Datorkomponenter för 1080p Starcraft 2 Livestream

Permalänk
Medlem

Datorkomponenter för 1080p Starcraft 2 Livestream

Hej!

Jag har följande dator:

Fractal design R2 (ett par extra scythe 1200 rpm fläktar, kylningen känns kanon)
E6850 @ 3.8Ghz
Noctua NH-U9B
4Gb ddr2 corsair 800mhz~ Minne
Samsung F1 500 GB
Gigabyte OC Gtx 570 1280mb (Ganska nyligen inköpt)
Corsair HX620w
Hp zr24w (1920x1200)

Det jag nu undrar är vad som är extra viktigt att satsa på om jag främst ska kunna livestreama utan lagg/hack då jag spelar och om det krävs större mängder med RAM och snabbare hårddisk för att kunna "Spela in" med fraps.

Grafikkortet är jag helnöjd med och ska så småningom överklocka, det känns som ett perfekt kort för starcraft, Spelet flyter på hur bra som helst i sig, men när jag streamar/spelar in fungerar det inte alls optimalt.

Det här innebär så småningom att jag också kommer encoda om mycket inspelade klipp och så småningom köpa eller använda något bra gratisprogram för redigering. (tips godtas gärna!)

Det som jag har tänkt mig nu är en sandy bridge plattform och den ska överklockas till minst 4.5ghz vilket känns väldigt rimligt, moderkort som "bör" palla detta. Skulle jättegärna ta emot tips. Corsair vengeance verkar vara ett givet köp, dock tveksam till höjden på kylflänsarna. Finns det bättre minnen inom liknande prisklass?

Nuvarande program jag funderat på: adobe media encoder, VH screen capture, fraps och sen använda justinTV som stream-sida. Inget videoredigeringsprogram som jag vet än så länge.

Alla svar välkomnas!

Permalänk
Medlem

sparar inte SC2 matcherna default ? Hade för mig det fanns en replay funktion likt den Counterstrike har.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jo absolut så finns det en sådan funktion, men om jag till exempel vill ladda upp det på youtube eller redigera ihop klipp så måste man vara lite mer finurlig

Permalänk
Medlem

Spela med fraps är inte rekomenderat skulle jag säga, inte träffat på någon dator som frapsar effektivt utan lagg i moderna spel. Spela in direkt från replay om du ska slänga upp på tuben. Replays is your only friend!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080