Permalänk
Medlem

Vad betyder detta?

Hej har fått BS precis innan uppstarten, andra gången startar datorn. Detta felmeddelande får jag upp

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1053

Additional information about the problem:
BCCode: 24
BCP1: 00000000001904FB
BCP2: FFFFF88002FE0738
BCP3: FFFFF88002FDFFA0
BCP4: FFFFF800028C0905
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\030411-23883-01.dmp
C:\Users\Thell\AppData\Local\Temp\WER-30326-0.sysdata.xml

Vad är felet?

Permalänk
Hedersmedlem

BCCode: 24 betyder att Windows har problem med NTFS filsystemet och beror oftast på att något program kör samtidigt som något vill installera så du kan testa att avinstallera ditt antivirusprogram då dessa kan göra detta men gör även en delfragmentering av hårddisken.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

BCCode: 24 betyder att Windows har problem med NTFS filsystemet och beror oftast på att något program kör samtidigt som något vill installera så du kan testa att avinstallera ditt antivirusprogram då dessa kan göra detta men gör även en delfragmentering av hårddisken.

*Tråd flyttad*

Kör med Eset Nod32 Kan det verkligen störa uppstarten :S?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skuddy:

Kör med Eset Nod32 Kan det verkligen störa uppstarten :S?

Ja antivirusprogram kan göra detta och förr var det mycket vanligt men mindre så idag. Det kan givetvis vara något annat program som ställer till det men du får testa att avinstallera olika program som har en starter och se vad som händer. Men börja med att delfragmentera hårddisken.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Ja antivirusprogram kan göra detta och förr var det mycket vanligt men mindre så idag. Det kan givetvis vara något annat program som ställer till det men du får testa att avinstallera olika program som har en starter och se vad som händer. Men börja med att delfragmentera hårddisken.

Har redan börjat med det tack för hjälpen! Hör av mig om hur det blir

Permalänk
Hedersmedlem

Kör även CHKDSK för det kan fixa till filsystemet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Kör även CHKDSK för det kan fixa till filsystemet.

Var hittar jag den?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skuddy:

Var hittar jag den?

Du skriver in CHKDSK i Kör rutan.

Har du inte denna under start menyn så kan du lägga till den.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/What-happened-to-...

Men det är lättast att bara trycka på Windows-tangenten + R.

Om du skriver chkdsk c: /f så kommer hårdisken att gås igenom nästa gång du startar datorn. För att se resultaten av diskkontrollen går du till Start, Kontrollpanelen, Administrationsverktyg och Loggboken.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Dagens dump när jag startade datorn, såg att bccode var bytt mot en ny vad betyder den?

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1053

Additional information about the problem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF8800740B578
BCP3: FFFFF8800369CDF0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\030711-18813-01.dmp
C:\Users\Thell\AppData\Local\Temp\WER-23244-0.sysdata.xml

avinstallerade Virus programmet, och körde en disc error

Permalänk
Hedersmedlem

Tror den har med FireFox att gör men då du får olika error så undrar jag om inte minnet är problemet. Du kan testa att först höja volten på minnena i BIOS och se vad som händer. Du kan även testa att köra datorn med bara en modul i taget för det är sällen fel på båda samtidigt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Tror den har med FireFox att gör men då du får olika error så undrar jag om inte minnet är problemet. Du kan testa att först höja volten på minnena i BIOS och se vad som händer. Du kan även testa att köra datorn med bara en modul i taget för det är sällen fel på båda samtidigt.

Ska testa att höja volten när jag kommer hem. Även att köra en minnessticka i taget. Tack för snabbt svar ännu en gång

Det jag har i datorn är

Jag har:

Win7 64x Ultimate

2 ST 338074 Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5Kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz

Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7500 @ 2.93GHz 2,94GHZ

Asus P5Q SE2

Permalänk
Medlem

Dump ifrån Memtest

Vad gör jag med denna informationen nu?

Den säger inte mig så mycket

Permalänk
Hedersmedlem

Det betyder att något troligtvis är fel på minnet. Det man kan göra är att göra om testet med en modul i taget för att se vilken modul som är trasig. Det finns en liten chans att processorn är sönder men det får vi inte hoppas på. Felmeddelanden kan även bero på för låg spänning, glappkontakt, ett böjt stift i minnessockeln etc etc. Memtest är ett verktyg som man kan använd för att föröka lokalisera ett fel men felet kan altså påverka minnena och det behöver då inte vara minnet i sig som är trasigt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM