Köpråd: Macbook Laptops för Musik & Video producering

Permalänk
Medlem

Köpråd: Macbook Laptops för Musik & Video producering

Tjenare Sweclockers!
Ute efter Mac laptop för priset MAXIMALT 13,000kr och vill ha en dator som lämpar sig till intensiv musik producering med program som Logic och för Video redigering & producering.

Är det en bra idé?
Var annars tänkt att jag skulle skaffa mig en stationär Windows dator men behöver en bärbar dator då behöver jag det bästa jag kan få för 13,000kr.

Tack i förhand!

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem

Titta på Macbook Pro på Apples hemsida. Där har du en för cirka 13 000.
Skulle dock rekomendera att peta i mer minne till 8 gb när du fått hem den. Mycket billigare så än att konfiguera i Applestore. Extern hårddisk rekomenderas också. Jag hade personligen gått upp till 15 000 för att få quadcore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Titta på Macbook Pro på Apples hemsida. Där har du en för cirka 13 000.
Skulle dock rekomendera att peta i mer minne till 8 gb när du fått hem den. Mycket billigare så än att konfiguera i Applestore. Extern hårddisk rekomenderas också. Jag hade personligen gått upp till 15 000 för att få quadcore.

Håller med här, kör MBP quad core + 8 gb så kan du vara lugn.

Permalänk
Medlem

Du skulle få sitta på trånga 1280x800 för tretton lax. Sorry, men det är så Appletaxan ligger på.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Prisvärdhet + mac går inte ihop tyvärr, du måste välja!

Visa signatur

Mjo