Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Skrivet av sandefjord:

Vilken butik beställde du ifrån.

Gissar inet, alltid strul

japp var från inet... läste på swedroids forum att de hade mailat en medlem där de hade skrivit att de kanske får in transformern först i sverige... vilket är ett rent skämt i dagsläget

Permalänk
Skrivet av SwedishGojira:

Sen har väl inte Asus heller garanterat att alla skall ha sina maskiner i hand den exakt på 1:a dagen. Så vitt jag förstått så har de sagt att de hoppas på 1-3 juni. Sen kan ju faktiskt speditionfirmor och andra ta lite tid på sig också.

Vi får väl anta att Asus är så upptagna med att distribuera ut maskinerna till alla försäljare att de inte har tid att vara på forumet.

Lugna ned er lite. Vi får alla våra leksaker i sinom tid

1-3? imorgon är en röd dag och måndag är också en röd dag... så mer som 1-10 eller nåt

Permalänk
Medlem

Dustin verkar ha 32Gigaren i lager också. Som sagts tidigare, de kanske droppar in hos flera försäljare nu i dagarna.

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk

Har lekt runt i någon timma nu och gillar den mer och mer. Några småsaker som är lite störande är att, Homescreens laggar när man har den upprätt och även vågrätt om man vänder på den. I vanligt läge med kameran uppåt så flyter den kanon. Kanske detta löses med en uppdatering, kraften finns ju så att säga. Tangentbordet är ganska fult, inte det fysiska. Utan det på paddan, det är även lite obekvämt att skriva på. Lite avlångt på något vis.

Testat lite att surfa med mobile ap från samsung galaxy s. tp test 2.4mbit/s ner och 1.5 upp. Centrala Göteborg. Då har jag tele2 som jag varit sjukt missnöjd med, deras 3g.

Men fan va snygg den är

Permalänk
Medlem

Inet

Hej,

Om de nu fått in dessa vilket inte syns nu så är det från en distributör utanför Sverige som då lyckats på nåt sätt få tag på några stycken, den utan tangentbord skall alla få idag fast bara ett fåtal. Men ingen annan vad jag kan se har fått denna modell med tangentbord.

Med vänliga hälsningar
Mats Lundberg

Permalänk

Hej alla!

Vi har mycket riktigt haft fullt upp med att få till leveranserna.

Modellen med 32GB har landat i Sverige och den första skeppningen är levererad till kunderna - hur många som har kvar i lager efter att förhandsbokningarna uppfyllts kan vi inte svara på.

16GB+Docka är på väg in, en liten skvätt kan ha sluppit igenom våra nät - men större delen av den första leveransen på 16GB+Docka landar denna vecka - tyvärr är det långhelg vilket kan ställa till leveranserna beroende på hur allas lageröppettider ser ut - detta är tyvärr inget vi råder över.

Vi tror att det kommer råda brist på Eee Pad då efterfrågan varit mycket hög - samt att vi inte riktigt lanserade den tiden vi ville.

Våra leveranser till kunderna fortsätter och vi hoppas på att lagertillgängligheten förbättras avsevärt kommande veckan.

Vi beklagar att alla som förbokat inte kunde få sina produkter exakt samma dag och det är fortfarande 32GB som landat först.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Hedersmedlem

3.1 är riktigt trevligt. Jag får inte alls någon speciell lagg när jag skriver detta inlägg. Den försöker självklart gissa ord medan jag skriver vilket genererar lite lite lagg men absolut inte så att det inte går att skriva. Saknar dock tangentbordsdockan som jag testade kort.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Skrivet av Björn Endre:

3.1 är riktigt trevligt. Jag får inte alls någon speciell lagg när jag skriver detta inlägg. Den försöker självklart gissa ord medan jag skriver vilket genererar lite lite lagg men absolut inte så att det inte går att skriva. Saknar dock tangentbordsdockan som jag testade kort.

Ja det gjorde stor skillnad.

Jag upplever lite lagg i webbläsaren med tangentbordet, när man skall skriva in adresser eller googla osv. Men inget som är direkt störande.

Permalänk

Hej!
Återigen ett par frågor.

1. Går det att plugga i ett mobilt bredband i usb porten på tagentbordet?

2. Fungerar det att plugga in en extern hårdisk och se filmer via den?

3. Spotify fungerar?

4. Kan man koppla in en extern cd-läsare och installera tex en skrivare, och sen printa ut pappret via trådlösa nätverket?

5. Finns det några pokersidor som är kompatibla idag?

Står lite och väger mellan Acers Iconia dubbel skärm med windows 7, samt Acer W501 eller denna!

Tacksam för svar!

/EatAndEnjoy

Permalänk
Medlem

Ingen som provat mera med "wifi hotspot" och kan säga om det funkar bra?
Är sugen som attan på en sån här platta men skulle helst vilja ha en med 3G. Tänkte ha med den till jobbet och så (industrilokaler).
Men de med 3G verkar dröja.
Har testat lite med "wifi hotspot" från min Desire HD och en nyare asus laptop och det funkar galant, över förväntan faktiskt. Så det kanske inte är så dumt att köra med "wifi hotspot" i alla fall då?

Har ju ett mobilt bredband (tele2 1gb/mån) som ligger iofs.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Ingen som provat mera med "wifi hotspot" och kan säga om det funkar bra?
Är sugen som attan på en sån här platta men skulle helst vilja ha en med 3G. Tänkte ha med den till jobbet och så (industrilokaler).
Men de med 3G verkar dröja.
Har testat lite med "wifi hotspot" från min Desire HD och en nyare asus laptop och det funkar galant, över förväntan faktiskt. Så det kanske inte är så dumt att köra med "wifi hotspot" i alla fall då?

Har ju ett mobilt bredband (tele2 1gb/mån) som ligger iofs.

Så jag testat än så länge verkar det funka bra.

Körde hotspot med min ipad tidigare, det funkade inte alls bra. Dock inte oväntat.

Så ja, man får väl inte samma speed som med 3g inbyggt. Behövs väl visserligen inte heller. Men har du 3g täckning så funkar det fint. Visserligen drar det sjukt mycket batteri, men då är det väl att trycka in mobilladdaren i tangentbordet

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på när tillbehör som fodral och adaptrar ska komma? e de mot slutet på sommaren ungefär samtidigt som dockan eller kommer dom tidigare?

Permalänk
Skrivet av EatAndEnjoy:

Hej!
Återigen ett par frågor.

1. Går det att plugga i ett mobilt bredband i usb porten på tagentbordet?

2. Fungerar det att plugga in en extern hårdisk och se filmer via den?

3. Spotify fungerar?

4. Kan man koppla in en extern cd-läsare och installera tex en skrivare, och sen printa ut pappret via trådlösa nätverket?

5. Finns det några pokersidor som är kompatibla idag?

Står lite och väger mellan Acers Iconia dubbel skärm med windows 7, samt Acer W501 eller denna!

Tacksam för svar!

/EatAndEnjoy

Hej
1. Nej
2. Ja
3. Ja
4. Nej och Nej
5. Vet ej. Beror på ifall de använder sig utav flash eller ifall de använder div. andra tekniker som inte är kompatibla med Android. Gällande webbsidor/mjukvara så har stödet inte så mycket med Eee Pad att göra - utan snarare med Android.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej
1. Nej
2. Ja
3. Ja
4. Nej och Nej
5. Vet ej. Beror på ifall de använder sig utav flash eller ifall de använder div. andra tekniker som inte är kompatibla med Android. Gällande webbsidor/mjukvara så har stödet inte så mycket med Eee Pad att göra - utan snarare med Android.

Mvh
Asus Sverige

Kan kommentera angående skrivare, att till exempel HP har appar som gör att man kan komma åt deras skrivare även om det kanske blir lite omständigt. Så det kan ju vara värt att kolla. Värt att nämna också är att jag inte har någon androidbaserad produkt idag så jag är inte väldigt påläst och har inte testat det, jag bara såg att det fanns för jag kollade lite inför att jag beställde transformern.

Kan vara värt att kolla market.android.com, men inga garantier .

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk

Jippi! De ringde precis från Inet och meddelade att min 32GB platta skulle skickas idag

Permalänk
Skrivet av SwedishGojira:

Jippi! De ringde precis från Inet och meddelade att min 32GB platta skulle skickas idag

Till mig med.. synd bara att den inte skickades igår som "lovat" . Nu är det röda dagar och kommer nog inte få den förränn på tisdag :/ . Ville ha den på min spelning på lördag. Men nu finns det inget att göra åt den saken.

Jag vet iaf vad jag kommer leka med regniga dagar nästa vecka

Permalänk
Skrivet av anteljungh:

Till mig med.. synd bara att den inte skickades igår som "lovat" . Nu är det röda dagar och kommer nog inte få den förränn på tisdag :/ . Ville ha den på min spelning på lördag. Men nu finns det inget att göra åt den saken.

Jag vet iaf vad jag kommer leka med regniga dagar nästa vecka

Nja, fredag är ju vanlig dag och skickas den idag så rör den sig nog imorgon också. Har vi tur så kommer den fram till uthämtningsstället på fredag.

Permalänk
Skrivet av SwedishGojira:

Nja, fredag är ju vanlig dag och skickas den idag så rör den sig nog imorgon också. Har vi tur så kommer den fram till uthämtningsstället på fredag.

Really? Hoppet lever . Jag trodde fredagen var körd, men nu blev det annat. Fan vad svårt att planera inför lördagens spelning nu Ska DJ:a på en bröllopsfest och även fotografera lite. Tänkte väva in en Pad på ett coolt sätt för gästerna.

- Liten lokal + trådlös router + dator --> musik och bilder > Transformer. Hoppas hoppas!

Permalänk

fick just sms från inet där det står att min order håller på att plockas, så min kommer nog att skickas idag också, jag hoppas verkligen att den kommer på fredag, typiskt att det skulle vara så många röda dagar nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedishGojira:

Jippi! De ringde precis från Inet och meddelade att min 32GB platta skulle skickas idag

Skrivet av Dreamtears:

fick just sms från inet där det står att min order håller på att plockas, så min kommer nog att skickas idag också, jag hoppas verkligen att den kommer på fredag, typiskt att det skulle vara så många röda dagar nu...

När beställde ni era?

Edit: Nvm, fick just ett sms från inet. Beställde min 16 Maj om någon var intresserad

Permalänk
Skrivet av FrieR:

När beställde ni era?

Den 17/5 beställde jag.. min har också plockats och ska skickas just nu.

Permalänk

jag beställde redan 13/4... har dock inte fått meddelande på att den har skickats, bara att den håller på att plockas, inne på kundsidorna står det 1 reserverad, men dagen är inte slut än

edit: nu har de skickat den

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall posten har öppet på Fredag eller inte? Hittar ingenting på Postens hemsida i alla fall.

Edit: Skrev "Kristi Himmelsfärd" i fråga posten rutan:
"Onsdagen den 1 juni sker utdelning av post som vanlig vardag. På Kristi himmelsfärds dag den 2 juni är det ingen utdelning av några försändelser. Fredagen den 3 juni sker utdelning av post som vanlig vardag."

Ser ljust ut.

Permalänk
Medlem

Beställde min 32gb från Webhallen den 1/5 men det står fortfarande 6/6 som leveransdag och inga mer uppgifter. Surt, vill ju ha min nu!

Permalänk
Medlem

Webhallen har 32 GB i lager nu

Redigering: Dom hade* xD

Permalänk
Medlem

Såg att netonnet nu har plattan + dockan i lager. Allt ser bra ut så jag antar att dessa är ett par av dom som slank igenom ASUS nät. Jag lade en beställning på en sådan just nu

Visa signatur

[Antec SONATA]-[MSI K8N Neo Platinum ]-[AMD64 3200]-[4*512 Corsair Value PC3200]-[Geforce 6800LE 128MB]-[32GB raptor, 160GB, 400GB, 500GB, 200GB, 200GB]-[SeaSonic S12-380W]

Permalänk
Medlem

Hade chansen att känna på en som en kund hade med på studentpubben där jag jobbade igårkväll. Riktigt stilig, med docka från netonnet. Kliar lite i fingrarna, men som sagt, den landar förhoppningsvis på posten i nästa vecka..

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk

Är det någon som har en uppfattning eller källa på vad tangentbordet kommer att kosta löst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandefjord:

Är det någon som har en uppfattning eller källa på vad tangentbordet kommer att kosta löst?

Har inte fått något fast från asus ännu, men de flästa gissningarna har legat kring tusenlappen baserat på de utlänska priserna. Tror att asus gjorde en grov uppskattning tidigare i tråden, men hittar det inte nu, kan minnas fel..

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tz:

Såg att netonnet nu har plattan + dockan i lager. Allt ser bra ut så jag antar att dessa är ett par av dom som slank igenom ASUS nät. Jag lade en beställning på en sådan just nu

Tack att du skrev, lade en beställning själv