Permalänk
Medlem
Skrivet av Mc99:

Riktigt snyggt om man bortser att du har glömt och spackla lR ett uselt spackeljobb

Japp men det ser man bara på kort med blixt! Spackla är ju så tråkigt!!! Men i v2 kommer det göras bättre! Får se detta som ett test eftersom jag aldrig gjort det förr.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downside:

Jag har isolerat golv,väggar och tak så de ska inte vara nån fara med det.

Bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

vill gärna se en bild när projektorn är på

Agree, visa gärna nån bild när du/nån annan spelar eller kollar film.

Btw. 5p. Grymt!

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

fyfan vad snyggt gjort duktiga ni är!

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Halvhyfsat! Betyget blir klart sämre för hafsjobbet. Tyvärr. Inget som helst underarbete i skivskarvarna. VA? Vad är vitsen med att förnya/göra om när man struntar helt i finishen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Halvhyfsat! Betyget blir klart sämre för hafsjobbet. Tyvärr. Inget som helst underarbete i skivskarvarna. VA? Vad är vitsen med att förnya/göra om när man struntar helt i finishen?

Ja jag struntade i spakel eftersom det inte kommer synas ändå(utom när man tar kort med blix så klart).
Och vad vitsen var? Ja jag ville ha ett rum att titta på film och spela i och det går aldeles utmärkt att göra det nu! Jag tycker det blev lite bättre nu än det var innan med bara betongväggar iallafall men det kanske du inte håller med om?

Men som sagt detta var första försöket och tackvare ett framtida renoverings projekt så kommer rummet att göra om så småning om och då kommer det fixas mer med underarbetet.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem

Riktigt nice med rummet och inte minst med ratt och stol kombon +1!

Permalänk
Medlem

Nu har jag lagt till lite bilder när det visas film!
Jag är ingen fotograf...

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk

Nu vet jag vad jag måste göra i mitt framtida hus

Permalänk
Permalänk
Medlem

Grymt! Din projektor var ju en anning bättre än den jag har hemma! Fy va skarpt! Grymt gjort, Gillar färgena i rummet också! Well Done Sir!

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoriuz:

Grymt! Din projektor var ju en anning bättre än den jag har hemma! Fy va skarpt! Grymt gjort, Gillar färgena i rummet också! Well Done Sir!

Tack! Ja projektorn är helt ok men kameran lyckas inte helt ändå. Det ser bättre ut i verkligheten!

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Avstängd

Större duk hade vart awesome..

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Större duk hade vart awesome..

Nja då skulle den täcka högtalarna och det vill jag ju inte. 90" är lagom med det avståndet jag har här.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem

Galet nice =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downside:

Tack! Ja projektorn är helt ok men kameran lyckas inte helt ändå. Det ser bättre ut i verkligheten!

Riktigt avis faktist! Vad kosta det på ett ungefär? Från start till slut?

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Medlem

Du har dator kopplat till projektorn va?

Isåfall ska du få ett SKIT BRA tips!
Alla gillar ju när det är 100 hz bild?
Kolla in Splash Pro (Video Spelare)

http://mirillis.com/en/products/picture2.html

Det har något som heter Picture2 vilket gör att man får runt dubbelt så många bilder än vanligt (ÄCKLIGT FLYTANDE BILD)

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Du har dator kopplat till projektorn va?

Isåfall ska du få ett SKIT BRA tips!
Alla gillar ju när det är 100 hz bild?
Kolla in Splash Pro (Video Spelare)

http://mirillis.com/en/products/picture2.html

Det har något som heter Picture2 vilket gör att man får runt dubbelt så många bilder än vanligt (ÄCKLIGT FLYTANDE BILD)

True motion = äckligt flytande ja.
Dvs nått man inte vill ha

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

haha grymt jobbat:) såg häftigt ut skulle gärna vilja veta vilken typ av ratt och gaspedaler ni använder?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoriuz:

Riktigt avis faktist! Vad kosta det på ett ungefär? Från start till slut?

Inkl all elektronik?

Det är ju lite svårt att säga eftersom jag hade en del sen innan men jag kan ju skriva ungefär vad jag har gett för det.

Förstärkaren kostade 15000kr när jag köpte den 2003
Högtalarna kostade åxo 15000kr 2003
Projektorn kostade ca 16000kr 2008
Duken kostade 3000kr

Datorn har kanske kostat mig 12000kr

Ratten gav jag 1000kr begegnat
Spelstolen ca 500kr

Själva rummet kostade runt 7000kr

Oj fan runt 70 000kr! Måste börja använda det mer känner jag...

Men som sagt ska man köpa liknade grejer idag så kostar det ju inte så mycke men det är vad den kostat mig.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

haha grymt jobbat:) såg häftigt ut skulle gärna vilja veta vilken typ av ratt och gaspedaler ni använder?:)

Logitech G25.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downside:

Inkl all elektronik?

Det är ju lite svårt att säga eftersom jag hade en del sen innan men jag kan ju skriva ungefär vad jag har gett för det.

Förstärkaren kostade 15000kr när jag köpte den 2003
Högtalarna kostade åxo 15000kr 2003
Projektorn kostade ca 16000kr 2008
Duken kostade 3000kr

Datorn har kanske kostat mig 12000kr

Ratten gav jag 1000kr begegnat
Spelstolen ca 500kr

Själva rummet kostade runt 7000kr

Oj fan runt 70 000kr! Måste börja använda det mer känner jag...

Men som sagt ska man köpa liknade grejer idag så kostar det ju inte så mycke men det är vad den kostat mig.

Oj! Haha, Det är sin lilla slant! Tror vi köpte projektorn 2006 tror jag, för 18, Men är ju klart bättre än dom andra som var på den tiden, Men som sakt, det är ju inget ida Du har betalat en hel del för ljudet ser ja! Men jag kan väll anta att det låter skapligt? Ja, Ljud.. Skulle nästan kunna påstå att man bara behöver köpa ljud en gång, OM man köper ett värsting paket, för när det kommer nya, Var är det du vill ha då? Mindre kontakter? Mer bas? (Antagligen så har du mycket bas i det du köpte) Så att köpa ett riktigt paket på en gång är ju lika bra! Istället för att man ska köpa "någorlunda" ljud hela tiden Trodde faktist att rummet skulle kosta mer än 7000 kr! Kanske blir att se över det hela Har ju ett rum i källaren som bara står ^^

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

True motion = äckligt flytande ja.
Dvs nått man inte vill ha

Då vill du alltså inte ha 100hz bild eftersom att det simulerar exakt samma bild..

Det blir bra och billigt för dig när du ska köpa tv nästa gång, då kan du bara köpa nån plasma skit med 50 hz, medans folk som följer utvecklingen köper 400+ hz tv..

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoriuz:

Oj! Haha, Det är sin lilla slant! Tror vi köpte projektorn 2006 tror jag, för 18, Men är ju klart bättre än dom andra som var på den tiden, Men som sakt, det är ju inget ida Du har betalat en hel del för ljudet ser ja! Men jag kan väll anta att det låter skapligt? Ja, Ljud.. Skulle nästan kunna påstå att man bara behöver köpa ljud en gång, OM man köper ett värsting paket, för när det kommer nya, Var är det du vill ha då? Mindre kontakter? Mer bas? (Antagligen så har du mycket bas i det du köpte) Så att köpa ett riktigt paket på en gång är ju lika bra! Istället för att man ska köpa "någorlunda" ljud hela tiden Trodde faktist att rummet skulle kosta mer än 7000 kr! Kanske blir att se över det hela Har ju ett rum i källaren som bara står ^^

Ja ljudet räcker till det rummet! Om jag nu skulle köpa nått nytt till det så är det en ny förstärkare eftersom jag inte har hdmi på min plus att det kommer ju nya ljudformat helatiden. Kanske 2 högtalare till så jag kan köra 7.1 ljud...
Jag har bara uppskattat priset på rummet så det kanske är lite mer än 7k. Jag har ju sparat in på spackel!

Hur stort rum har du? Mitt är ca 3m brett och 5m långt. Mycke mindre än det funkar nog inte tycker jag.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Då vill du alltså inte ha 100hz bild eftersom att det simulerar exakt samma bild..

Det blir bra och billigt för dig när du ska köpa tv nästa gång, då kan du bara köpa nån plasma skit med 50 hz, medans folk som följer utvecklingen köper 400+ hz tv..

mm för det är ju verkligen 400 hz....
Det är interlaced ffs.

Sen har jag både 120 hz skärm och projektor.
MEN jag vill inte se mina filmer forcade i 100hz eftersom alla rörelser blir onarturliga och "snabbspolade"

Edit: Enough of this, Riktigt nice biorum! Ska sätta upp min projektor på väggen imorgon ( Äntligen! )

Fler bilder med spel vill jag se

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downside:

Ja ljudet räcker till det rummet! Om jag nu skulle köpa nått nytt till det så är det en ny förstärkare eftersom jag inte har hdmi på min plus att det kommer ju nya ljudformat helatiden. Kanske 2 högtalare till så jag kan köra 7.1 ljud...
Jag har bara uppskattat priset på rummet så det kanske är lite mer än 7k. Jag har ju sparat in på spackel!

Hur stort rum har du? Mitt är ca 3m brett och 5m långt. Mycke mindre än det funkar nog inte tycker jag.

Ahja Nej, Jag har inget rum! Men lite planer på att göra ett faktist! Skulle faktist vara kul att göra något här hemma!

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

mm för det är ju verkligen 400 hz....
Det är interlaced ffs.

Sen har jag både 120 hz skärm och projektor.
MEN jag vill inte se mina filmer forcade i 100hz eftersom alla rörelser blir onarturliga och "snabbspolade"

Edit: Enough of this, Riktigt nice biorum! Ska sätta upp min projektor på väggen imorgon ( Äntligen! )

Fler bilder med spel vill jag se

Du har så rätt, alla gillar olika, finns inget att kriga om. Släng upp album när du får upp din projektor?

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

mm för det är ju verkligen 400 hz....
Det är interlaced ffs.

Sen har jag både 120 hz skärm och projektor.
MEN jag vill inte se mina filmer forcade i 100hz eftersom alla rörelser blir onarturliga och "snabbspolade"

Edit: Enough of this, Riktigt nice biorum! Ska sätta upp min projektor på väggen imorgon ( Äntligen! )

Fler bilder med spel vill jag se

Ska försöka ta liter bilder på spel med.

Släng gärna upp lite bilder när du fått upp projektorn!

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem

va avundsjuk ja blir!!!!;) 5/5

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Ja, varför i hela friden spacklade du inte gipsskarvarna, inget jättejobb direkt.

Utrustning för 70k men spackel för max 500kr, där gick tydligen gränsen.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >