Permalänk
Robot

Är Fractal Designs nätdelar så bra verkligen?

Är Fractal Designs nätdelar så bra verkligen, detta efter 2 dagars 4.0ghz på AMD x4 965 BE på 1.5v

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Perfekt.

Permalänk
Medlem

varför lägger alla upp tomma album för ?!

Permalänk
Medlem

Antigen glapp i den kontakten på bilden eller den på moderkortet.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3, Intel E5200@3.33GHz ,Kingston 2x2GB 800Mhz, Gigabyte HD4850,Club3d HD4850OC, Corsair VX550 ,SEA 500GB, WD 500GB, WD 600GB, Antec 300(moddad), Nexus CPU cooler, Zalman fan controller, Nexus Ram kylflänsar, 5 chassi fläktar, neon. Samsung 23,5" http://www.sweclockers.com/galleri/6599-pexxs-antec-300

Permalänk
Medlem

Använde du den på rätt sätt ?
Använde du alla 8:a pinnar eller bara 4:a ?

Permalänk
Medlem

På tal om Fractals nätdelar så har båda mina Newton 650w haft ganska högt coil whine och ja, jag har testat med andra nätagg och då låter det inte så mina erfarenheter har väl inte vart någon superhöjdare heller.

Permalänk
Medlem

Kan lika gäena vara moderkortet som inte pallar överklockning.
Om det är den gammla 965BE som drog 140w TDP, och MSI är väl inte det bästa för överklockning.

Tydligen bara en 4pin till CPu oxå: http://eu.msi.com/product/mb/790XT-G45.html#?div=Overview

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Kan lika gäena vara moderkortet som inte pallar överklockning.
Om det är den gammla 965BE som drog 140w TDP, och MSI är väl inte det bästa för överklockning.

Tydligen bara en 4pin till CPu oxå: http://eu.msi.com/product/mb/790XT-G45.html#?div=Overview

är antagligen anledningen. http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/975571-grafikkor...

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Där ser man, ju kraftigare nätagg då desto snabbare bränner det ut moderkortet vid överlast.
Om man både överklockar CPU och GPU med CF eller sli så pallar inte kontakten och ström faserna.
Om dom dessutom är flänslösa så är dom även chanslösa.
Men summa sumarum även om man då inte har överklockat GPU eller kör två grafikkort så är 4Ghz på CPU mycket om man bara har 4pin kontakten till CPU även om den ska klara 140w enligt tillverkare så kanske den inte klarar mera än 150w vid stark belastning som tex överklockning även om CPU är strömsnål vid orginalklock.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Åh va fint, skaffa ett nytt på garantin

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

Åh va fint, skaffa ett nytt på garantin

Fick ett Corsair TX650 V2 i ersättning

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Måndagsvara antagligen..

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Måndagsvara antagligen..

Hade haft det i 11 månader och 2 veckor så tog ett bra tag för måndagsexemplaret att ta ut sin rätt isåfall.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Skrivet av scoorch:

Hade haft det i 11 månader och 2 veckor så tog ett bra tag för måndagsexemplaret att ta ut sin rätt isåfall.

Ett måndags ex behöver inte gå sönder på en gång.
Du kan ha gjort nått fel vid montering eller fått damm eller skit i kontakten.
De kan vara som Pexx säger.
De kan vara som AMD_PERA säger.

Klaga inte på ett företag/produkt bara för att nått har gått fel, det kan lika gärna vara moderkortets eller ditt fel
(iof så klagar du inte rätt ut, men jag gissar på att det är det du vill göra fast på ett fint sätt )

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

Hemskt galleri, helt åt helvete, allt kan lika gärna ha varit ditt fel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

Ett måndags ex behöver inte gå sönder på en gång.
Du kan ha gjort nått fel vid montering eller fått damm eller skit i kontakten.
De kan vara som Pexx säger.
De kan vara som AMD_PERA säger.

Klaga inte på ett företag/produkt bara för att nått har gått fel, det kan lika gärna vara moderkortets eller ditt fel
(iof så klagar du inte rätt ut, men jag gissar på att det är det du vill göra fast på ett fint sätt )

Skrivet av Rymdroffe:

Hemskt galleri, helt åt helvete, allt kan lika gärna ha varit ditt fel.

verkligen inget illa menat emot Fractal Designs nätdelar. Galleriet var lite mer för att visa vad som händer vid hög OC på endast en 4-pins CPU ström kontakt. Det är ju till största fel min idioti att klocka på dåligt moderkort som försatte mig i sittsen.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080