Permalänk
Medlem

MBA 11.6" 1.4 cpu

Halloj.

Har ett litet problem jag gärna vill ha hjälp med.

Jag har under de senaste dagarna blivit väldigt intresserad av att försöka mig på att skapa iOS appar.
För att göra detta har jag förstått att man måste ha OS X. Och för detta en hackintosh eller mac.

Jag har kollat runt och sett att en macbook air 11.6" hade vart grym för detta i min mening, då den är liten och jag efter sommaren hoppas börja högskolan och kan då använda den till studierna.

Min fråga är egentligen då om xcode fungerar bra på en macbook air 11.6" med 1.4 cpu. Dock vet jag inte hur mycket ram jag ska ha än. Räcker det med 2gb eller är det värt att lägga till 2g för 2000kr extra?

Såg på prisjakt att datorn med 1,4 cpu med 2gb ram låg på 8,5k då samma dator men med 4gb ram låg på 10,5k.

Spel etc kommer datorn inte utsättas för utan det är egentligen bara iOS programmering. Som jag sa innan vet jag inte alls mycket om detta än då datorn är tillför att lära mig så undrar jag också om hur "renderingen" av programmet till en iOS simulator fungerar.
Ev. kanske man kan använda min ganska nyinköpta asus g53 för dessa "renderingar".

Hoppas ni förstår vad jag menar annars får ni jätte gärna ställa frågor så ska ja svara så bra ja kan.

P.S ska läsa datateknik antingen 3 eller 5 årig förhoppningsvis på chalmers, skulle en MBA + en asus g53 räcka för dessa studier eller är det bättre att vänta med mitt dator köp tills efter sommaren för att se vad som kommer krävas?

Samt är det värt att vänta tills sandy bridge kommer? Kommer prislappen ligga på den samma eller kommer de stiga i pris.

Kom på en fråga till lite snabbt. Hur skulle det vara att köpa till en dvi adapter och koppa datorn till en säg 22" skärm? Skulle den klara av att köpa datorn på den stora skärmen och kanske simulatorn på den lilla?

Mycket frågor på samma gång men hoppas ni har tiden och orken att hjälpa mig.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.