Ny dator ska inhandlas fungerar dessa ihop!

Permalänk
Medlem

Ny dator ska inhandlas fungerar dessa ihop!

Hejsan, jag ska nu köpa en ny dator och min budget ligger på 3,000 riksdaler, eftersom allt annat ska till hyra m.m.

Har redan grafikort(evga geforce 450 gts ftw edition), och en sata hårddisk

Hade då tänkt detta

Uploaded with ImageShack.us

Skulle detta funka?, hade tänkt att använda datorn till bfbc2, wow, rift m.m.

Alla kommentarer uppskattas!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

Du har asrocks cpulist här

http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=M3A770DE
och där har du din propp med.
Om du har ont om pengar skulle jag föreslå en 2 kärnig som brukar gå att låsa upp de sista kärnorna med ett asus kort. Sparar 500 kronor som du sedan kan använda till grafik eller psu istället

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket för snabbt svar! men grafikkortet är helt nytt så skippar att köpa nytt sånt iaf, men menar du att denna psun inte klarar allt ?

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

Nu vet jag inte vad det är för grafikkort du har

Skrivet av Fakkahe:

Okej tack så mycket för snabbt svar! men grafikkortet är helt nytt så skippar att köpa nytt sånt iaf, men menar du att denna psun inte klarar allt ?

Men ser din psu är på 500W och det kan vara lite i gränsfall om du har ett kraftigt grafikkort.

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning med ett större nätaggregat till Geforce 450, 500W klarar det galant.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T