Frostbite 2 från Battlefield 3 i ny video

Permalänk
Melding Plague

Frostbite 2 från Battlefield 3 i ny video

En video som beskriver några av finesserna i grafikmotorn Frostbite 2 hittar ut på nätet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför länka ni inte till denna i stället?

http://www.youtube.com/watch?v=PXaFw7aC9GE

Orginalet.

Permalänk
Medlem

Vet nån systemkrav för Battlefield 3?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad på BF3!
Vill se lite multiplayer nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Varför länka ni inte till denna i stället?

http://www.youtube.com/watch?v=PXaFw7aC9GE

Orginalet.

För att alla inte inte bryr sig om en 18min film med massa intervjuer. Dessutom står det i info på filmen vars han har tagit allt i från så det var inget nytt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd

achived with cryengine 3

skulle passa

Permalänk
Medlem

Detta eller Arma 3?
PS
Tjejen var snygg.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

achived with cryengine 3

skulle passa

Nej.

Sjukt sugen på att uppgradera burken också

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Looking guuuud!
Både BF3 och MW3 blir nåt att sitta med i höst
Gillar fysiken som det verkar bli i BF3. Speciellt vapen som beter sig som de borde och skadorna som blir.
Det som e de tråkiga med BlOps, inget går sönder.

Jag skulle också vilja se ett spel där bilar inte exploderar efter att man skjutit den med 10 skott från valfritt vapen på valfri punkt.....

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muffyn:

Nej.

Sjukt sugen på att uppgradera burken också

jo eftersom det var det cryengine 3 egentligen skulle vara

Permalänk

Gråter varje gång jag hör orginalversionen av BF intro låten, soooo EPIC.

Allt ser bra ut, speciellt destruction och animationerna på spelarna.

Permalänk
Medlem

6970 won't cut the cheese @ 1920x1200?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Avstängd

Frågan är vad som var snyggast, tjejen elr spelet? tycker nog spelet var snyggare ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Looking guuuud!
Både BF3 och MW3 blir nåt att sitta med i höst
Gillar fysiken som det verkar bli i BF3. Speciellt vapen som beter sig som de borde och skadorna som blir.
Det som e de tråkiga med BlOps, inget går sönder.

Jag skulle också vilja se ett spel där bilar inte exploderar efter att man skjutit den med 10 skott från valfritt vapen på valfri punkt.....

//BG

inte för att...klanka ner COD och så men, det spelet har endast dalat NEDÅT i mina ögon sedan MW2 och BO
COD 4 var himmelskt, sen började dem endast bry sig om pengar har inte ändrats något alls enligt mig sedan mw2.(Ja, jag vet "Nya textures och liknande", fortfarande samma mesiga ljud med pistoler, tråkiga vapen osv

BF3 hoppas jag blir en gamechanger för spel i PC-världen. Verkligen hoppas! Annars får jag väl köpa Xbox som resten -.-´

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Vet nån systemkrav för Battlefield 3?

dom ska ha kört med ett gtx 580 på alla trailers;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

till bf3 blir det nog pension för 5770 kortet...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Säger bara ett stort Woaw:O Kommer garanterat bli ett köp av bf3

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jo eftersom det var det cryengine 3 egentligen skulle vara

Har du källa på det?
Dessutom är det Frostbite 2 som ska användas, inte Cryengine 3

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Bara jag som fick stånd?!

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk
Medlem

Förhandsbokat och klart, allt jag behöver nu är att tiden går lite snabbare!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Har du källa på det?
Dessutom är det Frostbite 2 som ska användas, inte Cryengine 3

Han menade helt enkelt att Frostbite 2 tycks bli vad CryEngine 3 borde varit.

[Edit: Nu när jag läser i vilket sammanhang zzcool skrev i förstår jag inte heller vad han menar]

Permalänk
Skrivet av LoTex94:

inte för att...klanka ner COD och så men, det spelet har endast dalat NEDÅT i mina ögon sedan MW2 och BO
COD 4 var himmelskt, sen började dem endast bry sig om pengar har inte ändrats något alls enligt mig sedan mw2.(Ja, jag vet "Nya textures och liknande", fortfarande samma mesiga ljud med pistoler, tråkiga vapen osv

BF3 hoppas jag blir en gamechanger för spel i PC-världen. Verkligen hoppas! Annars får jag väl köpa Xbox som resten -.-´

Mvh

Nu ville ju inte jag starta något krig mellan COD och BF dårå, så kör inte på det spåret i denna tråd.
Jag tycker det är 2 mycket bra spelserier med helt olika multiplayer-lägen, let's leave it at that.

De sa väl för ett tag sedan att de skulle göra BF3 direkt anpassat för PC och sen göra en egen konsollversion.
Eller har jag fel?

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

dregglar lite.. vill ha faktor: Extremt hög

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Nu ville ju inte jag starta något krig mellan COD och BF dårå, så kör inte på det spåret i denna tråd.
Jag tycker det är 2 mycket bra spelserier med helt olika multiplayer-lägen, let's leave it at that.

De sa väl för ett tag sedan att de skulle göra BF3 direkt anpassat för PC och sen göra en egen konsollversion.
Eller har jag fel?

//BG

inte jag heller, bara vill få det sagt

BF3 ska, vad jag har hört, komma till alla plattformar, men det ska vara gjort för PC. Alltså, dem lägger extra kraft i PC versionen. Vilket man inte sett på länge :/

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

De sa väl för ett tag sedan att de skulle göra BF3 direkt anpassat för PC och sen göra en egen konsollversion.
Eller har jag fel?

//BG

Många snackar om att Battlefield 3 är PC-orienterat. Men å andra sidan har jag för mig den kommande Battlefield 3-betan som tilldelades Medal of Honor Special Edition-ägarna enbart kommer till Xbox 360, vilket är en tydlig markering emot att det är fallet.

Självklart kan Microsoft helt enkelt bara köpt in sig på betan. Men i vilket fall som helst. Att porta från PC till Xbox 360 och vice versa är synnerligen enkelt i vilket fall.

Permalänk

Har vi verkligen inte kommit längre med grafiken sedan 2007? När kommer spelet som verkligen får en att känna att det är en ny generation på g egentligen?

Permalänk
Medlem

8 kärnig bulldozer + 6950 kommer köpas endast för detta spel

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

Frågan är vad som var snyggast, tjejen elr spelet? tycker nog spelet var snyggare ;P

Svår fråga ärligt talat, men eftersom jag är mer för verkligt/levande ist för animerat så kör jag på tjejen ;P
Men om du får spelet av mig så du kan du fixa fram tjejen till mig?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Har vi verkligen inte kommit längre med grafiken sedan 2007? När kommer spelet som verkligen får en att känna att det är en ny generation på g egentligen?

Är du full?
STOR skillnad mot dagens spel!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Är du full?
STOR skillnad mot dagens spel!

Stor skillnad mot dagens spel? Nej. Marginellt på sina ställen.
Beror helt på hur man tittar.