Permalänk
Skrivet av Inzanity:

Jag kör med JapJelly RLS6 och är väldigt nöjd med den, visst nån bug finns de ju men den e stabil och har inte strulat för mej iaf.. dessutom kommer rls7 snart

Also org tangentbord är ersatt med Gingerbread vilket är helt underbart jämfört med org

EDIT: RLS 7 släpptes precis efter jag postade
Länk till JJRLS7 http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=29728

Gött, har tittat lite på denna, men visste inte hur den låg till i stabilitet och dylikt. Hur är det med wifi? Stänger det fortfarande av sig när mobilen har varit släckt för länge?

Får hoppas att telia sammanställer rapporten snart (haha, dom slarvade bort min mobil! Turen i oturen eftersom den var rootad ) och jag får hem en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Gött, har tittat lite på denna, men visste inte hur den låg till i stabilitet och dylikt. Hur är det med wifi? Stänger det fortfarande av sig när mobilen har varit släckt för länge?

Får hoppas att telia sammanställer rapporten snart (haha, dom slarvade bort min mobil! Turen i oturen eftersom den var rootad ) och jag får hem en ny.

Vet faktiskt inte då jag bara har wifi på när ja använder det o stänger av det innan ja släcker mobilen, men har för mej att ja läste nånstans i tråden att han hade fixat det problemet

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem

Märker man någon skillnad på den ZTE blade som säljs i sverige gentemot den som säljs i England med bättre skärm?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Märker man någon skillnad på den ZTE blade som säljs i sverige gentemot den som säljs i England med bättre skärm?

Vadå bättre skärm? Visst de är olika skärmar, men skulle inte säga att san francisco har bättre skärm.

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon butik i sthlm som har den? (helst olåst eller comviq/tele2)

Någon sa att ljudet var lite svagt/dåligt något man märker av?

Permalänk

1.Funderar på att köpa en Blade, men undrar om det finns skärmskydd till den?

2.Klarar den av flash, tex yotube, svt play mm?

3. Är den lika snabb som tex x8, x10 mini när man flyttar runt på hemsidor, zoomar in och så?

4. Funkar gps:en bra, kan man tex ladda ner Navigon appen?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Min skärm är mörkare / annan färgton på övredelen av skärmen... syns tydligt när man surfar i liggande läge, framförallt mot vit bakgrund...
Hur ser det ut på era? Ska man reklamera tro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

1.Funderar på att köpa en Blade, men undrar om det finns skärmskydd till den?

2.Klarar den av flash, tex yotube, svt play mm?

3. Är den lika snabb som tex x8, x10 mini när man flyttar runt på hemsidor, zoomar in och så?

4. Funkar gps:en bra, kan man tex ladda ner Navigon appen?

Här är en bra tråd med div tillbehör till bladen
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=23723

Den stödjer inte flash MEN via en youtube app kan man kolla på deras videor ändå, men går man via deras sida funkar det inte... vet inte om den hanterar svtplay osv dock..

I standard ROM'en så visar kompassen 90 grader fel, både från comviq och telia (om dom nu inte löst de sen ja köpte min, finns flertalet trådar om det lite överallt), fungerar dock om man flashar till en annan ROM.
Jag kör med Mapdroyd (gratis men går inte sätta destination osv och är halvbra i mindre städer på mindre gator)

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Skrivet av Inzanity:

Här är en bra tråd med div tillbehör till bladen
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=23723

Den stödjer inte flash MEN via en youtube app kan man kolla på deras videor ändå, men går man via deras sida funkar det inte... vet inte om den hanterar svtplay osv dock..

I standard ROM'en så visar kompassen 90 grader fel, både från comviq och telia (om dom nu inte löst de sen ja köpte min, finns flertalet trådar om det lite överallt), fungerar dock om man flashar till en annan ROM.
Jag kör med Mapdroyd (gratis men går inte sätta destination osv och är halvbra i mindre städer på mindre gator)

Vilka Android telefoner på marknaden stödjer flash?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Märker man någon skillnad på den ZTE blade som säljs i sverige gentemot den som säljs i England med bättre skärm?

Den i england är numera också en LCD, bara om butiken har väldigt gamla lager som man kan ha tur att får en amoled.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Den i england är numera också en LCD, bara om butiken har väldigt gamla lager som man kan ha tur att får en amoled.

Varför är det tur att få en med amoled-skärm? Har du jämfört de två sida vid sida?

Permalänk
Medlem

Om man vill ha en och skall chansa så. Varierar vad folk gillar, själv tycker jag lcd fungerar bra på min blade.
Ta inte allt så bokstavligt.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Peterrrrr:

Vilka Android telefoner på marknaden stödjer flash?

Alla med Android 2.2 eller högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Alla med Android 2.2 eller högre.

Fel.

Permalänk
Skrivet av HMB:

Vad bra att du rättar honom också så vi vet vilka som stödjer det, jag tackar.

Permalänk
Medlem

Det hänger på vilken CPU som är i telefonen, då Adobe inte orkar koda sitt flash till äldre ARM cpus. T.ex. den som sitter i ZTE Blade.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

2.2

Varför går det inte att köra in officiell Android 2.2 på denna lur?
ZTE har väl inget skal, det är väl "plain" Android 2.1 ?

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av birger72:

Varför går det inte att köra in officiell Android 2.2 på denna lur?
ZTE har väl inget skal, det är väl "plain" Android 2.1 ?

ZTE Blade är en budgettelefon, ifall mobilen är så billig samtidigt som hårdvaran är helt ok så måste dom ha sparat in en del pengar på mjukvaran. Hursomhelst så finns det vettiga custom 2.2or, Japanese Jellyfish t.ex.

Ljungan11: Mitt inlägg, om än väldigt kort då jag inte hade tid att skriva mer, uppfyllde något syfte. Ditt gjorde inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

ZTE Blade är en budgettelefon, ifall mobilen är så billig samtidigt som hårdvaran är helt ok så måste dom ha sparat in en del pengar på mjukvaran. Hursomhelst så finns det vettiga custom 2.2or, Japanese Jellyfish t.ex.

OK, fast mjukvaran är väl gratis?

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Vad bra att du rättar honom också så vi vet vilka som stödjer det, jag tackar.

Frågan har redan besvarats utförligt och korrekt i den här tråden tidigare. Om en raketforskare som inte ens orkar bemöda sig om att läsa tråden innan han frågar får fel svar av en hjärnkirurg som inte ens vet men ska briljera ändå får man nog acceptera att folk blir lite korta.

Permalänk
Skrivet av Nosslo Snah:

Frågan har redan besvarats utförligt och korrekt i den här tråden tidigare. Om en raketforskare som inte ens orkar bemöda sig om att läsa tråden innan han frågar får fel svar av en hjärnkirurg som inte ens vet men ska briljera ändå får man nog acceptera att folk blir lite korta.

Det var inte vare sig frågan är besvarad eller inte jag stör mig på - snarare principen.

Att anklaga någon för en felsägning är okej, men då kan man i varje fall också säga det korrekta svaret.

Skrivet av HMB:

ZTE Blade är en budgettelefon, ifall mobilen är så billig samtidigt som hårdvaran är helt ok så måste dom ha sparat in en del pengar på mjukvaran. Hursomhelst så finns det vettiga custom 2.2or, Japanese Jellyfish t.ex.

Ljungan11: Mitt inlägg, om än väldigt kort då jag inte hade tid att skriva mer, uppfyllde något syfte. Ditt gjorde inte det.

Läs ovanstående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av birger72:

OK, fast mjukvaran är väl gratis?

Tja, men du måste ändå anpassa den mot telefonens delar. Precis som en linux helst skall ha rätt drivrutiner för en PC.
Android är typ linux utan drivers. Drivers och sånt får tillverkare fippla in till sina telefoner.
Custom roms är kärnor som användfare modifierat för att fungera med telefonen i ett visst land eller erbjuda funktioner som kanske är låsta.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Tja snabb fråga

har fixat en zte blade nu nöjd me den dock 1 sak jag undrar över..

går in på inställningar sd kort och telefonlagr. och ser att de står

intern telefonlagring
tillgängligt utrymme 162mb

ska väl va 512 från början eller? vad kan ha tagit så mkt isåfall eller e allt som de ska? har typ laddat hem 3 appar varav 2 jag avinstallerade annars inte gjort något alls..

tacksam för svar

Permalänk
Medlem

512mb totalt, glöm inte att Android OS också behöver plats.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Vilka Android telefoner på marknaden stödjer flash?

Samsung Galaxy S gör det (om den är uppdaterad till 2.2 som kom för några månader sedan)
Vilka fler som gör det vet jag inte

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem

Ryktas att en officiell 2.2 uppdatering är på väg, iaf enligt telia som hoppas att den ska börja rull ut inom ett par veckor.. det ryktas även om att en 2.3 uppdatering är påväg enligt ZTE själva.. Orkar tyvärr inte leta upp länkarna men allt finns att hitta på www.swedroid.com

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Ryktas att en officiell 2.2 uppdatering är på väg, iaf enligt telia som hoppas att den ska börja rull ut inom ett par veckor.. det ryktas även om att en 2.3 uppdatering är påväg enligt ZTE själva.. Orkar tyvärr inte leta upp länkarna men allt finns att hitta på www.swedroid.com

Riktigt trevligt! Det gick ju runt rykten om att 2.2 inte skulle komma till svenska bladen, trots att den kinesiska nu har fått det.

Permalänk
Medlem

Vad trevligt, jag som inte ens orkat roota till 2.2 välkomnar en uppdatering med öppna armar!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Vad trevligt, jag som inte ens orkat roota till 2.2 välkomnar en uppdatering med öppna armar!

Att roota telefonen gör inte att den får android 2.2, (ett sätt) för att fixa android 2.2 i dagsläget är att du installerar clockwork recovery som i sin tur tillåter dig att flasha in ny mjukvara i telefonen.

Permalänk
Medlem

Fy fan va skönt med en officiell 2.2