Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk
Medlem

Vill man ha bättre kvalite på spotify så kostar det 99 i månaden men å andra sidan så har man det behovet så är man antagligen intresserad nog att prioritera 99 i månaden till musik eller så sitter man på bra utrustning och har råd med det

Men studenterna gör rätt i att skita i det och prioritera krogen sprit cigg pizza och annat , man är bara student 1 gång resten hinner man senare i livet när man blivit gubbe som jag.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem

Någon kanske redan har poängterat detta, men jag är lite förvirrad. Är det Spotify Open (som man bara behövde ladda ner) eller är det Free-versionen som drabbas? (Free = den man behövde invite till).

Free finns ju inte längre...

Permalänk
Skrivet av H.L:

Synd för dom med grattis versionen själv har man unlimited
Tycker dock att dom ska lägga till Metallica och Rammstein så vore jag nöjd.

Att surgubbarna i metallica inte är med kan jag förstå. Men rammstein fattar jag inte varför de har med. Troligtvis nått kontraktsmässigt/skivbolags begränsning.

Hade det inte varit för illegal nedladdning hade jag inte upptäckt bandet, jag hade inte varit på mina 3 Rammstein konserter och inte heller köpt rammsteinkläder och prylar.

Ska lyssna på surgubbarna i sommar också tänkte jag. Har köpt piletter.

Skrivet av Tweak:

Begränsningen införs just på grund av att det är en begränsning. Det är meningen att man ska lida av det, annars ger det ingen effekt.

Jo, visst är det så men jag tror begränsningen på 10 h/mån är nog begränsning för de flesta. Jag har nog inte lyssnat på spotify totalt ens 10h från mitt egna konto sedan jag skaffade det nån gång då jag fulreggade ett franskt konto för att testa. Jag lider inte utav det. Jag lyssnar liksom nästan aldrig på musik längre. Lyssnade jämt när jag var yngre då jag också utövade musik.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solok:

Någon kanske redan har poängterat detta, men jag är lite förvirrad. Är det Spotify Open (som man bara behövde ladda ner) eller är det Free-versionen som drabbas? (Free = den man behövde invite till).

Free finns ju inte längre...

både och..

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem

Haft Premium länge nu och de är ju helt klart värt 99 spänn, Drick en grogg mindre på krogen eller skippa den där pizzan en dag i månaden så har du många timmars obegränsad musiklyssning framför dig. Mitt står på och snurrar i princip hela tiden.

Musikutbudet kunde naturligtvis vara bättre men jag tycker ändå att mer o mer dyker upp hela tiden.

Permalänk

gäller detta bara spotify open? eller också oss som registrerade med en invite för 100år sedan?
detta kommer piratebay tjäna på... -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det som är kul är att om man har en sån utrustning att man hör en sån m a r k a n t skillnad mellan flac/320 så bör man inte beklaga sig över sådana fjuttiga omkostnader som 100/månaden eller 10 skivköp/månaden.

+100

Sen är det 320kbps Ogg Vorbis q9 Det är bra mycket bättre än .mp3 filer.
Vad har ni som klagar på kvalitén för utrustning att lyssna med?

Permalänk
Medlem

Gäller detta endast Spotify Open eller gäller det Spotify Free också? (Spotify Free är det man var tvungen att få invites till, går inte att skaffa längre)

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av _MmattiasS_:

gäller detta bara spotify open? eller också oss som registrerade med en invite för 100år sedan?
detta kommer piratebay tjäna på... -.-

Den frågan har besvarats ca 4 gånger i tråden. Det gäller båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Och där kom den.
På vilket sätt är det dåligt?
Och vad är det för diverse program du menar ger gratis musik? Säg inte att du är en av dem som inte belönar musiker för deras hårda slit. Om så är fallet, dålig stil LoTex094

Det är just det som är grejen. Varför betala för spotify när de ändå bara är värdelösa artister som får pengarna. Jag stödjer bra artister och musiker genom att köpa skivor och gå på konserter vilket många andra också gör och jag tror inte jag är den enda som inte har ngn lust att betala massa utsugare på de stora skivbolagen för att jag ska kunna lyssna på helt annan musik.

Permalänk

Om Metallica, Ramstein, led zepppelin och ACDC fanns på spotify skulle jag lätt betala 250/mån för det

Permalänk
Medlem

Oj vilket liv det blev på webben över detta. Men det är klart, har man fått gratis tandvård tills man är 22 eller va det nu är så klart man blir irriterad när man måste börja betala för sig när man vuxit upp. Folk... pff, vet inte hur länga jag pungat ut 99 i månan för att ha i stort sett alla min musik vart jag än är i europa, nothing can beat that.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

99:-/månaden är mer eller mindre gratis. För så många bra låtar/grupper är det helt klart värt detta! Tycker spotify gör helt rätt!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Tycker bara att det är snålt att inte betala. Fan när man är på fest och någon kör gratis abb med pisskvalité och reklam nej betala eller gtfo Jag har kört premium så länge jag kan minnas och va fan 99kr per månad är 1 pizza mindre eller nått sånt. Prioritera handlar det om.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Alla tjänar inte pengar i månaden, om man lever på 1050 i månaden så är det inte supertrevligt att lägga 10% av sin inkomst bara för att få lyssna på musik vid datorn, Spotify free har varit som en skänk från ovan.

Lyssna inte på musik vid datorn då. Det är inte en mänsklig rättighet.

Permalänk
Medlem

Vi Lischöpingsbor gillar våran spotify märker jag

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Tur att man använder Premiumkonto...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Vi Lischöpingsbor gillar våran spotify märker jag

Mycket!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabuza:

Använder folk spotify fortfarande O_o

Varför skulle man INTE?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Helt rätt, bara snålhet eller usel ekonomi som hindrar en, 99 spänn i månaden är ingenting.

Permalänk

nej, 100 spänn av en medellön på 25000 i månaden är inte mycket, det är bara att prioritera.
men 100kr av 1000 på barnbidraget..

Permalänk
Musikälskare

Hahaha hade detta på känn hela tiden, lyssnar ibland på Spotify men har mest av musiken på datorn så w/e

Tips: http://www.vibestreamer.com/

Riktigt smidig musik server

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Finns lite rammstein på spotify under namnet Völkerball inte mycket dock men lite iaf

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem

Men vad är det för fel på er?

Det ska vara gratis för er att lyssna på musik? Varför ska det då inte vara åtminståne gratis för ägarna av spotify att sända musik på nätet. I nuläget går Spotify back med många miljoner kronor. Det fungerar inte med reklamfinansiering. Annonsörerna vill inte betala så mycket som behövs för att det ska gå runt. Bandbredd är svindyrt, speciellt när många användare spärrar spotify så att P2P-tekniken inte fungerar.

Det finns ju en lösning, problemet är att då kommer ni börja gnälla om den där boken ni aldrig läst. Alternativet är att Spotify suger in information om vad ni gör, gillar etc... och på det sättet kan ta mer betalt för annonser.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Stolt och nöjd användare av Spotify Premium, det enda problemet jag ser är avsaknaden av en vettig Linux klient.

Och till alla som blir sura/arga över detta, väx upp! Det enda som är gratis här i livet är luften ni andas.

Skrivet av _MmattiasS_:

nej, 100 spänn av en medellön på 25000 i månaden är inte mycket, det är bara att prioritera.
men 100kr av 1000 på barnbidraget..

Det ska väl sägas att en person med en lön på 25000 inte har så mycket att röra sig med. Tänk hyra, lån, bensin, försäkringar, mat m.m.

Och varför gå på den dyra tjänsten om du nu har 1000kr att röra dig med? Kör på unlimited för 49kr/mån istället då. Som någon tidigare i tråden föreslog så kan du finansiera det med en godispåse mindre i månaden, lär ju knappast vara skadligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Hade jag varit "vuxen" och haft inkomst hade jag gärna betalat men nu känns det som en tråkig utgift när man fått samma sak till kostnaden av lite reklam i två år.

Det har väl varit bra för dig att du haft tillgång till det, gratis, i två år? 100kr i dag är inte mycket - ett XXL-mål på BK...

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem

Nu pröjsar ju inte jag för spotify... köper skivor fortfarande :S
Men det är fan inte dyrt med 49/99kr per månad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Lyssna inte på musik vid datorn då. Det är inte en mänsklig rättighet.

Är du på riktigt?

Men när du ändå håller på så kan du lägga ner med att åka bil, du får ta bort all asfalt, och när du ändå håller på, varför inte ta bort högskolan också, sist jag kollade så var efter-gymnasial utbildning ingen rättighet.

Skärp dig för fan, generationen som gäller nu, det finns inte en kotte som inte lyssnar på musik, går du en generation framåt ~1960 -> 1975 så var det mindre som lyssnade, ännu en bakåt ~1935 -> 1945 så var det ännu mindre.
Musik är mer för folk nu för tiden än bara underhållning

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att de är dumma i huvudet även ifall man vill det ;P
Men aja, Jag tänker INTE BETALA 100 kronor i månaden ifall de inte fixar fler musik!!!
Det enda som finns på spotify är kända rock låtar (Gillar starkt) och som vanligt Pop musik och andra låtar som har varit hits genom tiden.
Men jag lyssnar också på dubstep,trance och allt sådan elektriskt skit också, jag har importerat ca 100 låtar p.g.a inte spotify har det.

Men men, man kan faktiskt aldrig få något gratis, jag skulle gärna betala 50 kronor i månaden ifall de hade den musik som de faktiskt har.
Jag håller mig till Itunes och http://listen.grooveshark.com (nya spotify)

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Asså, jag är bred för detta kan man säga!
Har alltid laddat ner music även om jag använder spotify...klart dem inte kan leva på bara reklamen!

Enligt mej suger spotify!

1. Dem artisterna jag lyssnar på finns inte där
2. Om dem finns är det säkert bar några stycken av derras låtar ute!
3. Du kan inte få över din music till en bärbar enhet som min Ipod classic
4. Har aldrig betalat ett öre för att lyssna på music varför börja?
5. Tog dyrbar tid att skapa ett jävla konto, kunde laddat ner istället
6. Du måste ha internet, vilket kan vara ett helvete om man har dålig eller det lägger av...(Då man vill spela ett roligt offline spel och lyssna på musik)
7. Palla ladda ner spotify från alra första början! SUGER DASSE!