Försening och bristande kommunikation vid köp av demo-tv
I slutet av januari beställde jag en demo-tv från Webhallen. Det stod inget om att den skulle vara inkomplett eller något liknande. Det tog cirka två veckor innan jag fått den, och när jag packar upp den märker jag att vissa viktiga delar saknas (som en bit av foten).
Mailar dem därför och ber om att få dessa nya delar. Får inget svar, väntar i ytterligare en vecka och ringer sedan. Får svar om att de ska "återkomma så snabbt som möjligt". Väntar i några dagar men får ingen kontakt, så jag skickar iväg ännu ett mail. Efter en dag återkommer de med att ärendet vidarebefodrats till en annan avdelning.
Tre dagar senare får jag mail om att jag ska skicka tillbaka tvn. Jag föreslår att de helt enkelt skickar motsvarande produkter, som ett väggfäste för att ersätta de försvunna delarna. De vill fortfarande att jag ska skicka in, så jag gör det. Jag får också beskedet att det inte ens är säkert att jag får tillbaka tv:n, utan kanske pengarna istället. Det har snart gått en månad sen jag skickade in tvn utan besked om jag får tvn eller pengarna, eller när. När jag mailat har jag fått svar om att "ärendet behandlas så snabbt som möjligt". Senaste meddelandet är från 1:a mars, och sedan dess har jag inte hört av dem.
Har jag som konsument några möjligheter förutom att vänta? Det har gått sedan januari och jag har fortfarande inte en tv, eller mottagit någon form av kompensation över huvudtaget. Tacksam för svar.