Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk

Kul att det blir 18-årsgräns. Detta borde ju betyda att Bf3 kommer ha lemlästning och en del andra trevligheter

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Du kan då inte vara så insatt i Battlefield-serien. Det kommer en beta innan oktober i år som alla med medal of honor limited edition får delta i.

Vet om att det blir en beta, men hoppas på en för oss som inte köpte Moh skiten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samurai237:

Kul att det blir 18-årsgräns. Detta borde ju betyda att Bf3 kommer ha lemlästning och en del andra trevligheter

Hoppas kan man göra! men säkert kommer det sitta fjortisar o lira! undrar hur dom kommer lösa det? konto där åldern kontrolleras!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sapiens:

* Ryssland blir en av de stridande parterna (bekräftat: ett Su-27-plan i trailern)

Många länder använder Su-27, däribland Kina.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Du kan då inte vara så insatt i Battlefield-serien. Det kommer en beta innan oktober i år som alla med medal of honor limited edition får delta i.

Jag gissar på att det kommer betanycklar till de som förbokar bf3 med, annars är något rejält fel.
Varför skulle folk som köper ett annat spel som kanske inte ens är intresserade av bf3 får beta
men inte de som faktisk köper spelet i fråga. Tror bara det var ett säljknep för MOH.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Jag gissar på att det kommer betanycklar till de som förbokar bf3 med, annars är något rejält fel.
Varför skulle folk som köper ett annat spel som kanske inte ens är intresserade av bf3 får beta
men inte de som faktisk köper spelet i fråga. Tror bara det var ett säljknep för MOH.

Hoppas verkligen att du har rätt, skulle vara lite märkligt om inte en BF3 förbokning fixar en beta key

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av Samurai237:

Kul att det blir 18-årsgräns. Detta borde ju betyda att Bf3 kommer ha lemlästning och en del andra trevligheter

Jag håller med, för få spel nu för tiden har tillräckligt realism när det gäller lemlästning och "gore". Jag hoppas verkligen vi får se mer realism på den fronten!

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Jag gissar på att det kommer betanycklar till de som förbokar bf3 med, annars är något rejält fel.
Varför skulle folk som köper ett annat spel som kanske inte ens är intresserade av bf3 får beta
men inte de som faktisk köper spelet i fråga. Tror bara det var ett säljknep för MOH.

Jag håller med om att det är knepigt om Moh skulle vara ända vägen till en bf3-beta. Det har dock hänt förut att bara t.ex. de som köpte ODST fick spela Halo Reach-betan.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk

Låter GANSKA bra om allt stämmer! (Synd för konsolspelarna men battlefield är ju ett äkta PC spel)

* Prone
* Jets
* 64 Players for PC
* 24 Players for consoles
* Modern/Urban combat across the globe including Tehran, Paris, and New York
* Vehicle warfare (including sea)
* Destruction
* Drag fallen teammates to safety
* Single player campaign
* USMC, EU, Russian, and MEC (or variant) factions
* No Windows XP support
* PC, Xbox 360, Playstation 3
* Battlefield 3 Limited edition copy announced at GDC '11

Plus! "drag your fallen comrades into safety, and mount your weapon on almost any part of the terrain"

http://planetbattlefield.gamespy.com/fullstory.php?id=164272

EDIT

"The poster states that if you pre-order the Battlefield 3 Limited Edition you will get access to the DLC pack, Battlefield 3: Return to Karkand. The pack is expected to include four maps from BF2. Our bet is Strike at Karkand (given its name), Wake Island (it's already been to consoles), Road to Jalalabad, and Gulf of Oman. BF3 will also get the weapons and vehicles of these maps."

http://enterbf3.com/viewtopic.php?t=992&sid=25faa4201544c2ef0...

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

DLC och mod-tools. Går det hand i hand, mån tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Låter GANSKA bra om allt stämmer! :D....

Jora det här kan nog bli riktigt bra om allt stämmer som sagt och det var intressant information du hittade :), jag uppdaterade första sidan lite nu också.

Skrivet av Agemman:

DLC och mod-tools. Går det hand i hand, mån tro?

Inte sett någon info om mod-tools än men dem verkar ju koncentrera sig mest på PC versionen så man kan ju alltid hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

DLC och mod-tools. Går det hand i hand, mån tro?

skulle snarare säga tvärtom.......
Ser ut som man inte kommer få se nåt project reality till bf 3 snyft

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

skulle snarare säga tvärtom.......
Ser ut som man inte kommer få se nåt project reality till bf 3 snyft

Var lite sarkasm där i. Troligen får vi inga mod-tools, jag som vill ha ett PR med den förstörbara miljön. :/

Skrivet av Sapiens:

Inte sett någon info om mod-tools än men dem verkar ju koncentrera sig mest på PC versionen så man kan ju alltid hoppas.

PC-versionen till BC2 sades ju få extra tillsyn, och den var en ren konsolport. Man kan alltid hoppas, men troligen inte.

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Vad jag menar var att DICE har gjort ett uttalande om att deras Toolkit för frostbite är för avancerat och byggt specifikt för deras setup/servrar så en normal person skulle inte i dagsläget kunna köra verktygen på sin dator.

Haha, vilket jävla skitsnack. Frostbite är inte direkt något underverk bland grafikmotorer, och jag ser ingen som helst logik i att deras utvecklings-verktyg skulle kräva speciell hårdvara. Befängt påstående. Den riktiga ursäkten är snarare att dom tjänar tillräckligt med pengar på det dom sjävla skapar till spelet och behöver inte ge oss nöjet att kunna skapa eget.

Dice har verkligen sjunkit till botten de senaste åren. Kan inte säga att jag har några som helst förhoppningar på BF3 då dom har släppt besvikelse efter besvikelse till konsol-världens fördel sen BF2. Men det ska väl bli intressant att se vad dom lyckas hosta upp denna gång. Är det något dom än är bra på så är det att hypa upp sina releaser.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

DLC och mod-tools. Går det hand i hand, mån tro?

Tror det, Strike at karkand och några fler banor från bf2 kommer ju så man får väl hoppas

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Haha, vilket jävla skitsnack. Frostbite är inte direkt något underverk bland grafikmotorer, och jag ser ingen som helst logik i att deras utvecklings-verktyg skulle kräva speciell hårdvara. Befängt påstående. Den riktiga ursäkten är snarare att dom tjänar tillräckligt med pengar på det dom sjävla skapar till spelet och behöver inte ge oss nöjet att kunna skapa eget.

Dice har verkligen sjunkit till botten de senaste åren. Kan inte säga att jag har några som helst förhoppningar på BF3 då dom har släppt besvikelse efter besvikelse till konsol-världens fördel sen BF2. Men det ska väl bli intressant att se vad dom lyckas hosta upp denna gång. Är det något dom än är bra på så är det att hypa upp sina releaser.

Det handlar inte så mycket om grafik utan att mera om fysik motorn. Metro 2033 och Crysis kanske är snyggare men deras fysik motor suger samt Förstörbara miljöer utan fps drops och bra grafik utan att man måste ha quad 580 ser jag som något bra.

Man kan anse att BC2 är en "consolport" men, i så en väldigt bra en. (PC kommer att skilja sig från konsol)

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Haha, vilket jävla skitsnack. Frostbite är inte direkt något underverk bland grafikmotorer, och jag ser ingen som helst logik i att deras utvecklings-verktyg skulle kräva speciell hårdvara. Befängt påstående. Den riktiga ursäkten är snarare att dom tjänar tillräckligt med pengar på det dom sjävla skapar till spelet och behöver inte ge oss nöjet att kunna skapa eget.

Dice har verkligen sjunkit till botten de senaste åren. Kan inte säga att jag har några som helst förhoppningar på BF3 då dom har släppt besvikelse efter besvikelse till konsol-världens fördel sen BF2. Men det ska väl bli intressant att se vad dom lyckas hosta upp denna gång. Är det något dom än är bra på så är det att hypa upp sina releaser.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

100% skitsnack verkar det inte vara, de säger där att alla delar av "pipelinen" krävs för att bara köra en del.
sen påpekar de även att det finns massa licenser som de köpt som bara gäller för bruk innom deras företag tydligen.
Dock så nämner de i slutet

Citat:

So let's say that we would go through the procedure of making mod tools for FB 1.5. How much of that work would be reusable for FB 2.0?

Så det kan ju betyda att de planerar en för 2.0 men inte såg någon anledning att göra en för en motor som skulle bli utdaterad innom ett år.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Jag har inte hängt med vad som händer med bf3, men det jag tyckte saknades mest i bc2 var lokal dedikerad server samt botsupport, någon som vet något om detta?

Och jag vill inte bara ha kommentarer att dessa suger på något sätt, har ingen vidare internetlina och gillar att spela ett par stycken som vi vill när vi har tid och med en server vi har kontroll över...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag har inte hängt med vad som händer med bf3, men det jag tyckte saknades mest i bc2 var lokal dedikerad server samt botsupport, någon som vet något om detta?

Och jag vill inte bara ha kommentarer att dessa suger på något sätt, har ingen vidare internetlina och gillar att spela ett par stycken som vi vill när vi har tid och med en server vi har kontroll över...

De nämnde något om COOP och singleplayer campaign, då vet man ju dock inte om COOP är campaign tillsammans eller om det är multiplayer med bottar. LAN / egna servrar har de inte sagt varken ja eller nej till ännu.
Även om jag själv inte använder offline jättemycket i bf2 så tycker jag att det behövs, annars kommer folk in online och sätter sig i fordonen som krävs för att laget ska vinna och bara välter dem uppochner.
Mao, offline med eller utan bottar är bra för att folk ska kunna öva sig på olika fordon och koncept i spelet.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

Tror det, Strike at karkand och några fler banor från bf2 kommer ju så man får väl hoppas

DLC är ett sätt att förlänga spelets livslängd. Det är material som kommer från utvecklaren. Ifall de känner sig tvugna att ha DLC så minskar det chanserna för mod-tools. Jag var lite sarkastisk.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara deras DLCer för BF3 blir nya banor/vapen/gadgets istället för något som Vietnam. Ändå om jag har V så känner jag ingen lust att spela det, jag är dock endast på level 34 ännu.

Citat:

Mao, offline med eller utan bottar är bra för att folk ska kunna öva sig på olika fordon och koncept i spelet.

Varför inte använda tomma servrar till det? Fast jag antar om flera vill öva något tillsammans så kan servern snabbt fyllas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheber:

Hoppas bara deras DLCer för BF3 blir nya banor/vapen/gadgets istället för något som Vietnam. Ändå om jag har V så känner jag ingen lust att spela det, jag är dock endast på level 34 ännu.

Varför inte använda tomma servrar till det? Fast jag antar om flera vill öva något tillsammans så kan servern snabbt fyllas.

Jag vet inte varför men när man väl vill vara ensam inne på en server har den en tendens att fyllas snabbt som satan
Har haft det problemet när jag och kompisar ska göra små filmsnuttar.

Sen är det ju kul att ha något att öva på, men som fortfarande inte snor alla fordon utan att du har prio på att köra. Precis som i bf2.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Permalänk
Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Schyst :), uppdaterade första sidan. Trist dock att dem inte verkar ha med commander mode eller mod-tools och tycker deras ursäkt verkar vara lite vag, tex varför inte kunna ha alternativet att stänga av och på commander mode och varför inte släppa SDK ändå? Bättre än inget alls och dem kan ju med hjälp av BF community förbättra och förenkla Frostbyte 2 verktygen allt eftersom. Tror antingen dem underskattar moddares kunskaper och otroliga entusiasm en hel del eller är bara dumma och giriga för att kunna sälja dlc. Men men, spelet ser ju bra ut i övrigt och man vet ju aldrig vad som kan ske framöver heller, kan tänka mig att dem kanske ändrar sig om vissa saker i efterhand.

Permalänk
Medlem

Ser ut som vi får ett trevligt cover system

längtar

Sry om det blev lite stort

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Läste precis artikeln och måste erkänna att det såg otroligt lovande ut! Var lite skeptisk till singel-player men det känns som om det kan bli väldigt bra! Hittade den här listan också

-Aiming for CY Q4 2011 release
-Concept for BF3 has been in the works for years, waiting on proper tech to seamlessly come together
-Frosbite 2.0 is the culmination of this tech, entirely re-written
-Lighting sounds neat, one "probe" contains more lighting information than an entire BFBC2 level.
-Level destruction is going to be "believable" but basically everything is destructible.
-Character animations powered by ANT, what EA Sports uses.
-AI characters and multiplayer characters have different animation sets
-No more "gliding" animations that look off, animation realism is a focus
-Captured their own war audios (bullets, tanks, helicopters, etc) at different distances to ensure realism
-Better audio cues for certain actions, more easily able to listen for threats
-Plan on better, more immediate post release content
-More unlocks than BFBC2
-Dice trying to find a good balance between customization of your character and not having "pink rabbit hat(s)"
-4 classes
-Will talk about squads "later"
-Looking into a theater mode but can't talk about it
-Will have co-op
-There will be a kill-cam but it can be turned off
-BF3's team is almost twice as big as the team for BFBC2
-They want the pacing of the single player mode to be balanced, with highs and lows. Makes the comparison to a song vs a guitar solo.
-Part of the single player mode takes place in Sulaymaniyah - Iraqi Kurdistan.
-"Fuck" will be used often, so M rated for sure
-There will be an earthquake in a level. The destruction sounds very impressive. 7 story building collapses, looks very well done
-Significant narrative that goes with the SP mode
-More than one setting, you're not in the middle east for the whole game
-PC version is lead version
-Why 64 players for PC only? No complains from the console crowd.
-No mod tools at release. Maybe none down the line either. Frosbite 2.0 is complex and mods tools would have to be dumbed down, so does Dice really want to put their time to that or would it be better spent elsewhere?
-Original story, not based on Bad Company at all.

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Kommentaren om chopperwhores är tragisk. Det visar bara att DICE inte spelar sina spel. De kommer säkert göra det värre i BF3.
Tracer vs counter measures. Balanserat? Nej.
Instant chopper respawn. Balanserat? Nej.
o.s.v.