Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk

Aja, kunde ju inte vara för alltid

Fick känslan av att dem små reklamsnuttarna inte kunde betala för allt det lyssnandet

Permalänk
Medlem

Whatever, jag sa just upp mitt premiumkonto eftersom jag inte använde tjänsten nåt särskilt ändå. Tror det beror mycket på att de haft svårt att sälja annonser, tvekar dock på att det här kommer generera dem någon vinst...

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Kvaliten på grooveshark är bedrövlig. Förstår inte folk som är så snåla att de inte betalar 99kr/mån för att stödja ett svenskt företag och istället lämnar det för något så pissigt som gs...

Nu var det ju bara förslag för dom som envisas med o ha "gratis" musik. Själv skulle jag utan problem gå in o betala 99kr för spotify för det programmet har fått mig att inse musik är något man gillar mest när man själv får bläddra och flumma igenom albumen hemma i sin egen lugn o ro och inte i någon hysterisk musik affär mitt i centrum.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Jag använder premium också, delar med en polare.

Alla tjänar inte pengar i månaden, om man lever på 1050 i månaden så är det inte supertrevligt att lägga 10% av sin inkomst bara för att få lyssna på musik vid datorn, Spotify free har varit som en skänk från ovan.

att lägga 50:- på unlimited går inte för sig men att lägga 150:- på wow är okej?
get your priorities straight! strunta i ett par flaskor emd cola, eller en öl på krogen(du är inte 18 såg jag, men you get it) så har du helt plötsligt råd med gratis, laglig musik!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Kvaliten på grooveshark är bedrövlig. Förstår inte folk som är så snåla att de inte betalar 99kr/mån för att stödja ett svenskt företag och istället lämnar det för något så pissigt som gs...

320 kpbs är under all kritik den med, den duger dock, inget mer.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LoTex94:

Jag använder premium också, delar med en polare.

Alla tjänar inte pengar i månaden, om man lever på 1050 i månaden så är det inte supertrevligt att lägga 10% av sin inkomst bara för att få lyssna på musik vid datorn, Spotify free har varit som en skänk från ovan.

Detta gjorde jag gladeligen då med. Nu lever jag på 2700:- i månaden.(CSN)

Jag lägger ut pengarna ändå.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Synd för dom med grattis versionen själv har man unlimited
Tycker dock att dom ska lägga till Metallica och Rammstein så vore jag nöjd.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Smart av dom att begränsa trafik volymen efter 6 mån på gratis.
Men att begränsa till att kunna lyssna max 5ggr på en låt där skuter dom sig i foten rejält tror jag iaf.

Till alla som gnäller över att 100:- inte är mycket och artister hit och dit , tänk på att för dom yngre som bara har studiebidrag så är det en hel del och dom yngre brukar vara dom som lyssnar mest på musik.

Finns massor med bra gratis kanaler på webbradio så dom kommer nog klara sig fin fint på gratis

Sitter på gratis just nu men ska byta nalle så då brukar man få 6 mån gratis och efter det så fortsätter iaf jag på premium , reklamen stör inte mig men den bättre ljudkvaliten från hi bitrate vill jag ha då det märks rejäl skillnad.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

FY FAN va dåligt!

Blir att gå tillbaka till diverse program så att man kan lyssna på musik ändå!

Dålig stil Spotify!

Den dagen du skaffar ett jobb kommer du inse att du också vill ha betalt för ditt arbete.
Är du så snål satt du inte kan betala 100 kr/mån för så otroligt mycket som Spotify ger så kan du dra dit pepparn växer.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk

Hur blir det med Spotify Free, som man får via invites?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Musiker har inga som helst problem med att tjäna pengar, spotify har inte bara nästan tagit bort nedladdningen av musik, den ger även chansen till att hitta nya artister.
Om du syftar på köpet av cd skivor så är det ~5 ~ 10 % av en normal artist inkomst. Resten är reklam och KONSERTER.

Allt snack om att nedladdning kommer förstöra musiken är skitsnack, de flesta artister (utam Lars ulrick då.. ) har inte mycket alls emot folk som laddar ned och lyssnar på deras musik (t.ex spotify då inräknat) så länge man går på konserter, vilket de flesta också kommer göra
Världen hade varit ljusare utan företag som Universal (Musik-grenen då menat)

Jaha. Och musiker får in sin deg via konserter och att sälja mercs eller? Samtidigt sitter Johnblund och sniffar thinner med Ringo.

Jag vill inte gå in i någon som helst debatt om hur musiker får in sin deg eftersom du snubblar över alla argument från "generation gratis". Men en sak kan jag iaf bemöta, de flesta artister gillar inte att deras alster används utan att de får in någon deg -man kan liksom inte betala hyran med axelklapp om att skiten de har skapat var bra.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Bra spotify.

Permalänk
Medlem

Musikstreaming tog två steg framåt, nu ett tillbaka. Vad var det för fel på reklamfinansiering? Tar hellre lite reklam än att punga ut pengar varje månad

Hade jag varit "vuxen" och haft inkomst hade jag gärna betalat men nu känns det som en tråkig utgift när man fått samma sak till kostnaden av lite reklam i två år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Tur att man inte använder Spotify då.
Skulle aldrig gått i Irland ändå, med tanke på att det mesta av musiken ligger på mobilen. Spotify på mobilen + 20 cent per MB när man övertrasserat månadsanvändningen = alldeles för dyrt. (Billigaste men ändå asdyra abonnemanget jag hittat ger en 500MB per månad).

Fortsätter att skaffa musik på min egen väg.

Har du inte Wifi eller? Om du "laddar ner" offline-listorna via 3g är du ju bra dum.

Permalänk
Medlem

Hej
Finns vissa som inte vill betala, som jag då, jag känner att 100kr kan jag lägga på något annat istället, jag vet att musiker skall kunna leva på det dem gör, hur som helst är jag inte förtjust i när företag gör bra tjänster och sedan försöker tjäna stora pengar på det, (kom inte och säg att de inte tjänar pengar på det hela, för då lurar man sig själv, företag är till för att gå med vinst), har inga som helst problem med att lyssna på reklam, intäkter kommer ändå in via den typen av tjänst, sedan vem som tjänar på det hela är en helt annan diskussion.

Permalänk
Avstängd

Nu fick även jag en anledning att uppgradera mitt konto. Men jag kör nog vidare på 49 kr modellen.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Avlid, har haft gratis spotify sen den kom igång från början, när fan nu det var. Tänker fan inte betala, räcker det inte med att ALLA som har en mobil köper premium? Dåligt.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av this:

Inga konstigheter egentligen, tycker det nästan är mer konstigt att det inte har infört något liknande än. 99 Kronor eller 49 kronor till och med om man inte använder den mobila tjänsten är inte mycket pengar för så mycket musik som Spotify faktiskt erbjuder. Grymt skönt att slippa reklamen dessutom.

Håller fullständigt med dig! Premium är värt varenda öre!

Skrivet av buddaz:

Hej
Finns vissa som inte vill betala, som jag då, jag känner att 100kr kan jag lägga på något annat istället, jag vet att musiker skall kunna leva på det dem gör, hur som helst är jag inte förtjust i när företag gör bra tjänster och sedan försöker tjäna stora pengar på det, (kom inte och säg att de inte tjänar pengar på det hela, för då lurar man sig själv, företag är till för att gå med vinst), har inga som helst problem med att lyssna på reklam, intäkter kommer ändå in via den typen av tjänst, sedan vem som tjänar på det hela är en helt annan diskussion.

Det handlar ju också om att spotify ska ha råd att driva sitt företag och införskaffa ny musik.

Permalänk

Hej då Spotify! För 99 kr kan jag köpa 1-2 CD-skivor i månaden. Jag skulle aldrig någonsin i hela livet betala detta.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Jag ger mitt stöd för spotify iaf. Efter o varit free music leecher sen början gick jag in genas o betala 49kr för unlimited i en månad

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Tråkigt! Hur ska jag nu klara mig, fattig student som man är så är 100 kr mycket i månaden

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jaha. Och musiker får in sin deg via konserter och att sälja mercs eller? Samtidigt sitter Johnblund och sniffar thinner med Ringo.

Jag vill inte gå in i någon som helst debatt om hur musiker får in sin deg eftersom du snubblar över alla argument från "generation gratis". Men en sak kan jag iaf bemöta, de flesta artister gillar inte att deras alster används utan att de får in någon deg -man kan liksom inte betala hyran med axelklapp om att skiten de har skapat var bra.

Förstår vad du menar, men det jag menar är att de större artisterna (Jovisst, gratismusik gör det svårare för mindre artister att komma ut, samtidigt gör det samma sak lättare med spotify) får mestandels av sin inkomst från reklam, vara med i reklaminslag osv, och det mesta får dem av konserter och live uppträdanden. Det är inte många som köper skivor längre, mycket på grund av att det är så otroligt enkelt att få ner till datorn utan att konvertera med hjälp av t.ex CDON/Direct2Drive (spel iofs, men ändå).

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Asso gnäll inte, ni lyssnar faktiskt på musik som kostar, utan att betala för det, och Spotify riskerar att behöva läggas ned om dem inte gör dessa ändringar.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Hur blir det med Spotify Free, som man får via invites?

aa de gäller även free.. riktigt segt

läste det iallafall på spotifys blogg:

"Upcoming changes to Spotify Free/Open"

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Hej
Finns vissa som inte vill betala, som jag då, jag känner att 100kr kan jag lägga på något annat istället, jag vet att musiker skall kunna leva på det dem gör, hur som helst är jag inte förtjust i när företag gör bra tjänster och sedan försöker tjäna stora pengar på det, (kom inte och säg att de inte tjänar pengar på det hela, för då lurar man sig själv, företag är till för att gå med vinst), har inga som helst problem med att lyssna på reklam, intäkter kommer ändå in via den typen av tjänst, sedan vem som tjänar på det hela är en helt annan diskussion.

Ja det är ju så fruktansvärt hemskt att stödja ett företag som faktiskt levererar en skitbra tjänst förbannat billigt! (49:- i månaden för unlimited)

Snikna människor det finns alltså

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillOgi:

Tråkigt! Hur ska jag nu klara mig, fattig student som man är så är 100 kr mycket i månaden

Det argumenten kan även användas av oss som är klara med studierna och jobbar. Allt handlar väl om man har en bug i moralkoden eller ej.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Så länge de inte höjer priserna för premium/unlimited så är det ju bra ändå, det va inte direkt oväntat att de tvingar gratis användare att börja betala.

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Det jag kanske saknar är student rabatt på spotify premium, då jag också lever på mitt studiebidrag varje månad (875kr) kan det ibland bli lite ont om pengar...

Permalänk
Medlem

Då blir det Spotify Unlimited för mig o min bror, sitter alltid vid datorn och har inte tillgång till internet på mobilen så premium känns lite overkill för min del. Visste att detta skulle hända någon gång.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Avstängd

Tänk på vad ni gjorde innan spotify kom.

Det är inte värt att betala för en sådan smidig tjänst?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB