Permalänk
Medlem

Inget ljud från Datorn till Tv'n

Har precis köpt en LG 50PK760N

Har dock ett problem och det är att jag får inget ljud från min laptop till tvn

Har kopplat en vga-kabel från datorn till tvn och får bra bild.
Har kopplat en vanlig audiokabel från datorn med 3.5mm uttag från datorn och till tv går de en röd och en vit hane in. Men det blir inget ljud när jag har satt tvn på VGA-läge.
Men sätter jag tvn i Komponent-läge så får jag ljud, men då får jag ingen bild.
Hur f*n får jag ljud OCH bild SAMTIDIGT? alltså få komponent och VGA att samarbeta? (Nej jag har ingen HDMI på laptopen)

Finns även ett uttag som heter "rgb/dvi in" där de ser ut att passa en 3.5mm anslutning. Men
ska man då koppla 3.5mm >> 3.5mm? - verkar vara knasigt

Någon som har nån idé?

Permalänk
Medlem

Flytta ljud kabeln till rätt ljud ingång på TV. Varje bruka vara kopplade till en viss TV kanaler så det är därför du inte får ljud nu.

Snarare knasigt att folk vägra kolla i TV manualen eller skaffa en starkare lampa så att du ser TV kontakterna ordentligt. Bruka vara väldigt tydliga med vilken ljud ingång som hör till vilken bild ingång.

Permalänk
Rekordmedlem

Det kan behöva väljas ljudingång i tvn, kolla manualen

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Kan du fixa en bild på dina in/ utgångar på laptoppen och tv'n?
Har LG tv själv så kan kanske hjälpa.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Kan du fixa en bild på dina in/ utgångar på laptoppen och tv'n?
Har LG tv själv så kan kanske hjälpa.

Jag har dock löst det nu.. Kopplade en 3.5mm med sånt uttag i båda ändar från datorn till rgb/dvi uttaget i tvn, så funkade det med pc-läget

Men stör mig nåt förbannat fortfrarande på att min audiokabel som har 3.5 >> en röd å en vit.. inte får ljud när tv står i pc-läge .. utan får bara ljud i komponent-läge på tv