Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Kanske är "Volymvikt" alltså beroende på paketets storlek, inte aktuell vikt

Ah, nu känns det bättre! Är väl bara att vänta och se iofs, men man vill ju gärna ha den innan helgen!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Jag vet inte hur det är med Corsair Force men med min Crucial RealSSD så var jag tvungen att avaktivera "AHCI" i bioset för att disken öht skulle gå hitta..

Men då vet du det ifall du får problem

Tackar för tipset! Rapporterar när jag har prövat.

Skrivet av TheJerk:

Amenvaf-n. Fortfarande inte fått något och när jag kollar upp kollit så är det i malmö. Mer bekymmersamt är att angiven vikt är 2,30kg.... Perper, har du fått ditt paket?

Mitt paket kom fram igår till servicestället, jag har dock inte haft möjlighet att hämta ut det ännu, utan ska hämta det imorgon. Vikten är angiven till 6,9kg. Har du hunnit få ditt paket?

Ska bli kul att se vad den går för, speciellt med Force-disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Tackar för tipset! Rapporterar när jag har prövat.

Mitt paket kom fram igår till servicestället, jag har dock inte haft möjlighet att hämta ut det ännu, utan ska hämta det imorgon. Vikten är angiven till 6,9kg. Har du hunnit få ditt paket?

Ska bli kul att se vad den går för, speciellt med Force-disken.

oh just ja en sak till om jag inte sagt det tidigare, SSD-diskar kan ha problem att passa i sekundära hdd-sloten fast beror på hur disken ser ut.. passar utmärkt i primära platsen dock så är ju bara att byta plats på dom isåfall

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Mitt paket kom fram igår till servicestället, jag har dock inte haft möjlighet att hämta ut det ännu, utan ska hämta det imorgon. Vikten är angiven till 6,9kg. Har du hunnit få ditt paket?

Ska bli kul att se vad den går för, speciellt med Force-disken.

Hämtade ut mina paket i fredags. Har knappt hunnit mecka något ännu men första intrycket är väldigt bra. Känns välbyggd och är mycket snyggare än jag trodde. Att det också låg en mus (som faktiskt ligger helt fantastiskt i min hand), en väska och ett spel i gjorde inte saken sämre.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Hämtade ut mina paket i fredags. Har knappt hunnit mecka något ännu men första intrycket är väldigt bra. Känns välbyggd och är mycket snyggare än jag trodde. Att det också låg en mus (som faktiskt ligger helt fantastiskt i min hand), en väska och ett spel i gjorde inte saken sämre.

Jaså, var det rent ett kit ? Awesome Väskan är riktigt nice faktiskt

Musen verkar vara sådär i kvalitét, den jag hade dog ibland så man var tvungen att koppla ur den och in igen.. kanske var måndagsexemplar

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Hämtade ut mina paket i fredags. Har knappt hunnit mecka något ännu men första intrycket är väldigt bra. Känns välbyggd och är mycket snyggare än jag trodde. Att det också låg en mus (som faktiskt ligger helt fantastiskt i min hand), en väska och ett spel i gjorde inte saken sämre.

O fy fan vad najs ! med alla tillbehören som mus, ryggsäck o spel så kan man inget annat en att säga att det måste vara årets bästa köp.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Fick min igår komplett med mus, ryggsäck och assasins creed 2. Är riktigt nöjd hittills, funderar på att sätta in 8 gig ram, kan jag använda 1333mhz ddr3 som de här? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=532354 Eller måste man ha 1066mhz som de här? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468609 Vilka borde jag köpa eller finns det något annat alternativ?

Permalänk

Två frågor:

1. Finns denna modell i 17" också?
2. Går det att stänga av julgransbelysningen?

Visa signatur

Amantes Sunt Amentes

Permalänk
Medlem

Den här modellen finns med 5870 grafikkort. http://www.webhallen.com/hardvara/111766-msi_gx740-238ne-core...

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Har länge haft planer på en Asus G73, men med stundande pappaledighet fanns inget utrymme för en sådan ekonomiskt sett. Nu vart det ett MSI-impulsköp istället

Jag har läst en del om folk som haft problem med "gråskärmar" och krasher med MSI GX660 + 5870M-kortet. Är det någon som vet mer om detta och vad det berodde på? Jag kan nämligen inte dra mig till minnes att jag läst något svar/lösning på personernas problem.

Jag hoppas även innerligt att denna knätopp inte låter som ett JAS-plan då det var ett stort problem med föregående bärbar (och även den stationära datorn).

Btw... första posten på forumet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoeurCasse:

Två frågor:

1. Finns denna modell i 17" också?
2. Går det att stänga av julgransbelysningen?

1. Vet ej 2. Ja, väldigt lätt.

Skrivet av capefear:

Datorn som den här tråden handlar om har 5870 också. Eller svarade du på postaren ovanför ang 17"?

Skrivet av Mackan5150:

Har länge haft planer på en Asus G73, men med stundande pappaledighet fanns inget utrymme för en sådan ekonomiskt sett. Nu vart det ett MSI-impulsköp istället

Jag har läst en del om folk som haft problem med "gråskärmar" och krasher med MSI GX660 + 5870M-kortet. Är det någon som vet mer om detta och vad det berodde på? Jag kan nämligen inte dra mig till minnes att jag läst något svar/lösning på personernas problem.

Jag hoppas även innerligt att denna knätopp inte låter som ett JAS-plan då det var ett stort problem med föregående bärbar (och även den stationära datorn).

Btw... första posten på forumet!

Fel person att svara kanske eftersom jag ägt datorn sedan i fredags. Jag tycker att den var överraskande tyst när man kollar film och surfar och så. När jag spelar har jag lurar så vet inte hur den låter då faktiskt. Några krascher har jag inte haft.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av Mackan5150:

Har länge haft planer på en Asus G73, men med stundande pappaledighet fanns inget utrymme för en sådan ekonomiskt sett. Nu vart det ett MSI-impulsköp istället

Jag har läst en del om folk som haft problem med "gråskärmar" och krasher med MSI GX660 + 5870M-kortet. Är det någon som vet mer om detta och vad det berodde på? Jag kan nämligen inte dra mig till minnes att jag läst något svar/lösning på personernas problem.

Jag hoppas även innerligt att denna knätopp inte låter som ett JAS-plan då det var ett stort problem med föregående bärbar (och även den stationära datorn).

Btw... första posten på forumet!

Har aldrig haft några problem med min GX660 och den är tyst som i graven ( i mina öron ) om du inte sätter på turbo fläkten då.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan5150:

Har länge haft planer på en Asus G73, men med stundande pappaledighet fanns inget utrymme för en sådan ekonomiskt sett. Nu vart det ett MSI-impulsköp istället

Jag har läst en del om folk som haft problem med "gråskärmar" och krasher med MSI GX660 + 5870M-kortet. Är det någon som vet mer om detta och vad det berodde på? Jag kan nämligen inte dra mig till minnes att jag läst något svar/lösning på personernas problem.

Jag hoppas även innerligt att denna knätopp inte låter som ett JAS-plan då det var ett stort problem med föregående bärbar (och även den stationära datorn).

Btw... första posten på forumet!

Sånna där gråskärmar var buggar med tidiga revisioner av bios på HD5870-kortet .. det är löst sedan länge så finner det högst otroligt att du skulle få en dator med det (Går uppgradera VGA-bios om så skulle vara fallet)

Ljudnivån är bättre än man tror.. Vet inte vad man ska säga eftersom det är rätt personligt vad som är bra och inte.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Hej!
Enligt CDON har datorn 3x USB 2.0, men enligt prisjakt har den 2x USB 2.0, 2x USB 3.0.

Är det samma dator jag tittar på? Vad stämmer?

Tack på förhand.

"Trådlänken": http://cdon.se/hemelektronik/msi_gx660_core_i5-480_4gb_500gb_...

Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=808410

Permalänk
Medlem

Min GX660-622 från cdon har iaf 2 usb 2.0 och 2 st 3.0, och alla andra gx660 modeller som jag hört talas om har också det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traxus:

Min GX660-622 från cdon har iaf 2 usb 2.0 och 2 st 3.0, och alla andra gx660 modeller som jag hört talas om har också det

Tack!

Jag lägger nog en beställning på denna. Har varit ute efter en gaminglaptop i ett par månader, men hade inte fastnat för någon, förrän nu.

Jag hoppas att flickvännen har överseende med att hon får en billigare födelsedagspresent nu när jag förmodligen köper denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dealer:

Tack!

Jag lägger nog en beställning på denna. Har varit ute efter en gaminglaptop i ett par månader, men hade inte fastnat för någon, förrän nu.

Jag hoppas att flickvännen har överseende med att hon får en billigare födelsedagspresent nu när jag förmodligen köper denna.

Gör så är riktigt nöjd med min hittills.

Permalänk

Gah!! Ligger och funderar mellan denna, ipad 2 och macbook air. Ni som har fått era hur bra flyter Black Ops på den?

Permalänk

Jävligt surt att denna har full HD men bara 15", medan

http://www.webhallen.com/hardvara/111766-msi_gx740-238ne-core...

Har 17" men inte full HD... Jag vill ha 17" OCH full HD.

Visa signatur

Amantes Sunt Amentes

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoeurCasse:

Jävligt surt att denna har full HD men bara 15", medan

http://www.webhallen.com/hardvara/111766-msi_gx740-238ne-core...

Har 17" men inte full HD... Jag vill ha 17" OCH full HD.

Då får du nog titta på ASUS G73.. Tyvärr lite dyrare.. du kanske kan hitta nåt demoex nånstans

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Då får du nog titta på ASUS G73.. Tyvärr lite dyrare.. du kanske kan hitta nåt demoex nånstans

Det där har jag funderat på med demoex, läser rätt ofta att folk gjort klipp och köpt demoex men tusan jag har aldrig trillat på ett demoex inne på en butik, vart hittar alla dessa demoex? Är det bara tur månne? Eller finns det internetsidor som köper upp o säljer demoex?

Permalänk
Skrivet av CoeurCasse:

Jävligt surt att denna har full HD men bara 15", medan

http://www.webhallen.com/hardvara/111766-msi_gx740-238ne-core...

Har 17" men inte full HD... Jag vill ha 17" OCH full HD.

Lagom upplösning på en 17" (i mitt tycke) + att spel flyter bättre i den upplösningen med högre inställningar.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MOJOLITO:

Det där har jag funderat på med demoex, läser rätt ofta att folk gjort klipp och köpt demoex men tusan jag har aldrig trillat på ett demoex inne på en butik, vart hittar alla dessa demoex? Är det bara tur månne? Eller finns det internetsidor som köper upp o säljer demoex?

Mjo det är bara tur i stort sett.. man måste sitta och kolla på sidorna regelbundet.. brukar finnas under fyndhörnan Dom brukar gå åt rätt fort så det gäller att titta

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Lagom upplösning på en 17" (i mitt tycke) + att spel flyter bättre i den upplösningen med högre inställningar.

Tycker att det är skönt med full HD när man ska se film. När jag spelar drar jag ner upplösningen för att få bättre flyt så native upplösningen spelar ingen större roll då. Skulle gärna ha tagit 17" med full HD, men alternativen till vettiga priser är så få där, så 15" duger gott. Är grymt nöjd med min nya burk. Har också (som jag tror att jag har nämnt) köpt en Mionix Naos 3200 smo är helt underbar, och beställde idag ett Logitech g35 headset från komplett då de har erbjudande på det. 24/7 gaming here I come!=)

Skrivet av MasteraCe:

Jag vet inte hur det är med Corsair Force men med min Crucial RealSSD så var jag tvungen att avaktivera "AHCI" i bioset för att disken öht skulle gå hitta..

Men då vet du det ifall du får problem

Lyckades efter många om och men få till det med AHCI med SSDn. Ville slippa att ominstallera datorn helt då de program osv. som följde med datorn i min mening är rätt vettiga, inte en sjuk massa bloatware som det brukar vara med laptops. Klonade därför hårddisken med Gparted Live. Var dock tvungen att slå på och av AHCI lite fram och tillbaka under proceduren då jag var tvungen att ha det avstängt för att hitta och formatera ssdn. (Vilket förövrigt bara kunde göras med windows 7 skiva, eller som i mitt fall; usb). Sedan fick jag ändra filformat till ntfs i gparted av någon anledning, sedan krympa OS-partitionen för att få in den på SSDn, och voilá! Corsair Force 120 i AHCI mode.

Kul att pilla, men en del är så ologiskt att man bara blir irriterad. Nu är allt i alla fall up and running bättre än jag någonsin föreställt mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Tycker att det är skönt med full HD när man ska se film. När jag spelar drar jag ner upplösningen för att få bättre flyt så native upplösningen spelar ingen större roll då. Skulle gärna ha tagit 17" med full HD, men alternativen till vettiga priser är så få där, så 15" duger gott. Är grymt nöjd med min nya burk. Har också (som jag tror att jag har nämnt) köpt en Mionix Naos 3200 smo är helt underbar, och beställde idag ett Logitech g35 headset från komplett då de har erbjudande på det. 24/7 gaming here I come!=)

Lyckades efter många om och men få till det med AHCI med SSDn. Ville slippa att ominstallera datorn helt då de program osv. som följde med datorn i min mening är rätt vettiga, inte en sjuk massa bloatware som det brukar vara med laptops. Klonade därför hårddisken med Gparted Live. Var dock tvungen att slå på och av AHCI lite fram och tillbaka under proceduren då jag var tvungen att ha det avstängt för att hitta och formatera ssdn. (Vilket förövrigt bara kunde göras med windows 7 skiva, eller som i mitt fall; usb). Sedan fick jag ändra filformat till ntfs i gparted av någon anledning, sedan krympa OS-partitionen för att få in den på SSDn, och voilá! Corsair Force 120 i AHCI mode.

Kul att pilla, men en del är så ologiskt att man bara blir irriterad. Nu är allt i alla fall up and running bättre än jag någonsin föreställt mig!

Härligt att du lyckades klona! jag gjorde ett försök men lyckades aldrig boota utan bluescreen.. gissar att det berodde på att AHCI var avaktiverat.. gjorde en fräsch ominstall då som löste problemet.. men det är ju lite pill

Mjo MSI är duktiga på att inte skicka med så mycket bloatware som t.ex ASUS ..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Då får du nog titta på ASUS G73.. Tyvärr lite dyrare.. du kanske kan hitta nåt demoex nånstans

Mmmm har tittat på den, men den ser jävligt klumpig och fyrkantig ut. Till o med fulare än MSI's julgran. Visserligen har jag bara sett den på bild.

Ändå lite konstigt att 17" med full HD är så ovanligt. Min nuvarande Dell M1710 har ju det, och den är mer än 3 år gammal...

Visa signatur

Amantes Sunt Amentes

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoeurCasse:

Mmmm har tittat på den, men den ser jävligt klumpig och fyrkantig ut. Till o med fulare än MSI's julgran. Visserligen har jag bara sett den på bild.

Ändå lite konstigt att 17" med full HD är så ovanligt. Min nuvarande Dell M1710 har ju det, och den är mer än 3 år gammal...

Mjo men den är inte så klumpig som man tror ändå..

Ett bra exempel är att G73 17,3" är endast 1,9cm bredare + 1,9mm tjockare än MSI GX660 Däremot är den 5cm djupare men det är ju för kylningen bak..

Det som är lite irriterande med GX660 det är en ruskigt stor 15,6" .. skulle lätt gå klämma in 16-17" skärm om man hade haft mindre ram runt skärmen

Största fördelen med G73 tycker jag att man slipper all högglansig plast

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Mjo men den är inte så klumpig som man tror ändå..

Ett bra exempel är att G73 17,3" är endast 1,9cm bredare + 1,9mm tjockare än MSI GX660 Däremot är den 5cm djupare men det är ju för kylningen bak..

Det som är lite irriterande med GX660 det är en ruskigt stor 15,6" .. skulle lätt gå klämma in 16-17" skärm om man hade haft mindre ram runt skärmen

Största fördelen med G73 tycker jag att man slipper all högglansig plast

Så klumpen där bak är alltså kylning? Det är den som gör att den ser ut att vara från 90-talet i mina ögon... Är det passiv kylning eller? Jag har börjat kolla lite på DevilTech också, men vet inte alls hur pålitliga de är.

Visa signatur

Amantes Sunt Amentes

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoeurCasse:

Så klumpen där bak är alltså kylning? Det är den som gör att den ser ut att vara från 90-talet i mina ögon... Är det passiv kylning eller? Jag har börjat kolla lite på DevilTech också, men vet inte alls hur pålitliga de är.

Mja det är ju där kylflänsarna sitter.. till skillnad från GX660 så har den 2 fläktar ist för 1 så det tar såklart lite mer plats..

Nej den är inte passiv.. men rätt tyst jämfört med konkurrenterna.

Deviltech är säkert bra, sök på forumet .. finns nån som köpt därifrån

G73 lutar ju som.. längst fram mot användaren är den ju rätt tunn..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har äntligen fått min GX660 idag
Ett demo-ex (ingen väska o spel) för 8k men i fläckfritt skick. Har inte hunnit testa spelprestandan än men rapp är den iaf. Var lite sveksam inför en del saker inför köpet:
- Upplösning skulle vara för hög för 15 tum. Inga problem, fantastiskt härlig skärm. Nått med upplösning och att skärmen är lite högre placerad i uppfällt läge gör att det nästan känns som en 17-tummare.
- Utseendet för space:igt och plastigt. Visst, den är plastig men inte störande. LED-arna syns egentligen inte när man sitter vid datorn och har de inte på. Lite Crysis äver designen tycker jag. Bättre än bilderna helt klart.
- För högljudd vid surf. Visst, den är inte knäpptyst men för en spellaptop helt ok. Har haft både tystare och högljuddare laptops förr. Varken bra eller dålig i det här avseendet. Cpu blir rätt varm trots man inte pushar den tycker jag. Just nu kör jag lite surf (dussin flikar), spotify, windows uppdateringar och installerar spel från steam. Cpu:n pendlar mellan 50-70 grader, cpu-last 25-50%.

Som många andra hade jag problem med flex och oljud från tangentbordet. Tog lös det och satte lite "ap-bajs" (sån där kletig fästlera man använde i skolan, ni vet) på vänstra sidan. På höger sida satt lite dubbelhäftande gummilist som inte fanns till vänster. Tog högst 5 min att fixa.

Nöjd än så länge iaf

Edit: Dumma mig, hade råkat trycka igång Turbo boost. Inte konstigt den var lite varm och högljudd. Bättre nu, 45-50 grader

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)