Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Såg ni inte konsollen under demon? Den fanns ju bredvid tvn

BF3 på Wii U, njaaaaa..

jodå såg den men fick ingen info om den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Vill inte göra detta till en PC-vs-Konsol tråd, men varför skulle ni få ha FPS-spelen ifred? Alla vill inte lägga tusentals kronor på en PC och sitta och spela, utan kanske vill lira lite mer casual?

Jag tycker inte att FPS gör sig något vidare bra på konsol. Jag vill ha ett bra, snyggt spel där det krävs mer än att springa och skjuta för att få kills. Lite taktik, teamplay och skills är det som gör ett spel roligt. Tyvärr verkar majoriteten tycka motsatsen...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:

Jag tycker inte att FPS gör sig något vidare bra på konsol. Jag vill ha ett bra, snyggt spel där det krävs mer än att springa och skjuta för att få kills. Lite taktik, teamplay och skills är det som gör ett spel roligt. Tyvärr verkar majoriteten tycka motsatsen...

Kände mig enbart bekväm med Halo och Timesplitters på konsol innan, sedan MW:Reflex på Wii vilket kändes bekvämt på det sätt med precisionen. Tycker fler utvecklare borde ta noter från Timesplitters och Halo.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snorfisk:

Sa de nånting om hur mycket den beräknas kosta? Jag vet inte om 2-3 k är värt för en kontroll som bara en kan utnyttja. Ska man spela flera stycken, säg 4 st så skulle priset komma uppemot 10 000. Det känns lite saftigt

Verkar som om Wii U bara kan driva en "skärm-kontroller" så man behöver nog inte oroa sig för hur mycket extra kontroller kommer att kosta för att det inte går att ha extra kontroller (förutom Wii-motes).

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donan Fear:

Verkar som om Wii U bara kan driva en "skärm-kontroller" så man behöver nog inte oroa sig för hur mycket extra kontroller kommer att kosta för att det inte går att ha extra kontroller (förutom Wii-motes).

Det låter ju inge vidare, har du nån vidare information om det? Eller är det bara rykten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donan Fear:

Verkar som om Wii U bara kan driva en "skärm-kontroller" så man behöver nog inte oroa sig för hur mycket extra kontroller kommer att kosta för att det inte går att ha extra kontroller (förutom Wii-motes).

man får hoppas att dom kommer sälja handkontroller med samma knappar också, föutom wiimotes för wii u har två analoga spakar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snorfisk:

Det låter ju inge vidare, har du nån vidare information om det? Eller är det bara rykten?

Nä, inga rykten egentligen. Det är bara vad jag tror med tanke på vad de visat och sagt. Den funkar ju som en tunn klient, det sitter ingen processor i kontrollen utan allt beräknas och ritas i konsoller och sen skickas bilden trådlöst till den. Tror inte de lagt i tillräckligt med processorkraft i konsollen för att för att driva 4 kontroll-skärmar plus en tv, speciellt när de allra flesta bara skulle använda en. Och alla demos de visade använde bara en sån kontroll.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Vad ska man kolla via?

http://e3.gamespot.com/live.html

eller?

http://www.gametrailers.com/netstorage/e3/e3-live.html

EDIT: meningen att denna post skulle hamnat i BF3 delen. gör ett nytt inlägg där.

Permalänk

Ska det inte vara BF3 nu? =/

Permalänk
Medlem

Ja vart e BF3!?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan kolla på MW3 inatt?

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJKL:

Någon som vet var man kan kolla på MW3 inatt?

http://www.gametrailers.com/netstorage/e3/e3-live.html sänder allt så vitt jag vet...

Skulle inte BF3 börja nu??

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

http://www.gametrailers.com/netstorage/e3/e3-live.html sänder allt så vitt jag vet...

Skulle inte BF3 börja nu??

http://www.ustream.tv/battlefield3

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Hittade precis samma, tack ändå.

Trodde att Gametrailers skulle sända allt, men tydligen inte.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Vart kan man se dessa?
Batman: Arkham City | 23:00
Gears of War 3 (Campaign) | 02:00
Forza Motorsports 4 | 02:20
Modern Warfare 3 | 03:30

EDIT: Glöm det jag hitta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vilket spel blev "super secret remake"?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Hedersmedlem

Måste väl vara Tetris 3D... rofl.

Jag måste ha Little Big Planet till PSV. Älskar den lille krabaten och de nya sätten att kontrollera på som visades i videon.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

SWTOR & BF3 vad mer behöver man i höst. Kommer bli sjukt!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant intervju med legenden John Carmack från E3.

Permalänk
Medlem

Kommer dom visa något om Assassin's Creed: Revelations idag eller är jag helt ute och cyklar? Den står med i dagens lista på GameSpots stream.
Någon som vet ungefär när den kommer isf?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Vart kan man se dessa?
Batman: Arkham City | 23:00
Gears of War 3 (Campaign) | 02:00
Forza Motorsports 4 | 02:20
Modern Warfare 3 | 03:30

EDIT: Glöm det jag hitta

Vart hitta du det?