Måste dra ur sladden hela tiden! Behöver Hjälp! BBB = BLÄ!

Permalänk
Medlem

Måste dra ur sladden hela tiden! Behöver Hjälp! BBB = BLÄ!

Hej!

Nu är jag så JÄVLA trött på bredbandsbolaget och mitt internet.

Här är min historia:

Jag har haft bostream och sen bredbandsbolaget. Bostream fungerade hur bra som... men efter ett tag när de blev uppköpta av BBB så började jag få problem, uppkopplingen bröts när folk ringde osv.

Vi tog hem en telefonelektriker som fixade våra jack och massor, sen flöt det bra i ca 3 år.

I våras fick vi hem ett nytt modem för vårat gamla skulle "fasas" ut eller något. Även våran gamla router gick sönder.

Under hela sommaren och hösten har vi haft stora problem hemma med att uppkopplingen bryts. Jag krävde att få ett modem av den äldre modellen som fungerat felffritt. Nu har jag det modemet och det fungerar i den mån att uppkopplingen inte bryts.

NU till mitt nuvarande problem.

Jag har köpt en ny router som jag har kopplat till modemet. Det som händer är att min dator får ett "!" på nätverksikonen och jag måste dra ur sladden och sen stoppa in den för att det skall fungera igen.

SJUKT irriterande.

Sen har jag sen i höstas fått en delay på 80ms extra när jag spelar (heroes of newerth, sitter på 100-180 ms!!!!)

Andra datorer i nätverket får likande problem, laptops har problem att koppla upp, lagspikes sker när man spelar, "dc"-ikonen kommer upp titt som tätt också....

Jag är så jävla trött på det här nu.

Jag vill att jag får tillbaka min BRA ping och att jag slipper dra ut sladden titt som tätt för att få tillbaka min anslutning.

Jag får be om ursäkt för mitt värdelösa skrivande men just nu är jag knappt talbar och kokar av ilska.

Snälla hjälp mig SweC.

Permalänk
Medlem

Kan även säga att jag har

Gigabyte ga-p55m-UD4

Och bytt drivers och massor men verkar inte fungera, finns det några problem med dessa eller?

Permalänk
Medlem

har samma problem med att datorn tappar nät nu å de (de med ett "!" på nätverksikonen som du också får)
men sitter på telia 24 adsl, samma sak spelar ingen roll om de är via deras modem/router eller om de går via min egen router innan, spelar ingen roll om vi så är 1 på nätet eller 20 (vilket vi va på ett lan)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det verkar ju uppenbarligen som att det är fel på din nya router, vad du kan göra är att du uppdaterar dennes firmware. Ifall inte det hjälper kanske du kan få byta den på garantin. För att säkerhetsställa att det är just där problemet sitter kan du ju också prova med en annan router om du har tillgång till det.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

får din router ip och dns från modemet?
får din dator ip och dns från routern?

Vi behöver veta varför du får det lilla utropstecknet

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Vilket modem har du från BBB?

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Vilken sladd är det du måste dra ut? Är det den mellan modemet och routern? Eller den mellan routern och datorn?

Det låter onekligen som att routern är boven i det hela. Men det kan vara flera faktorer som ställer till det för dig. Det första du bör göra är att kontrollera firmware version och uppgradera. Vissa routrar har inbyggda säkerhetsfunktioner som IDP, Anti-Virus, spamtvätt som suger prestanda av den lilla hårdvaran dom bygger på. Stäng av dessa. Vissa routrar är väldigt känsliga för värme och kan hänga sig och boota om när de blir för varma.

Permalänk
Avstängd

är det telefon upringt BBB du har eller har du ett fiber modem i väggen vore bra om du berättade lite mera en så här

Jag har haft problem jag med med att linan klipper jag ska ha 100/10 men ibland så hade jag princip 0,04/10 jag laddar aldrig ner nått längre och BBB klipper aldrig linan pga om man har hög trafikering. det ända jag nu spelar är ju world of warcraft. och det är måttligt störande då linan går ner sig som den gör. dessutom när det nu väl gör det man har felsökt så ska man göra deras jobb åxå. 3 tester /dag och göra detta i 3 dagar jag håller med dig i detta fall med BBB=blä

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll om jag har kabeln kopplad direkt till modemet eller routern, måste fortfarande dra ut och in kabeln för att det skall fungera.

Till routerm har vi bärbara datorer som går på trådlöst, dom får inte samma problem utan snarare fryslagg och spikes (antar att den "kopplar om kabeln" snabbare och därför tappas inte anslutningen lika märkbart)

Linan är 24Mbit via telefon. Bor en bit bort från stationen.

Hela problemet med långa svarstider och spikande ping kom konstigt nog när snön kom. Efter de kunde man se på deras loggar att modemet tappade kontant och att de va sämre signalstyrka osv. Försökte få dem att gå ut och borsta bort snön på deras station ^^

Permalänk
Medlem

För övrigt tror jag BBB hatar mig eftersom jag bytt modem typ 5 gånger senaste året. Vill bara att skiten ska fungera, så jävla frustrerande när man köpt sjukt fina grejjer å ha när man ska gejma/kolla på film... så fungerar inte ens internet?!! 2011 lixom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadrex:

Det spelar ingen roll om jag har kabeln kopplad direkt till modemet eller routern, måste fortfarande dra ut och in kabeln för att det skall fungera.

Till routerm har vi bärbara datorer som går på trådlöst, dom får inte samma problem utan snarare fryslagg och spikes (antar att den "kopplar om kabeln" snabbare och därför tappas inte anslutningen lika märkbart)

Linan är 24Mbit via telefon. Bor en bit bort från stationen.

Hela problemet med långa svarstider och spikande ping kom konstigt nog när snön kom. Efter de kunde man se på deras loggar att modemet tappade kontant och att de va sämre signalstyrka osv. Försökte få dem att gå ut och borsta bort snön på deras station ^^

Ah ok, då ligger problemet nog inte hos dig då. Då är det väl bara att ligga på BBB antar jag...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Det låter som att det är din internetleverantör. Jag hade själv BBB, strax innan det blev Telenor, för några år sedan. Jag ringde till supporten minst 1 gång om dagen. Till slut sa jag upp mitt abonnemang och beställde från Telia istället. Problemet löst.

Permalänk
Medlem

Problemet kvarstår, är det någon som kanske har någon ny info på det här problemet eller som känner igen sig?

Permalänk

Livar upp den här tråden lite...
Har under de senaste två veckorna hört från många i Karlstadsområdet som har ADSL från Bredbandsbolaget att det kopplar ner sig ett antal gånger per dag. Det skall tydligen inte ha varit så här innan utan kommit de sista veckorna.
Någon som hört något eller vet något hur det går att fixa??

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!