Mysko uppstart. För klent nätagg? Felkopplat?

Permalänk
Medlem

Mysko uppstart. För klent nätagg? Felkopplat?

Jo det är så att ibland när jag ska starta om datorn så startar den upp i ett par sekunder och sedan dör, startar upp och dör om och om igen, precis som om den inte hade kraft nog.
För att lösa detta så slår jag av strömbrytaren på nätagget och trycker på powerknappen ett par gånger för att "ladda ur" allt. När jag gjort detta kan jag slå på strömbrytaren och starta upp datorn som vanligt.

Har aldrig fått några bluescreens och datorn har aldrig dött i drift, hade det varit nätagget så hade väl datorn stängts av under hög belastning?

Förutom specifikationerna i signaturen så sitter det tre vanliga 7200rpm hårddiskar i datorn.

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk

Hade samma problem med en ny dator, slutade med att moderkortet bokstavligen började på brinna. Va strax till vänster om cpu sockeln det tog eld. Är datorn ny skulle jag kontakta affären och säga att problemet finns så kan det underlätta vid en reklamation senare.

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem
Skrivet av clairvoyant:

Hade samma problem med en ny dator, slutade med att moderkortet bokstavligen började på brinna. Va strax till vänster om cpu sockeln det tog eld. Är datorn ny skulle jag kontakta affären och säga att problemet finns så kan det underlätta vid en reklamation senare.

Ajdå, det låter inte bra. Fick du reda på vad det berodde på?

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk

Moderkortet som började brinna var ett P67-GD55 det var dålig lördning till en SFC krets (vet inte vad den gör riktigt). Sitter iaf 4 st sånna vänster om cpu sockeln.

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem

Hm. var det andra komponenter som skadades?
Får nog ta och maila supporten, är det ingen annan som haft något liknande eller? Verkar ju ändå vara ett ganska allvarligt problem. :S

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W