Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

var ute och körde lite slalom för 2 veckor sedan;)

på den ljusa sidan får man alltid ett gott skratt när man går till bilen varje morgon innan man drar iväg till jobbet

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Skrivet av haaken:

var ute och körde lite slalom för 2 veckor sedan;)
http://forumbilder.se/images/aa52011120447046a.jpg

på den ljusa sidan får man alltid ett gott skratt när man går till bilen varje morgon innan man drar iväg till jobbet

Stackars VW!! xD

Jag var löjligt nära att fronta med en stolpe här om dan, tur att aset mitt i alla fall har fungerande ABS-bromsar.

Körde en röd Polo idag.... igen Pappas Passat gillar verkligen o strula denna vintern.
Nyss nämnda Polo är sjukt svår att handbromssladda med, TCS'en låser typ alla hjul så fort man börjar glida

När jag ändå snackar om bilar. I dag skickade vi bort morsans Ford, den ville verkligen inte bort. För första gången på 8 år fick vi nästan inte i gång den.

Efter att jag nött i flera omgångar om kanske 30 sec på startern med varierande gas fick morsan och hennes jobbarkompis som skulle ha bilen putta skitan och jag satt i och la i växel, då startade skiten och gick dåligt som fan på 3 burkar

Som sagt var, Forden ville verkligen inte "åka bort" xD

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Familjen olssons rullande dass
Tur man håller sig till bilar med högre standard än Ford.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Familjen olssons rullande dass
Tur man håller sig till bilar med högre standard än Ford.

Äääh, den har tjänat oss väl trots rosten.

Den har som sagt aldrig strulat förutom idag, då vi ändå skulle göra oss av med den

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

kuk.. bilen man skulle kolla på är såld

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Hittat en ny bil man skulle kunna tänka sig.. Dock så är det långt att köra.. men slog lite snabbt vad de verkar kosta att äga den.. ca 4k trafik. ca 5,5k halv och blodiga 8,6k för hel. SKulle farsan stå på den så kostar den inte över 2,8k för hel.. skiljer bara 700kr mellan trafik och hel för han..

fusk.
Det på en bil med tomatlåda med.. suck.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Hittat en ny bil man skulle kunna tänka sig.. Dock så är det långt att köra.. men slog lite snabbt vad de verkar kosta att äga den.. ca 4k trafik. ca 5,5k halv och blodiga 8,6k för hel. SKulle farsan stå på den så kostar den inte över 2,8k för hel.. skiljer bara 700kr mellan trafik och hel för han..

fusk.
Det på en bil med tomatlåda med.. suck.

Bara åk;)
Men kolla upp lite fler intressanta bilar som ligger i det området eller på vägen, så man inte åker långt och ser att bilen är skit.

Någon tomatlåda ska du ALDRIG ha;)

Någorlunda ont: http://nyheter.se.msn.com/artikel.aspx?cp-documentid=15624161...
pro är onda

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem

Överlycklig. Kört skoter, och inte vilken skoter som helst utan min egna skoter. En Polaris Edge 600
Dock så var det lite läskigt att köra 120 på en smal oplogad skogsväg

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av haaken:

Bara åk;)
Men kolla upp lite fler intressanta bilar som ligger i det området eller på vägen, så man inte åker långt och ser att bilen är skit.

Någon tomatlåda ska du ALDRIG ha;)

Någorlunda ont: http://nyheter.se.msn.com/artikel.aspx?cp-documentid=15624161...
pro är onda

Nehe nu får man fan inte köpa sig njågon bil häller.. eller det är fel bil visst.. kostar typ 2k mer om året att äga än vad nuvarande kostar... suck.. sen så tycker de man skaklöpanytt.. blir så jävla less på allting då gammalt = skroten om ett år.. suck

ja min mellanslagtangent har ballat ur.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Älskar gammalt, de är nå unikt å fixa ihop gamla bilar å framförallt att åka i en riktig raritet.
KVALITÈ de är precis va de är, inge plast som är böjt i nå mjuka löjliga linjer.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Älskar gammalt, de är nå unikt å fixa ihop gamla bilar å framförallt att åka i en riktig raritet.
KVALITÈ de är precis va de är, inge plast som är böjt i nå mjuka löjliga linjer.

Det är så trevligt att ta upp gammelradion från 50-talet. Stoppa i strömkabeln. Trycka på den gedigna knappen och se hur rören lyser upp. Efter kanske tio sekunder kommer det ett svagt ljud och sedan ökar volymen eftersom under den kommande minuten medan rören lyser upp mer

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Överlycklig. Kört skoter, och inte vilken skoter som helst utan min egna skoter. En Polaris Edge 600
Dock så var det lite läskigt att köra 120 på en smal oplogad skogsväg

Edit: Det var en snöskoter...

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Edit: Det var en snöskoter...

I söder kan man tänker skoter=bögpulka. Här i norra sverige så är skoter=snöskoter. Vi norrlänningar kortar ju ner språket hela tiden så det blir ju att man tar bort snö då det är onödigt då den skoter som finns här är en snöskoter

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ett jävla klagande på Ford alltså. Hitta en bil i samma klass som valfri ford och säg att den är billigare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Ett jävla klagande på Ford alltså. Hitta en bil i samma klass som valfri ford och säg att den är billigare.

Nej, men Fords "europeiska" modeller hade verkligen stora problem med rost fram tills sent 90-tal - början av 00-talet.

Skrivet av Ala_95:

I söder kan man tänker skoter=bögpulka. Här i norra sverige så är skoter=snöskoter. Vi norrlänningar kortar ju ner språket hela tiden så det blir ju att man tar bort snö då det är onödigt då den skoter som finns här är en snöskoter

Skoter = snöskoter
Vespa = Scooter
Bögpulka..... pfft, vilken skymf!

Skillnaden mellan "oss" i "söder" och "ni" i "norr" är inte större än du väljer att göra den....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

I söder kan man tänker skoter=bögpulka. Här i norra sverige så är skoter=snöskoter. Vi norrlänningar kortar ju ner språket hela tiden så det blir ju att man tar bort snö då det är onödigt då den skoter som finns här är en snöskoter

Skojter. Nu ska he skojtres tame fan. (vure uta i flera år, men te nest vintra så ska he tame fan bli å köp in töken leksak)

Skrivet av P-NILZ:

Ett jävla klagande på Ford alltså. Hitta en bil i samma klass som valfri ford och säg att den är billigare.

Wolksvagen... sug på den du, dubbel kvalité till lägre peng

edit: haha låna såndär "ford" när jag hade en bil inne för ventilsätes byte.
en -99 men var som å köra en 70 talare, jisses vilken plåternicklas.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva godnatt i nya natt-tråden här men såg att även den hade blivit låst... javisst kan man tycka mIRC är bättre/lättare men å andra sidan blir det ju fasen så mycket luddrigare att hålla reda på folket när skrivandet kommer igång Nåja det är väll som det är.. Godnatt på er

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

0_o mfw reportage om Anonymous i Rapport

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT! 4-2 seger borta mot Djurgården! Hoppas bara skadan på Niinima är lindrig så han kommer tillbaks till slutspelet! HOO!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av haaken:

Bara åk;)
Men kolla upp lite fler intressanta bilar som ligger i det området eller på vägen, så man inte åker långt och ser att bilen är skit.

Någon tomatlåda ska du ALDRIG ha;)

Någorlunda ont: http://nyheter.se.msn.com/artikel.aspx?cp-documentid=15624161...
pro är onda

Fast jag hade isf planer på att byta ut tomatlådan.. bara bygla en kontakt och sen dra dit två extra pedaler. inte så jobbigt. hade man gjort på en helg utan större bekymmer.

Dock kollade på en bil idag. vände typ direkt när jag såg hur jävla massa små bucklor det var på den. dessutom rätt snik.

Skrivet av anton_mjor:

0_o mfw reportage om Anonymous i Rapport

Satt med och garvade igenom spec när Anonymous var så lugn och sansad och knappt fick en syl i vädret.. Fast vi vet ju att folket i USA är lite koko..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Satt med och garvade igenom spec när Anonymous var så lugn och sansad och knappt fick en syl i vädret.. Fast vi vet ju att folket i USA är lite koko..

Vad för nåt reportage såg du?
Det jag såg var det bara nån svenne som blev intervjuad och lite klipp från tuben

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Vad för nåt reportage såg du?
Det jag såg var det bara nån svenne som blev intervjuad och lite klipp från tuben

http://www.youtube.com/watch?v=OZJwSjor4hM&feature=player_emb...

Kan du leta upp det inslaget på svt som du såg?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Haha, vilken tard xD

Over 9000 sins, jag dog lite

http://playrapport.se/#/video/2340548

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Btw.. Gjorde en liten lista på bilen jag kollade på.

Hittade la en sådär 14 bucklor på mindre än 1minut.

Vänster framskräm 3-4st bucklor mellan hjulhus och blinkers
Stor buckla under Vänstra C stolpen
Buckla under vänster bakljus.
Buckla neder del på bagaget
Buckla under höger bakljus
Buckla strax ovanför hjulhus högerbak.
Buckla höger framdörr under handtaget.
Buckla under midjelisten längs med hela dörren. högerbak
Buckla under midjelisten längsmed halva dörren höger fram
Buckla sparklåga under högerdörr fram.
Buckla höger fram mellan hjulhus och framblinkers
Buckla höger framljus/Grill
Buckla längst bak på taket snett till höger
Buckla på taket ovanför förarplats.
Repig hela höger droplist

eller mja.. repig överallt är nog rätt ord har glömt mycket

Spricka i instrumentpanelen ovanför ventilationsblåsen i mitten.
Nersuttet framsäte
Oljig motor
Trasig isolering i motorhuven ser ut som en råtta varit där.
Smutsigt motorutrymme
Knappt inget kylarvatten
Ett par lustigt dragna kablar i motorutrymmet bla till passagerarplatsen.
Dåliga fjädrar i bakluckan
Framläpp hänger vänster sida.
Trasigt avgasrör
Trasig navkapsel (typ det enda man inte bryr sig om )
Dåliga sommardäck och grymt repiga lm fälgar (glömt namn) Adhara??
Problem/ motorhuv trillar ner fort och sluter inte tätt.
Rökfri? Skulle inte tro detta.
Skrynkel på ett par dörrsidor
Saknar list runt framrutan höger.

Plasten på kofångaren bak har vågat (ser ut som hela havet stormar) sig uppåt luckan.
Som sagt finns många 40k+ mil som är utställnings skick än denna må vara..

Fast bilen har ABS!

Som sagt är säkert långt mycket mer fel då jag inte kommer på mer nu för stunden och att jag inte ens provkörde bilen eller kollade spec närmare mer än okulärt. Tror den har gått mer än vad som står på pappret om man kollar till alla 'fel'

Jag gick faktiskt bara 2 varv runt bilen och åkte hem utan att ens ha provkört eller känt vidare på något alls.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Btw.. Gjorde en liten lista på bilen jag kollade på.

Hittade la en sådär 14 bucklor på mindre än 1minut.

Massa text.
.

Gissar på att det var en Volvo från 7/900 serien som varit ungdomsägd i vinter

rätt?

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Btw.. Gjorde en liten lista på bilen jag kollade på.

Hittade la en sådär 14 bucklor på mindre än 1minut.

Vänster framskräm 3-4st bucklor mellan hjulhus och blinkers
Stor buckla under Vänstra C stolpen
Buckla under vänster bakljus.
Buckla neder del på bagaget
Buckla under höger bakljus
Buckla strax ovanför hjulhus högerbak.
Buckla höger framdörr under handtaget.
Buckla under midjelisten längs med hela dörren. högerbak
Buckla under midjelisten längsmed halva dörren höger fram
Buckla sparklåga under högerdörr fram.
Buckla höger fram mellan hjulhus och framblinkers
Buckla höger framljus/Grill
Buckla längst bak på taket snett till höger
Buckla på taket ovanför förarplats.
Repig hela höger droplist

eller mja.. repig överallt är nog rätt ord har glömt mycket

Spricka i instrumentpanelen ovanför ventilationsblåsen i mitten.
Nersuttet framsäte
Oljig motor
Trasig isolering i motorhuven ser ut som en råtta varit där.
Smutsigt motorutrymme
Knappt inget kylarvatten
Ett par lustigt dragna kablar i motorutrymmet bla till passagerarplatsen.
Dåliga fjädrar i bakluckan
Framläpp hänger vänster sida.
Trasigt avgasrör
Trasig navkapsel (typ det enda man inte bryr sig om )
Dåliga sommardäck och grymt repiga lm fälgar (glömt namn) Adhara??
Problem/ motorhuv trillar ner fort och sluter inte tätt.
Rökfri? Skulle inte tro detta.
Skrynkel på ett par dörrsidor
Saknar list runt framrutan höger.

Plasten på kofångaren bak har vågat (ser ut som hela havet stormar) sig uppåt luckan.
Som sagt finns många 40k+ mil som är utställnings skick än denna må vara..

Fast bilen har ABS!

Som sagt är säkert långt mycket mer fel då jag inte kommer på mer nu för stunden och att jag inte ens provkörde bilen eller kollade spec närmare mer än okulärt. Tror den har gått mer än vad som står på pappret om man kollar till alla 'fel'

Jag gick faktiskt bara 2 varv runt bilen och åkte hem utan att ens ha provkört eller känt vidare på något alls.

Vad skulle han ha för den?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Vad skulle han ha för den?

Gissar väl på en tjuga

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Arbeta, arbeta och arbeta, ska iväg nu och göra 10h obetald övertid igen.. Jag börjar bli trött på arbeta.

Nå jag var och handlade lite igår, köpte COD:BO och tyckte den i princip var som COD2, såg ingen större skillnad, visst lite bättre grafik men det mesta var samma. (det har gått några år sedan jag körde 2an, så mitt minne är sådär)
Iaf så bakom mig i kassan när jag skulle handla mat stod det en tjej och den första varan hon lämnade fram var en bok som hette typ "Vrålkåt men ändå oskuldsfull" och så stod hon där bakom mig och såg väldigt oskuldsfull ut.. hehe
Nå detta får mig att tänka på hur de sociala normerna har förändras, det var inte många år sedan en kvinna inte kunde köpa en bok med denna titel, idag är det snarare tvärtemot, kvinnor kan köpa sex relaterade saker (nu var det knappast en porrbok utan en roman), men vi män kan inte göra det utan kvinnligt sällskap för då är vi ett pervo.
Jag själv tycker de mesta sociala normer hör till det förslutna, att folk ska klä sig på vissa sätt m.m. Så tjejen får en tumme upp av mig!

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av haaken:

Gissar på att det var en Volvo från 7/900 serien som varit ungdomsägd i vinter

rätt?

Skrivet av anton_mjor:

Vad skulle han ha för den?

Skrivet av Ala_95:

Gissar väl på en tjuga

940 ltt 96
19K mil
18 000kr.
En invandrare som ägt/äger den. (typ 40 år ålders)

Stod liksom Kanon fint skick
Av bilderna att dömma så ser man inga fel möjligen kanske en buckla på framskärmen men jag såg många bara när vi körde förbi med bilen sen när man gick ett varv runt så var det ju bara att åka.. jobbigt med folk som försöker luras.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

940 ltt 96
19K mil
18 000kr.
En invandrare som ägt/äger den. (typ 40 år ålders)

Stod liksom Kanon fint skick
Av bilderna att dömma så ser man inga fel möjligen kanske en buckla på framskärmen men jag såg många bara när vi körde förbi med bilen sen när man gick ett varv runt så var det ju bara att åka.. jobbigt med folk som försöker luras.

Jämför man med Bagdad åken så är den i fint skick