Permalänk
Medlem

Corsair sp2200

Tja!

Har tänkt att köpa corsair sp2200 eftersom den verkar bra men har någon testat den och om ni har så skriv hur bra de är eftersom jag hittar ingen omdöme på google.

http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

eller finns de nån som är prisvärd än detta?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Ja, de där är överlägsna den från Corsair

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Ingen subwoofer?

Skrivet av Marcusk:

Ja, de där är överlägsna den från Corsair

Ge tips på en bättre för 1200kr max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Ingen subwoofer?

Ge tips på en bättre för 1200kr max

Nej ingen subwoofer,fast det är ju inget som behövs för de kommer klå corsair ändå.

Kolla på dessa också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=215512

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Nej ingen subwoofer,fast det är ju inget som behövs för de kommer klå corsair ändå.

Kan du ge någon annan tips på högtalare med subwoofer? Helst från sidor som inet, netonnet eller onoff , kända sidor, inte så att jag inte litar på andra fast vill hellre ha en känd sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Kan du ge någon annan tips på högtalare med subwoofer? Helst från sidor som inet, netonnet eller onoff , kända sidor, inte så att jag inte litar på andra fast vill hellre ha en känd sida

Inte lönt att köpa 2.1 för en så ett så lågt pris,då är det bättre att köpa 2.0 system istället.
Men om du ändå ska envisas så köp http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720978

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Inte lönt att köpa 2.1 för en så ett så lågt pris,då är det bättre att köpa 2.0 system istället.
Men om du ändå ska envisas så köp http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720978

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Inte lönt att köpa 2.1 för en så ett så lågt pris,då är det bättre att köpa 2.0 system istället.
Men om du ändå ska envisas så köp http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720978

Man får inget fotstöd med på ett 2.0 system... Använder man hörlurar främst så spelar ljudkvaliten inte så stor roll från högtalarna men fotstödet fungerar oavsett var ljudet kommer ifrån. Största anledningen till attt köpa 2.1 i den prisklassen helt klart.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Man får inget fotstöd med på ett 2.0 system... Använder man hörlurar främst så spelar ljudkvaliten inte så stor roll från högtalarna men fotstödet fungerar oavsett var ljudet kommer ifrån. Största anledningen till attt köpa 2.1 i den prisklassen helt klart.

Vänta nu,fotstöd??????
I övrigt så har 2.1 system i den prisklassen ganska undermåliga subbar som mest bara brummar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Vänta nu,fotstöd??????
I övrigt så har 2.1 system i den prisklassen ganska undermåliga subbar som mest bara brummar.

+1

Kör på fostexmonitorerna, alla dagar i veckan. Ljudet lär vara bättre än alla ljudsystem för datorbruk.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag köpte dessa nyligen då jag tänkte att jag bara skulle ha nått som låter mer än bara hörlurar när jag spelar. Och måste bara säga att FY FAN va dom spelar på bra. Har haft Ett flertal olika 2.1 system bland annat Logitech Z2300 och dessa piskar sönder ALLA logitech system jag har haft när de kommer till ljudkvalitet och sen är de bara en bonus att subben orkar trycka på såpass att väggar osv skakar i lägenheten med öppen planlösning på 64 m2.

http://www.netonnet.se/art/dator/dataljud_och_webcam/datorhog...

Jag kan nästan lova att du kommer bli nöjd med dom.

Annars finns samma system som 5.1 oxå med samma Subba och frontar så de lär oxå

http://www.netonnet.se/art/dator/dataljud_och_webcam/datorhog...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

subben orkar trycka på såpass att väggar osv skakar i lägenheten med öppen planlösning på 64 m2.

Är du helt säker?
Inte lite överdrift där?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Är du helt säker?
Inte lite överdrift där?

Nej. faktiskt inte. Den trycker på riktigt bra. Och alla lådorna är tillverkade i MDF så dom är riktigt stadiga och bra. Sen att subben disstar en del när man maxar på är ju inte konstigt. Dom kostade ju ändå bara 499:-

Men faktum kvarstår att detta är de bästa ljudet för under 2000:- jag någonsin har hört/köpt.

Ångrar bittert att jag inte köpte 5.1 systemet för 990:- istället då de har väldigt bra balance mellan Diskant, Mellanregister och bas i både Film, Musik och Spel. Och då kör jag på de integrerade ljudkortet på mitt ASUS P8P67-M PRO.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Nej. faktiskt inte. Den trycker på riktigt bra. Och alla lådorna är tillverkade i MDF så dom är riktigt stadiga och bra. Sen att subben disstar en del när man maxar på är ju inte konstigt. Dom kostade ju ändå bara 499:-

Men faktum kvarstår att detta är de bästa ljudet för under 2000:- jag någonsin har hört/köpt.

Ångrar bittert att jag inte köpte 5.1 systemet för 990:- istället då de har väldigt bra balance mellan Diskant, Mellanregister och bas i både Film, Musik och Spel. Och då kör jag på de integrerade ljudkortet på mitt ASUS P8P67-M PRO.

En 6.5" sub i ett 2.1 paket för 499kr får väggarna att skaka i en 64kvm lägenhet med öppen planlösning.
Min XTZ 99 w8.16, en 8" sub för 1700kr får inte väggarna i mitt ~15kvm rum att röra sig.
Inte ens när jag hade mina M-65 fick jag väggarna att skaka direkt. Då hade jag ändå en 8" sub och fyra stycken 6.5".

Dina väggar måste vara av papper eller något.

Edit: Ingen 6.5" bas i en ~14l låda får några väggar att skaka.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Vad tycker ni HiFi-njutare om http://www.corsair.com/audio/speakers/gaming-audio-series-sp2... ?

Förövrigt är jag helt med på fotpallsresonemanget

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

En 6.5" sub i ett 2.1 paket för 499kr får väggarna att skaka i en 64kvm lägenhet med öppen planlösning.
Min XTZ 99 w8.16, en 8" sub för 1700kr får inte väggarna i mitt ~15kvm rum att röra sig.
Inte ens när jag hade mina M-65 fick jag väggarna att skaka direkt. Då hade jag ändå en 8" sub och fyra stycken 6.5".

Dina väggar måste vara av papper eller något.

Edit: Ingen 6.5" bas i en ~14l låda får några väggar att skaka.

Du är välkommen hem till mig och lyssna och kolla.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Du är välkommen hem till mig och lyssna och kolla.

Jag har dom med Mina väggar skakar också

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Jag har dom med Mina väggar skakar också

Ni måste skämta... Jag har mycket svårt att tro att några väggar skakar. Helt ärligt. Litet element och lite luft som flyttas (på en relativt stor yta) ska inte få några väggar att skaka. Jag är på Alas linje. Ni har pappväggar?

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Ni måste skämta... Jag har mycket svårt att tro att några väggar skakar. Helt ärligt. Litet element och lite luft som flyttas (på en relativt stor yta) ska inte få några väggar att skaka. Jag är på Alas linje. Ni har pappväggar?

Du är oxå välkommen att komma hem till mig och lyssna.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Seriöst,ni borde gå en utbildning om ljudlära,en sketen sub med 6.5 bas får inga väggar att skaka det är fysiskt omöjligt.
Inte ens mina stativare med 6,5" bas/mellan kan få några väggar att skaka,däremot låta jävligt högt kan de göra.
Nej det här är skryt så det ryker om det och jag kan bara hålla med ni har pappväggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Seriöst,ni borde gå en utbildning om ljudlära,en sketen sub med 6.5 bas får inga väggar att skaka det är fysiskt omöjligt.
Inte ens mina stativare med 6,5" bas/mellan kan få några väggar att skaka,däremot låta jävligt högt kan de göra.
Nej det här är skryt så det ryker om det och jag kan bara hålla med ni har pappväggar.

+1.

Något som däremot KAN få väggar att skaka är farsans Mirsch OM-61. Men där har vi två rejäla 8" per högtalare i ganska stor låda, i jämförelse med ett sketet billigt skräpigt 6.5" element i en mjölktetra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

Överdriva much, dom där addon låter inte så jävla bra direkt, polare köpte dom också.
Prisvärda för 500kr, sure. Men lol @ väggarna skakar.

Inte lätt att bo med väggar gjorda av löv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Seriöst,ni borde gå en utbildning om ljudlära,en sketen sub med 6.5 bas får inga väggar att skaka det är fysiskt omöjligt.
Inte ens mina stativare med 6,5" bas/mellan kan få några väggar att skaka,däremot låta jävligt högt kan de göra.
Nej det här är skryt så det ryker om det och jag kan bara hålla med ni har pappväggar.

Skrivet av definition:

Överdriva much, dom där addon låter inte så jävla bra direkt, polare köpte dom också.
Prisvärda för 500kr, sure. Men lol @ väggarna skakar.

Inte lätt att bo med väggar gjorda av löv.

Som jag har sagt innan. Ni är välkomna att komma hem till mig och lyssna.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Som jag har sagt innan. Ni är välkomna att komma hem till mig och lyssna.

Jag ska verkligen försöka komma ihåg dig nästa gång jag drar till gbg!

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Jag ska verkligen försöka komma ihåg dig nästa gång jag drar till gbg!

Gör de. Skulle va kul att träffa lite Sweclockers medlemmar irl

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Som jag har sagt innan. Ni är välkomna att komma hem till mig och lyssna.

Spännande,skulle vilja se dina pappväggar.
I övrigt så skryter du så mycket att du tror dig själv.
Placera dina Addon-högtalare i ett skyddsrum med armerad betong så ska du se att väggarna inte kommer att skaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Spännande,skulle vilja se dina pappväggar.
I övrigt så skryter du så mycket att du tror dig själv.
Placera dina Addon-högtalare i ett skyddsrum med armerad betong så ska du se att väggarna inte kommer att skaka.

Klart att dom väggarna inte skulle skaka. Men innerväggarna i vår lägenhet skakar och dom är gjorda av Gipsskivor och Stålreglar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

+1.

Något som däremot KAN få väggar att skaka är farsans Mirsch OM-61. Men där har vi två rejäla 8" per högtalare i ganska stor låda, i jämförelse med ett sketet billigt skräpigt 6.5" element i en mjölktetra.

Lådorna i addon paketet är gjorda av MDF inte nån mjölktetra.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Klart att dom väggarna inte skulle skaka. Men innerväggarna i vår lägenhet skakar och dom är gjorda av Gipsskivor och Stålreglar.

Dom skakar inte,kanske vibrerar pyttelite men troligen inte ens det.
Skaka är verkligen att överdriva.
Köp en redig subwoofer för 50.000-100.000kr så ska du se på skaka.