Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Ja men nog kommer du väl att vilja ha en större SSD en 4GB i Asusen eller.

Som sagt det är en Hybrid-SSD som lär sig vilka filer du använder mest.. t.ex bootfilerna i windows o.s.v... det är inte en separat 4gb ssd

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Ja men nog kommer du väl att vilja ha en större SSD en 4GB i Asusen eller.

Tänkte för en gångs skull försöka undvika att pilla så mycket i burken. Vill köpa ett färdigt paket som passar mina behov och bara köra.

Permalänk
Skrivet av Eerieness:

Tack för den fina uppställningen är väl ungefär samma som mina egna slutsatser angående de båda. Det ska ju aldrig vara lätt att välja men då vet jag att MSI'n inte hade en hemlig fördel som jag missat.

Jo men då är inte MSI'n billigare längre.

Mitt största dilemma är att jag egentligen vill ha en kraftfull burk som jag kan använda uteslutande med extern skärm, mus och tangentbord. Detta för att jag lätt vill kunna stuva undan burken, vilket inte är enkelt med en stationär.

Alla bärbara har alldeles för bra skärmar för mig, jag betalar pengar för nåt jag inte kommer använda... Egentligen skulle jag vilja ha ett mATX eller ännu hellre mini-ITX som jag kunde bygga en kraftfull rigg runt som jag sen kunde gömma lite snyggt eller i värsta fall plocka undan. De flesta lådorna till mATX är för stora.

Men det verkar inte helt lätt att hitta de rätta komponenterna, om de ens finns. Samt att jag saknar kunskapen för att bygga något kraftfullt i ett så litet chassi utan att det blir ett jetplan eller får värmeproblem. Därför lutar det åt en bärbar iaf.

The best is to buy the GT660 here: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=745006 this one has a low res screen, good gpu for its price. Also possible is to put in a SSD in this model, you just have to order the bracket for the GT660, the empty space is there for the SSD.

Only 7999 SEK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomaru:

The best is to buy the GT660 here: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=745006 this one has a low res screen, good gpu for its price. Also possible is to put in a SSD in this model, you just have to order the bracket for the GT660, the empty space is there for the SSD.

Only 7999 SEK

One thing i noticed with the GX660/GT660 is that a SSD wont fit in the second HDD-slot .. Since there is a plastic thing in the way..

It fits in the primary slot though, so u have to move the 500gb disk into second slot.

Edit: fixed typing mistake

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Nu går den för 9990 kr igen. jag som hade tänkt slå till >.<

Permalänk
Medlem

Min order är fortfarande inte åtgärdad ser jag. Hoppas dom inte gör en fuling nu och kommer och säger att den var felprisad.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Min order är fortfarande inte åtgärdad ser jag. Hoppas dom inte gör en fuling nu och kommer och säger att den var felprisad.

Nja, tror dom körde en "drive" igår typ rea .. Tror helt klart priset var korrekt eftersom dom hade det priset hela dygnet igår..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av Zeroes:

Nu går den för 9990 kr igen. jag som hade tänkt slå till >.<

Annars finns ju GT 660 för 7990:- som är prisvärd om du nu inte måste ha ATI HD 5870M som GPU och full HD skärm.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=745006

Edit: Såg nu att den länkats några rader upp, ibland är man för snabb.;)

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

"Varorna packas" står det på min, så allt verkar ju vara i sin ordning=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

"Varorna packas" står det på min, så allt verkar ju vara i sin ordning=)

Fusk! Du beställde ju efter mig!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Fusk! Du beställde ju efter mig!

Så går det när man har råd att beställa andra saker också haha!=) Någon som har tips på väskor till denna?=)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perper:

Så går det när man har råd att beställa andra saker också haha!=) Någon som har tips på väskor till denna?=)

Ta inte en billig... Gärna en stark då datorn väger lite....

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Nu är ju 1366x768 också en HD upplösning dock inte full men det är mer eller mindre omöjligt att se pixlarna på den upplösningen på en 15"

Jag hörde samma sak av min kompis när jag sa att det var skönare att köra med 800x600 än 640x480 på hans IBM med Windows 95 och 15" skärm

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Dear all,

After reading your comments that the price was set to 9999 SEK i contacted the etailer CDON, right now it's back on 8999 SEK again
http://cdon.se/hemelektronik/msi_gx660_core_i5-480_4gb_500gb_...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nomaru:

Dear all,

After reading your comments that the price was set to 9999 SEK i contacted the etailer CDON, right now it's back on 8999 SEK again
http://cdon.se/hemelektronik/msi_gx660_core_i5-480_4gb_500gb_...

Great!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomaru:

Dear all,

After reading your comments that the price was set to 9999 SEK i contacted the etailer CDON, right now it's back on 8999 SEK again
http://cdon.se/hemelektronik/msi_gx660_core_i5-480_4gb_500gb_...

Great job MSI! Hopefully more people will be able to order one now! I'm still waiting for mine to be delivered, hopefully they'll ship it today so i'll have it before the weekend.

Ordered a Corsair Force 120gb SSD and a Mionix Naos 3200 from Inet.se last night, that stuff is already on its way here!

Permalänk
Medlem

Min order är fortfarande helt utan status. Beställde bara saker som fanns i lager. Brukar det vara såhär från CDON? Hade det varit Inet hade jag fått en sms-avi runt lunch idag om att paketet finns för uthämtning. :/

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Min order är fortfarande helt utan status. Beställde bara saker som fanns i lager. Brukar det vara såhär från CDON? Hade det varit Inet hade jag fått en sms-avi runt lunch idag om att paketet finns för uthämtning. :/

Jag är också lite fundersam, dock står det ju iaf att varorna packas på min. Men att packa en dator bör ju inte ta 24 timmar. Har aldrig beställt från Cdon tidigare så jag har ingen erfarenhet vad gäller deras leveranstider. Kan ju vara så att man helt enkelt är bortskämd som är van att beställa från Inet.

Sitter i chatten i kundtjänst nu. Återkommer.

Edit:
Såhär såg chatten ut:

Du pratar nu med Lennie
Välkommen!
Hur kan jag hjälpa dig?
Du skrev: Hej!
Du skrev: Beställde en Msi gx660 i förrgår och väntar nu på leverans. det har stått att "varorna packas" sedan igår mitt på dagen, kan jag räkna med att datorn skickas idag?
Lennie: Din order bör få ett kolli-ID och bli sökbart inom någon dag. Än så länge hanteras varan på lagret.
Du skrev: Hur stor är chansen att den skickas idag? Det är nog enda chansen jag har att få den innan helgen nämligen.
Lennie: Försänndelsen bör skickas idag, även om vi inte kan garantera det.
Du skrev: Ok, håller tummarna då. Ha en bra dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomaru:

Dear all,

After reading your comments that the price was set to 9999 SEK i contacted the etailer CDON, right now it's back on 8999 SEK again
http://cdon.se/hemelektronik/msi_gx660_core_i5-480_4gb_500gb_...

Awesome! I ordered one ^^

Permalänk
Medlem

Från chatten:

Lotta: Din beställning är packad och kommer skickas idag eller imorgon

Chatsupport äger.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheJerk:

Från chatten:

Lotta: Din beställning är packad och kommer skickas idag eller imorgon

Chatsupport äger.

Sant så sant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Great job MSI! Hopefully more people will be able to order one now! I'm still waiting for mine to be delivered, hopefully they'll ship it today so i'll have it before the weekend.

Ordered a Corsair Force 120gb SSD and a Mionix Naos 3200 from Inet.se last night, that stuff is already on its way here!

Jag vet inte hur det är med Corsair Force men med min Crucial RealSSD så var jag tvungen att avaktivera "AHCI" i bioset för att disken öht skulle gå hitta..

Men då vet du det ifall du får problem

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Jag vet inte hur det är med Corsair Force men med min Crucial RealSSD så var jag tvungen att avaktivera "AHCI" i bioset för att disken öht skulle gå hitta..

Men då vet du det ifall du får problem

Tjena MasterAce, satt och läste din tråd genom datordjugeln får någon dag sedan och undrar nu vilken dator det blev för din del?

Permalänk
Skrivet av Paatrik1987:

Tjena MasterAce, satt och läste din tråd genom datordjugeln får någon dag sedan och undrar nu vilken dator det blev för din del?

Om jag nu minns rätt så blev det en Asus G53 för hans del då han fick ett måndags ex av en MSI GX660 som va en hel del fel på. Rätta mig om jag har fel MasteraCe.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Webhallen säljer ASUS G53SW-SZ047V för 10990:- för medlemmar, är den bättre än MSI GX660 som det talas om här?

Vet att det skiljer sig ett par tusen i pris men är på jakt efter en bra bärbar som kan tänkas hålla ett par år framöver, spelar en del krävande spel och pysslar med lite musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MOJOLITO:

Webhallen säljer ASUS G53SW-SZ047V för 10990:- för medlemmar, är den bättre än MSI GX660 som det talas om här?

Vet att det skiljer sig ett par tusen i pris men är på jakt efter en bra bärbar som kan tänkas hålla ett par år framöver, spelar en del krävande spel och pysslar med lite musik.

Vad innebär "för medlemmar" ?

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papas:

Vad innebär "för medlemmar" ?

Bra fråga, jag tog det som att det är för alla som har en användare hos Webhallen eller handlat där tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Om jag nu minns rätt så blev det en Asus G53 för hans del då han fick ett måndags ex av en MSI GX660 som va en hel del fel på. Rätta mig om jag har fel MasteraCe.

Nja blev aldrig någon G53JW eftersom jag tyckte det var så jobbigt med full hd på 15,6"..

Sitter och väger mellan en G73JW (I5) 1600x900 eller en G73SW.. SW har ju fördelarna med bättre prestanda + batteritid.. aja.. Isf är det modellen för 12995:- som det gäller

Skrivet av Papas:

Vad innebär "för medlemmar" ?

Du måste skapa ett konto hos dom helt enkelt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Amenvaf-n. Fortfarande inte fått något och när jag kollar upp kollit så är det i malmö. Mer bekymmersamt är att angiven vikt är 2,30kg.... Perper, har du fått ditt paket?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Amenvaf-n. Fortfarande inte fått något och när jag kollar upp kollit så är det i malmö. Mer bekymmersamt är att angiven vikt är 2,30kg.... Perper, har du fått ditt paket?

Kanske är "Volymvikt" alltså beroende på paketets storlek, inte aktuell vikt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!