Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av nmc:

Jämför man med Bagdad åken så är den i fint skick

Haha.. men den är ju 'cab' modell ju.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/goteborg/Ford_Scorpio_2_9i_GLX_12600_mi...

Det är tur att det finns folk med så höga tankar om deras gamla bilar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

http://www.blocket.se/goteborg/Ford_Scorpio_2_9i_GLX_12600_mi...

Det är tur att det finns folk med så höga tankar om deras gamla bilar.

trasig url

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kört skoter mer eller mindre sedan halv elva i morse. Kört upp en halv tank (usch vad dyrt) och märkt att ena sidan så är skotern typ trasig :S
En kompis körde nästan ihjäl sig idag och på en annan kompis skoter så pajade variatorremmen och han hade ingen extra... Suck...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av -=FULLMOON=-:

trasig url

Kopiera adressen och klistra in den i ett adressfält så funkar det: http://www.blocket.se/goteborg/Ford_Scorpio_2_9i_GLX_12600_mi...

Permalänk

Ska besiktiga bilen på fredag, tänkte därför snygga till min bonnalösning för en söndervittrad slang till vevhusventilationen.
Tar isär skiten och ser att röret till vevhusventilationen är full med vitt klet och hela trottelhuset är svart av olja.
Jävla skit att det är kallt och jag är pank annars hade jag köpt nya grejer och rengjort och snyggat till det.
Hoppas inte allt detta sabbar mina avgasvärden allt för mycket.....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Tänk vad skönt det vore om man kunde bortse det här med att äta.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Tänk vad skönt det vore om man kunde bortse det här med att äta.

Varför? Det är ju en av livets höjdpunkter, god mat som gör en sådär proppmätt och man bara jäser i soffan efteråt.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Skrivet av August:

Varför? Det är ju en av livets höjdpunkter, god mat som gör en sådär proppmätt och man bara jäser i soffan efteråt.

Har allltid haft svårt för det här med mat. Tycker det är bara ett stort gissel. Bara en massa problem som måste lösas dag för dag. Värsta är väl att man inte kommer undan det heller.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har haft första dagen ensam med pojken min idag så jag är mer eller mindre lyrisk

Skrivet av August:

Varför? Det är ju en av livets höjdpunkter, god mat som gör en sådär proppmätt och man bara jäser i soffan efteråt.

Jag är på din sida i detta
*lutar sig bakåt och tar en till bit friterad kyckling, bara för att det går*

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Jag har haft första dagen ensam med pojken min idag så jag är mer eller mindre lyrisk

Blivit fader?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Blivit fader?

Jo, för drygt 14 månader sedan. Fast mamma hans har ensam vårdnad (yay för svenska regler ) och har fått för sig att jag antingen är hin håle själv eller eventuellt att jag är helt inkompetent så hittills har jag bara fått träffa honom som mest 1 timme varannan dag och det bara hemma hos henne. Men för några veckor sedan så övertalade jag henne om att låta mig ha honom i några timmar själv varannan helg istället eftersom de andra tiderna inte fungerar längre nu när hon jobbar igen.

Så nu har han vart här för första gången och överlycklig är ju att underdriva

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

http://www.blocket.se/goteborg/Ford_Scorpio_2_9i_GLX_12600_mi...

Det är tur att det finns folk med så höga tankar om deras gamla bilar.

Gammal bild Sen tingar dom där bilarna ett pris på 20, å de bara för att de finns korkat folk som tror att bilen är värd de. Motor tål inte 100% belastning å inte nog med de, scorpio har en tendens å rosta som bara den när de liks sätts fart.

Skrivet av anton_mjor:

Ska besiktiga bilen på fredag, tänkte därför snygga till min bonnalösning för en söndervittrad slang till vevhusventilationen.
Tar isär skiten och ser att röret till vevhusventilationen är full med vitt klet och hela trottelhuset är svart av olja.
Jävla skit att det är kallt och jag är pank annars hade jag köpt nya grejer och rengjort och snyggat till det.
Hoppas inte allt detta sabbar mina avgasvärden allt för mycket.....

Vitt klet = vatten i olja
Olja i trottelhus har ingen betydelse.
Diesel är den billigaste å effektivaste rengöringsmedlet från olja å avlagringar samt de rostskyddar.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd

31 dagar kvar på slaveriplatsen eller ja praktikplats som är ett finare ord för slaveri i I-länder :P.....

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Jo, för drygt 14 månader sedan. Fast mamma hans har ensam vårdnad (yay för svenska regler ) och har fått för sig att jag antingen är hin håle själv eller eventuellt att jag är helt inkompetent så hittills har jag bara fått träffa honom som mest 1 timme varannan dag och det bara hemma hos henne. Men för några veckor sedan så övertalade jag henne om att låta mig ha honom i några timmar själv varannan helg istället eftersom de andra tiderna inte fungerar längre nu när hon jobbar igen.

Så nu har han vart här för första gången och överlycklig är ju att underdriva

Tråkigt men kul att du har fått vara med pöjken. Klart att sonen måste vara med farsan lite också, annars går det ju inte

Men, det kan väl inte vara din forumavatar som gjort att hon tror att du är hin håle. Så vad har hänt?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Gammal bild Sen tingar dom där bilarna ett pris på 20, å de bara för att de finns korkat folk som tror att bilen är värd de. Motor tål inte 100% belastning å inte nog med de, scorpio har en tendens å rosta som bara den när de liks sätts fart.

Vitt klet = vatten i olja
Olja i trottelhus har ingen betydelse.
Diesel är den billigaste å effektivaste rengöringsmedlet från olja å avlagringar samt de rostskyddar.

Jo, jag vet att det är vatten i oljan xD
Det rann ut vatten på vissa ställen i ventilationen, jag ska rengöra det ordentligt och byta det trasiga när det blir varmare ute
Och oljan i trottelhuset vet jag inte spelar nån roll, men det ser så jävla grötigt ut, det kryper i hela kroppen när jag tittar på det, överpedantisk som man är.
Jag tror att om jag rengör och smörjer upp vevhusventilation och trottelhus så kan jag få lite ordning på min sporadiska tomgång

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Tråkigt men kul att du har fått vara med pöjken. Klart att sonen måste vara med farsan lite också, annars går det ju inte

Men, det kan väl inte vara din forumavatar som gjort att hon tror att du är hin håle. Så vad har hänt?

Lång historia kort så ser vi saker på väldigt annorlunda sätt. Jag är inte tillräckligt seriös och allvarlig/pessimistisk (alt. så funkar inte det där med att det går att vara allvarlig och seriös och le/skratta samtidigt). Och sen dög jag ju inte som pojkvän heller vilket troligen är en väldigt bidragande orsak. Men det är som sagt en riktigt lång historia. Jag är bara glad att jag får ha honom alls just nu (även om jag kommer kämpa tills det är dags att kremeras för att få ännu mer tid).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Mitt nät krånglar tror jag... fått byta port i switchen ett par gånger för att jag ska återfår anslutning.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag har fått ett nytt ljud i bilen, trycker jag ner gaspedalen längre än hälften mullrar det skitcoolt
Lagom till besiktningen, fuck yeah.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Jag har fått ett nytt ljud i bilen, trycker jag ner gaspedalen längre än hälften mullrar det skitcoolt
Lagom till besiktningen, fuck yeah.

Alltid lika roligt med besiktning. Man vet aldrig vad man kommer hem med.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Jag har fått ett nytt ljud i bilen, trycker jag ner gaspedalen längre än hälften mullrar det skitcoolt
Lagom till besiktningen, fuck yeah.

Hål på avgasröret?

Fast SBP är ett skämt.. Fått igenom en bil utan dragkrok fast han påpekade att den saknades. (fixades helgen efter och smäckte dit en ny då den gamla rostat sönder)
Fått igenom en bil med blanka bakdäck. (la på ett par nya dagarna efterråt)
Fått igenom en med grovt anliggande broms två gånger. smörjde upp det okey många gånger men kärvade alltid iaf. byttes senare ut till ett 'nytt'.
Fått igenom en bil med dåliga avgasvärden (läcka efter kat) (en annan kam bidrog nog lite till ursla värden vid typ 2000rpm )

Allting har varit små saker man vetat om men ändå fått igenom den med blanka papper
Fast blir nog skroten för den bilen efter sommaren.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Mitt nät krånglar tror jag... fått byta port i switchen ett par gånger för att jag ska återfår anslutning.

Mitt nät var nere mellan 16.59 till 17.30
Det händer inte ofta, men då det sker så bli man skit irriterad!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Hål på avgasröret?

Fast SBP är ett skämt.. Fått igenom en bil utan dragkrok fast han påpekade att den saknades. (fixades helgen efter och smäckte dit en ny då den gamla rostat sönder)
Fått igenom en bil med blanka bakdäck. (la på ett par nya dagarna efterråt)
Fått igenom en med grovt anliggande broms två gånger. smörjde upp det okey många gånger men kärvade alltid iaf. byttes senare ut till ett 'nytt'.
Fått igenom en bil med dåliga avgasvärden (läcka efter kat) (en annan kam bidrog nog lite till ursla värden vid typ 2000rpm )

Allting har varit små saker man vetat om men ändå fått igenom den med blanka papper
Fast blir nog skroten för den bilen efter sommaren.

Jag misstänker nåt sånt, det lustiga är att röret är knappt ett år gammalt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Jag misstänker nåt sånt, det lustiga är att röret är knappt ett år gammalt

Inte så lustigt endå:)

Finns faktiskt sprillans nya halvsatser som läcker pga dålig kvalite i svetsningar osv :s .

Själv så lossnade avgasystemet på golfen häromdagen precis efter katten så när jag skulle köra in genom porten så tog avgasystemet emot den 1,5cm höga tröskeln och då fungerade avgasystemet som en hävarm så bakhjulen lyfte 20-30 cm. Blev lite förvånad då man inte gjort någon stoppie med bil men någon gång ska ju vara den första;)

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk

en Svets på min katt har gått åt skogen och en impressning på slutburken.

Svetsen på katten kan jag inte svetsa men slutburken lyckades jag punkta dit så den inte skrammlar iaf.
Sen så mycket värme och tex vatten som kyler av det fort. tex vattenpölar etc kan få avgasrör att paja rätt fort. min böj över kardanen var totalt slut medans övriga systemet såg i stort sett nytt ut. lyckades byta bara böjen vilket kostade en 150kr tot.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Mitt nät var nere mellan 16.59 till 17.30
Det händer inte ofta, men då det sker så bli man skit irriterad!

Farsans dator gick ner en 15 min efter min så verkar vara något med mitt nät :S jäkla lustigt. fast blir nog byta av lite nätutrustning om ett par månader evt. får stå ut till dess.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av haaken:

Inte så lustigt endå:)

Finns faktiskt sprillans nya halvsatser som läcker pga dålig kvalite i svetsningar osv :s .

Själv så lossnade avgasystemet på golfen häromdagen precis efter katten så när jag skulle köra in genom porten så tog avgasystemet emot den 1,5cm höga tröskeln och då fungerade avgasystemet som en hävarm så bakhjulen lyfte 20-30 cm. Blev lite förvånad då man inte gjort någon stoppie med bil men någon gång ska ju vara den första;)

Nåja, går det igenom besiktningen får det vara, för det låter inte jättemycket, och när det låter, låter det grovt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

johanna_l
En som ser till annan part å framförallt tappar intresse är ett väldigt klart svar på vad han/hon är för nåt.
Dumpa å leta efter en som delar dina tankar å idéer än att anpassa dig till idioter.

ja hade rätt han gjorde slut så jäkla kass helg

lör blev dumpad, tänkte va fan ut och drick så åkte till amsterdam och gjorde en all nighter med mina vänner, kul o dansa,kom hem 8 på morgonen på söndagen.

vakna vid 15. skulle käka frukost ramla i trappen pga av hala sockor. kände inte så mycket va fortfarande full drack kaffe och fixa min garderob för vi flyttade för två dagar sen.

installerade tv och skulle sätta igång xboxen fanskapet funkar inte ringer bror o ser va problemet är för ja kan koppla in den och allt nej han visste inte vad problemet är.. ja palla inte mer gråter o svär för den inte funka...

ska nog köpa en ny.

nu ere mån och jag har sån sjuk nackverk. jävla skit helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av nallle:

Min gravida flickvän gjorde slut med mig igår.. Känner mig rätt vilsen nu faktiskt.

Jobbig sits. Vänta och se vad som händer, finns inte så mycket annat att göra. Hon kommer nog till insikt ska du se.

Permalänk
Skrivet av nallle:

Min gravida flickvän gjorde slut med mig igår.. Känner mig rätt vilsen nu faktiskt.

Måste kännas tungt.

Hur blir det nu med evt barn då? månader?

Visa signatur

I am Extrazz.