problem med macbook pro 2011!

Permalänk
Medlem

problem med macbook pro 2011!

Hej
precis fatt min MBP 15 2.2ghz 8gb, 750gb, HR

nar jag skypar o surfar sa fryser datorn sig, hant 2 ganger idag.. konstigt nog kan jag fortfarande prata i skype fast allting har hangt sig, pillen kan ocksa rora sig, men allt annat har frysit... jag har kollat runt o mac forum o det verkar som javligt manga har haft samma problem, dock vet dem inte om det ar hardvara lr mjukvaran som strular...

ar det nagon som har samma problem lr vet ngt om detta??

Permalänk
Medlem

Oj, det låter inte bra :/, hur som helst så får jag också min 15" 2,0 Ghz med Hi-Res snart (beställde i måndags) och tittat på olika problem folk har fått, du verkar ha samma problem som folk i denna tråd :

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2768351&sta...

Det verkar vara ett problem med både värme och/eller swich funktionen för grafikorten som orsakar detta. Kan tänka mig något firmware som fixar detta problem, eller så är det ett hårdvarufel för tex nya SB?.

Permalänk
Medlem

ja problemet e att jag inte vet om jag ska skicka tillbaka den lr inte... sjukt jobbigt!

Permalänk
Medlem

Det finns problem ja, men det är inte klargjort om det är hårdvarurelaterat eller om det är mjukvaran. (lutar åt mjukvaran).

Jag sitter med samma config som du men har inte haft de där problemen, det enda jag haft är blackscreen i starcraft 2 när den ska byta mellan korten. Sen jag installerade gfxCardStatus så har allt funkat.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Som Sheep säger så borde du ladda ner och installera gfxCardStatus. Det gjorde jag första dagen, så jag hann inte få dessa problem vilket gör att jag inte vet om det fixade problemet eller inte.

Permalänk
Medlem

Kanske var lite för tidigt att ropa hej, sc2 kraschade just för mig. inte blackscreen, bara frysning.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Prova göra en reset på PRAM och NVRAM.
http://support.apple.com/kb/ht1379

Du kan också testa å köra lite verify checks på hårddisken genom Disk Utility. Öppna Disk Utility och markera din Hårddisk. Kör Verify Disk, sen Verify Permissions och slutligen Repair Disk Permissions.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aonike:

Som Sheep säger så borde du ladda ner och installera gfxCardStatus. Det gjorde jag första dagen, så jag hann inte få dessa problem vilket gör att jag inte vet om det fixade problemet eller inte.

gfxCardStatus löser inte problemen (kanske om man låser datorn till det integrerade kortet, och betalade halva priset i onödan). Jag har haft det sedan dag ett och märkte av problemet igår.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Det verkar som om Apple har fixat problemet, bara att uppadtera till nya 10.6.7

http://www.macrumors.com/2011/03/21/apple-releases-mac-os-x-1...

Blir perfect, jag får väl min dator denna vecka, så det får bli att man uppdaterar det första man gör :)!!!