk
Medlem

Sa de nånting om hur mycket den beräknas kosta? Jag vet inte om 2-3 k är värt för en kontroll som bara en kan utnyttja. Ska man spela flera stycken, säg 4 st så skulle priset komma uppemot 10 000. Det känns lite saftigt

Permalänk
Medlem

Såg ni inte konsollen under demon? Den fanns ju bredvid tvn

BF3 på Wii U, njaaaaa..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Undrar om det kan vara så att de inte är klara med spec. för konsolen och visade därför inte den, men de ville ändå visa hur den kommer att kunna styras så därför endast kontrollen?

Permalänk
Medlem

Folk verkar inte fatta att det där bara var kontrollen inte själva konsollen.

Så här se konsollen ut:
http://wii.ign.com/articles/117/1173491p1.html

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|