Permalänk
Medlem

vnc

hej

någon som vet om det finns bättre fjärrstyrnings program än vnc till pc. det jag har låser sig själv hela tiden.

Permalänk
Medlem

Teamviewer

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Teamviewer är ju super krångligt om man jämför med vnc. det är ju inte samma sak.

Permalänk
Medlem

RealVNC har jag använt sen dag ett, finns server till de flesta operativsystem samt klienter till i stort sett allt, inkl iPhone och iPad.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av acer78:

Teamviewer är ju super krångligt om man jämför med vnc. det är ju inte samma sak.

hmm undrar på vilket sätt krångligare?

Om man tar guest versionen av TW laddar man ner programmet och dubbelklickar på filen och så är man igång.
Om man installerar mer avancerade "server" versionen måste orka med att installera ett program och typ skriva in ett lösen innan man är klar och connecta.

Brukar oftast använda rdp på egna servrar och TW om jag hjälper någon.

Permalänk
Medlem

Duger inte Windows inbyggda RDP?
Eller kör du en windows version som den inte är inkluderad i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Duger inte Windows inbyggda RDP?
Eller kör du en windows version som den inte är inkluderad i?

jo men jag har varit med om att lösenordet har krånglat annars skulle jag ha det helt klart.

Permalänk

Har förgäves försökt få i gång vnc säkert 20 ggr, med teamviever var jag i gång direkt, aldrig testat windows inbyggda dock. kan rekommendera teamviewer, har hjälp en del kompisar med hjälp av de samt även kontrollerat min dator som stod i gång 24/7 hemma när jag var hemma hos farsan osv. går dessutom ställa in så att man kommer åt att logga in efter omstart, så länge datorn kommer åt internet direkt når den startat och inte kör med någon form av uppringning.. dvs ingen behöver vara kvar i andra ända för att logga in igen såvida att du har tillgång till anv/lösen.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag var en Radmin-person förr, men nu har jag helt gått över till TeamViewer. Väldigt simpelt och bra fjärrstyrningsprogram. Till skillnad från Radmin och VNC, så kan man komma in på en dator, oavsett vad för brandvägg datorn man vill fjärrstyra, har, och det bästa av allt; TeamViewer är 100% gratis!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.