Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk
Melding Plague

Spotify begränsar gratiskonton

Den svenska musiktjänsten Spotify modifierar användaravtalen och i skottgluggen hamnar det reklamfinansierade gratisalternativet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

sitter på premium hur som helst, så kvittar väl egentligen.. men tråkigt ändå för alla er free-användare

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Bra. Då kanske musiker äntligen får in sin deg.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Men FU! Tur man har musik på datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Men FU! Tur man har musik på datorn

Musik är inte gratis, och 100:- i månaden för att få fri, laglig tillgång till musik? kom igen! sluta vara så snål.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Musik är inte gratis, och 100:- i månaden för att få fri, laglig tillgång till musik? kom igen! sluta vara så snål.

Håller med. Hundra kronor är inget för det man får via spotify

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Om jag nu mot förmodan skulle lyssna mer än 20h/mån tycker jag inte att det är farligt med 49:-/mån för att lyssna på musik. Detta är en skitsumma som jag lika gärna kan betala med den där godispåsen eller liknande.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Proffsmoddare

Using premium like a boss

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Tänker inte hoppa på Spotify med än gång då jag kan tänka mig att detta är vad industrin vill ha (?)
De har väl haft lite problem med vissa bolag, som Sony, som inte tyckt att Spotify är tillräckligt lönsamt.

Jag lär ändå uppgradera till Premium någon dag. Med tanke på hur mycket musik man får tillgång till är det lätt värt pengarna.

Permalänk
Medlem

Det var väll ganska förväntat.
Jag fixade mitt Spotify när man var tvungen att ha en invite och gratis kontona har varit lite väl bra för att vara gratis.
Full tid att skaffa Premium nu när man har en android mobil dessutom.

Dessutom är 100 kr/mån ingenting i jämförelse med att köpa all den musiken.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Ingen big deal, 100kr i månaden är inga pengar för så mycket musik!

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Medlem

FY FAN va dåligt!

Blir att gå tillbaka till diverse program så att man kan lyssna på musik ändå!

Dålig stil Spotify!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

"Efter 1 maj 2011 kommer alla användare registrerade före eller på 1 november 2010 få sina konton begränsade till att spela upp varje låt maximalt fem gånger. Den totala lyssningstiden begränsas dessutom till tio timmar per månad."

Gäller det även Spotify Free konton? Alltså det man fick via invite för ett bra tag sen. Med det får du lyssna obegränsat men med reklam

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk

Jag bytte World of Warcraft mot Spotify premium. Kändes värt då det är en så bra tjänst.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

FY FAN va dåligt!

Blir att gå tillbaka till diverse program så att man kan lyssna på musik ändå!

Dålig stil Spotify!

Och där kom den.
På vilket sätt är det dåligt?
Och vad är det för diverse program du menar ger gratis musik? Säg inte att du är en av dem som inte belönar musiker för deras hårda slit. Om så är fallet, dålig stil LoTex094

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Sitter på Premium så påverkar inte så jätte mycket. Tycker dom ska ta in lite mer udda musik, tänker personligen på dubstep. Annars ett toppen grej som jag kommer fortsätta använda!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

FY FAN va dåligt!

Blir att gå tillbaka till diverse program så att man kan lyssna på musik ändå!

Dålig stil Spotify!

Parasit, ingenting är gratis. lär dig det grabbhalva!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LoTex94:

FY FAN va dåligt!

Blir att gå tillbaka till diverse program så att man kan lyssna på musik ändå!

Dålig stil Spotify!

Dålig stil som inte vill betala för musik.

Älskar Premium, helt klart värt det flera gånger om.
Köp unlimited om ni är så jäkla snåla.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ja förvåna mig inte alls. 99Kr i månaden är inte många kronor för musik älskare. Själv klarar jag mig på gratis varianten då jag mestadels bara lyssnar på ett album haha. <--Skämt. men finns ju som sagt www.grooveshark.com som är näst intill samma som Spotify så no problems there. Eller varför inte norges nya "WIMP"

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Bra. Då kanske musiker äntligen får in sin deg.

Musiker har inga som helst problem med att tjäna pengar, spotify har inte bara nästan tagit bort nedladdningen av musik, den ger även chansen till att hitta nya artister.
Om du syftar på köpet av cd skivor så är det ~5 ~ 10 % av en normal artist inkomst. Resten är reklam och KONSERTER.

Allt snack om att nedladdning kommer förstöra musiken är skitsnack, de flesta artister (utam Lars ulrick då.. ) har inte mycket alls emot folk som laddar ned och lyssnar på deras musik (t.ex spotify då inräknat) så länge man går på konserter, vilket de flesta också kommer göra
Världen hade varit ljusare utan företag som Universal (Musik-grenen då menat)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Första silen är gratis, sen är man fast..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Tycker det är sådär, jag betalar själv för Premium vilket jag tycker det är värt !
10timmar var ju lite snålt dock

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tur att man inte använder Spotify då.
Skulle aldrig gått i Irland ändå, med tanke på att det mesta av musiken ligger på mobilen. Spotify på mobilen + 20 cent per MB när man övertrasserat månadsanvändningen = alldeles för dyrt. (Billigaste men ändå asdyra abonnemanget jag hittat ger en 500MB per månad).

Fortsätter att skaffa musik på min egen väg.

Permalänk

http://grooveshark.com/
http://groovylists.com/
dags att byta till något vettigare?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Jag vill ha mer House annars är jag rätt nöjd (:

Permalänk
Medlem

Inga konstigheter egentligen, tycker det nästan är mer konstigt att det inte har infört något liknande än. 99 Kronor eller 49 kronor till och med om man inte använder den mobila tjänsten är inte mycket pengar för så mycket musik som Spotify faktiskt erbjuder. Grymt skönt att slippa reklamen dessutom.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Ja förvåna mig inte alls. 99Kr i månaden är inte många kronor för musik älskare. Själv klarar jag mig på gratis varianten då jag mestadels bara lyssnar på ett album haha. <--Skämt. men finns ju som sagt www.grooveshark.com som är näst intill samma som Spotify så no problems there. Eller varför inte norges nya "WIMP"

Kvaliten på grooveshark är bedrövlig. Förstår inte folk som är så snåla att de inte betalar 99kr/mån för att stödja ett svenskt företag och istället lämnar det för något så pissigt som gs...

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Spotify är inte ett alternativ för en som gillar hög kvalitet på musiken dock, komprimeringen är värdelös. Speciellt när man har ett ljudkort som är awesome (Xonar Essence ST), men samtidigt avslöjar den minsta lilla detalj, alla fel. Låter skit med spotify och premium när man spelar högt.

.flac från bra sources > allt annat (ingen betalplattform har lossless)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Dålig stil som inte vill betala för musik.

Älskar Premium, helt klart värt det flera gånger om.
Köp unlimited om ni är så jäkla snåla.

Jag använder premium också, delar med en polare.

Alla tjänar inte pengar i månaden, om man lever på 1050 i månaden så är det inte supertrevligt att lägga 10% av sin inkomst bara för att få lyssna på musik vid datorn, Spotify free har varit som en skänk från ovan.

Visa signatur

Krusidullen är stulen