Byta sms signal tar 15min... på en iphone

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Är man 20+ bytar man inte SMS signal, det är något så hopplöst meningslöst.

Vill man något så ringer man, det är en telefon, ingen jävla chatstation. SMSar gör man i nödfall om någon e på möte o inte kan svara typ. Iphone har juh stöd för det finurliga och vuxna SMSet kallat E-mail. Det brukar folk använda mest.

Jag fattar inte hur man kan betala så fruktansvärt mycket pengar för en Iphone (Ja den är svindyr) för att sitta o SMSa, jag hade aldrig köpt den om den i princip inte var ett mobilt kontor. Den är stor och har dålig batteritid ? Vill man ha en telefon där SMS är i focus finns det många telefoner från Nokia/SE som kostar under 1000 lappen som har bättre batteritid och bättre format.

Jag antar alla köper Iphone idag för det är mode, för den passar pra i Prada väskan?

Man köper alltså en iPhone för en hel jävla massa stålar, för att använda den precis som när den kom, du vill BARA höra original ljuden för att det är omoget att byta ljud?

Om du nu har din iPhone som klarar email (HÖR OCH HÄPNA GOTT FOLK), alla mina senaste sony ericsson har klarat att skicka och ta emot email. Visst suger de telefonerna oftast på en hel del gerjer men det du säger är skratterande.

Kortfattat menar du att 20+ ska inte byta ringsignal för att ni är mogna nog att ha allt orginal och därför köper man sig den dyraste mobilen med stöd för en hela jävla radda med apps och inställningar?

Köp en såndär nokia för 300kr på claes ohlsson, då kan du nog inte ens byta ringsignal.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
HA HA du verkar lika borta i nöjes livet som du är på att stava byter okej jag är inte världsbäst på att stava men nog vet jag att det heter Byter smssignal inte bytar sms signal

Jag sitter och funderar på om detta inlägg är värt en inramning och vägguppsättning. Större slakt av det svenska språket skådade jag senast när jag utförde min högstadiepraktik på en förskola.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kyroz
Jag sitter och funderar på om detta inlägg är värt en inramning och vägguppsättning. Större slakt av det svenska språket skådade jag senast när jag utförde min högstadiepraktik på en förskola.

SUCK!!! SUCK!!!

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Nejnejnej det är där det skiljer sig mellan att vara fanboy och normal konsument. Medan du anser att det är ett bra så länge Apple tycker det är bra så har vi andra insett att Apple gjort ett val och vi kan bilda oss en egen åsikt om det. Om annorlunda betyder femton sekunder istället för två så är det i mitt huvud en försämring, ingen kan väl må bättre av att en simpel grej tar längre tid?

Givetvis vore det så, om det inte hade inneburit en massa bloat och slösad tid hos utvecklarna. För att byta sms-signal behöver man antingen skriva om mjukvaran i iPhone så den kan spela upp mp3 som systemljud, eller stoppa in stöd för caf i iTunes. Sen behöver man börja sälja sms-ljud i iTunes Store, vart nu dom skulle komma ifrån.

Det har inget med fanboyism att göra, jag gillar Apple för att dom ställer samma krav på en produkt som jag gör. Jag förstår inte riktigt idéen om att tekniktillverkare ska stoppa in varenda feature kunderna frågar efter, det har aldrig blivit särskilt bra. Se bara på Windows Mobile, Windows ME och i princip allt från Sony Ericsson.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Givetvis vore det så, om det inte hade inneburit en massa bloat och slösad tid hos utvecklarna. För att byta sms-signal behöver man antingen skriva om mjukvaran i iPhone så den kan spela upp mp3 som systemljud, eller stoppa in stöd för caf i iTunes. Sen behöver man börja sälja sms-ljud i iTunes Store, vart nu dom skulle komma ifrån.

Det har inget med fanboyism att göra, jag gillar Apple för att dom ställer samma krav på en produkt som jag gör. Jag förstår inte riktigt idéen om att tekniktillverkare ska stoppa in varenda feature kunderna frågar efter, det har aldrig blivit särskilt bra. Se bara på Windows Mobile, Windows ME och i princip allt från Sony Ericsson.

Sony Ericsson är sämst i världen fem gånger om, det håller jag med om. Men du förstår inte att man kan komma på en enklare lösning om man bara använder hjärnan i 5 sekunder? T.ex. så kan man med några knapptryck välja "använd som sms-signal" och då gör iPhonen om mp3-filen till en caf-fil (samtidigt som den behåller den gamla mp3-filen) och då får man se en progressbar tills det är färdigt. Och då är signalen inställd och allt är klart. MYCKET mer användarvänligt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Givetvis vore det så, om det inte hade inneburit en massa bloat och slösad tid hos utvecklarna. För att byta sms-signal behöver man antingen skriva om mjukvaran i iPhone så den kan spela upp mp3 som systemljud, eller stoppa in stöd för caf i iTunes. Sen behöver man börja sälja sms-ljud i iTunes Store, vart nu dom skulle komma ifrån.

Det har inget med fanboyism att göra, jag gillar Apple för att dom ställer samma krav på en produkt som jag gör. Jag förstår inte riktigt idéen om att tekniktillverkare ska stoppa in varenda feature kunderna frågar efter, det har aldrig blivit särskilt bra. Se bara på Windows Mobile, Windows ME och i princip allt från Sony Ericsson.

Men medge att det är märkligt att allt som Apple gör råkar vara saker du verkar, om inte avguda, så åtminstone verkligen gilla. Dina krav på en tillverkare och dess produkter måste vara bra mycket lägre än vad många andras är, jag hade aldrig gått med på vissa regler och förutsättningar som Apple kräver. Jag är inte så jätteinsatt i hur mjukvaran fungerar i OSX och iPhone men jag har otroligt svårt att se hur det överhuvudtaget kan vara ett problem, eller ens ses som ett problem, för ett företag som Apple. Vad vi än tycker om Apple eller Sony Ericsson så är det inte svårt att skapa en undermeny för inställningar av ljud. Fan min gamla tegelsten Z1010 (anno 2004 vill jag minnas) klarade mp3- ringsignaler galant.

Exempel min nu två år gamla SE W960i, varje mp3-spår är klickbart och en av undermenyerna är "Använd som ringsignal". Kan även välja att klippa ut eller vad som helst som ett vanligt högerklick på datorn gör. Likaså har jag en undermeny i Ljud där jag väljer signal för sms, mms, mail osv. Kan även välja hur vibratorn ska agera, om den exempelvis alltid ska vara på eller om den bara ska vara igång vid ljudlös. Hur detta kan kallas bloatat eller "slösad" tid är tyvärr något jag inte begriper mig på. Hur iPhone inte heller per default klarar mp3 som systemljud är lite obegripligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
SUCK!!! SUCK!!!

Särskrivning, avsaknad av skiljetecken och syftningsfel. Att du ens känner att du har befogenhet att klaga på andras stavning är onekligen lite humoristiskt

Permalänk
Avstängd

Apple it just works.. Yeah right...

Permalänk

Köper man en dyr telefon som t.ex. Iphone 4 så har man råd o köpa någon ny sms/ringsignal från itunes

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Jag äger mac, och har ägt pc och tycker alla som argumenterar i denna tråden nu är dumma på riktigt.

Hade gärna skrivit något mer elakt, men denna tråden är totalt meningslös nu.
Ni ska inte argumentera om grönsaker vs kött med när ni ändå är på sandlådenivå? =P

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Musikälskare

Gjort de själv, tog 5 min

Inga problem

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

grejen med ringsignalen på iphone är väll att den bara får vara 15sekunder lång typ annars funkar de inte, så var de på min tid iaf när jag hade en iphone 2g

Permalänk
Skrivet av menlivet:

grejen med ringsignalen på iphone är väll att den bara får vara 15sekunder lång typ annars funkar de inte, så var de på min tid iaf när jag hade en iphone 2g

Ringsignalen får vara 30s.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikR:

spelar ingen roll om det hade tagit 2 timmar,, eller om det tar 3 minuter att starta telefonen,, bara dom är dyra och heter apple så ska dom försvaras till det sista, tur att man inte har gått den vägen,, och alkdrig kommer att gå den heller,, tot onödiga och dyra..

+1

Så funkar det. Alla negativa saker som händer apple har en tendens att "försvinna", ex det där med att iphone spara positions data, de har alla glömt nu och ingen med apple produkter tar upp de även om man påpekar det. Allt med apple logga på ska alltid försvarar till det sista verkar det som....

(Har haft en ipod själv, sålde den...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Jag antar alla köper Iphone idag för det är mode, för den passar pra i Prada väskan?

Verkar lite som det ibland (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

+1

Så funkar det. Alla negativa saker som händer apple har en tendens att "försvinna", ex det där med att iphone spara positions data, de har alla glömt nu och ingen med apple produkter tar upp de även om man påpekar det. Allt med apple logga på ska alltid försvarar till det sista verkar det som....

(Har haft en ipod själv, sålde den...)

Det var en bugg och ett missförstånd. Apple har förklarat hur iPhonen faktiskt använde datan och buggen som innebar att datan i fråga sparades för länge är patchad i 4.3.3. Vad finns där att prata om?

http://www.apple.com/pr/library/2011/04/27location_qa.html
http://support.apple.com/kb/DL1358

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av b0bzor!:

Det var en bugg och ett missförstånd. Apple har förklarat hur iPhonen faktiskt använde datan och buggen som innebar att datan i fråga sparades för länge är patchad i 4.3.3. Vad finns där att prata om?

http://www.apple.com/pr/library/2011/04/27location_qa.html
http://support.apple.com/kb/DL1358

Håller med, finns inget att hetsa upp sig över.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Bugg och bugg. Apple hade satt cache-minnet till en mängd som tillät mer lagring än vad de hade förväntat sig. (enligt dem själva)

OnT: Visst, det är lite väl krångligt att byta ringsignal, men det är inget som över huvud påverkar om jag ska köpa en iPhone eller inte.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Bugg och bugg. Apple hade satt cache-minnet till en mängd som tillät mer lagring än vad de hade förväntat sig. (enligt dem själva)

OnT: Visst, det är lite väl krångligt att byta ringsignal, men det är inget som över huvud påverkar om jag ska köpa en iPhone eller inte.

A software bug is the common term used to describe an error, flaw, mistake, failure, or fault in a computer program or system that produces an incorrect or[B] unexpected result, or causes it to behave in unintended ways.[/B]
http://en.wikipedia.org/wiki/Software_bug

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Hade jag varit apple, så hade jag ändå lagt in så man kan använda sina köpta mp3-låtar i sin iPod som signal iaf, så att just dessa frågor inte hade kommit upp. De har ju ändå fixat allt annat. Jag har själv en iPhone som jag älskar men visst tycker även jag att Apple kan vara väldigt envisa.

Jag menar, hade det verkligen skadat helhetsupplevelsen om folk hade kunnat byta sin SMS-signal enklare?

Permalänk
Medlem

Man kan göra/köpa ringsignaler i iTunes om jag inte minns fel. $0.99 eller något sånt. Kanske inte finns för Svenska iTunes.

Annars så är det ganska förklarligt varför de inte vill att man ska byta signal till vad som helst; Branding. Alla känner igen iPhones-systemljud och precis som vilket företag som helst så vill Apple synas och höras.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Man kan göra/köpa ringsignaler i iTunes om jag inte minns fel. $0.99 eller något sånt. Kanske inte finns för Svenska iTunes.

Annars så är det ganska förklarligt varför de inte vill att man ska byta signal till vad som helst; Branding. Alla känner igen iPhones-systemljud och precis som vilket företag som helst så vill Apple synas och höras.

Sant, det tänkte jag inte på.

Permalänk
Medlem

Det går även att klippa och redigera ljudfiler i garageband om man har en mac för att sen exportera som ringsignal till itunes och därmed sin iphone.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")