Permalänk

Beställde (Farsan beställde eftersom jag blivit av med mitt kort) ett vitt Fractal design define R3 vit, som fanns i lager (enligt hemsidan) då det fanns ungefär 4 st kvar...
Chassit fanns i lager tills igår eftermiddag, dock har ingen leveransbekräftelse kommit, och när jag läser på hemsidan så står det slut hos leverantör, på webblager, men att det fanns i lager i butik. då undrar jag kan man få ett av chassina som finns i lager i butik skickade istället för att behöva vänta på obestämd tid...

mvh Swinto

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

Beställde (Farsan beställde eftersom jag blivit av med mitt kort) ett vitt Fractal design define R3 vit, som fanns i lager (enligt hemsidan) då det fanns ungefär 4 st kvar...
Chassit fanns i lager tills igår eftermiddag, dock har ingen leveransbekräftelse kommit, och när jag läser på hemsidan så står det slut hos leverantör, på webblager, men att det fanns i lager i butik. då undrar jag kan man få ett av chassina som finns i lager i butik skickade istället för att behöva vänta på obestämd tid...

mvh Swinto

dom skickar från butiks lagren ifall webben är slut.
Dock blir leveranstiden nån dag längre.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

så då behöver jag inte vänta på obestämd tid?

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheDaemon:

Hur kommer det sig att ni har fraktfritt som en beställningsvara? Känns så onödigt att ha en (extra) gul plupp i varukorgen

Gissningsvis av bekvämlighetsskäl. Skulle gissa att datasystemet fungerar så att det vet hur många det finns kvar av en viss vara, och säljs det en sådan vara dras det bort en från lagersaldot.
Så ifall den skulle vara grön skulle dom behöva "fylla på" den hela tiden

Bara en gissning, som sagt.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Gissningsvis av bekvämlighetsskäl. Skulle gissa att datasystemet fungerar så att det vet hur många det finns kvar av en viss vara, och säljs det en sådan vara dras det bort en från lagersaldot.
Så ifall den skulle vara grön skulle dom behöva "fylla på" den hela tiden

Bara en gissning, som sagt.

Tydligen är det ett ganska långt lagg emellan att varan säljs och att det dras bort från lagersaldot.
beställde ett chassi medans det fanns i lager, det tog slut först dagen efter, men har ännu inte skickats...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk

Shoppingpaus

Hej Inet,

jag har en idé. Tänk om man kunde pausa sina inköp i webbhandeln, eventuellt betala för det man beställt, men sedan låta varukorgen vila (upp till några dagar) tills man bestämt sig för resten man vill handla.

På så vis är jag säker på att jag har mina varor bokade, och kan i lugn och ro bestämma mig för resten jag vill ha till min konfiguration/system, som jag behöver ha skickat samtidigt!

Dessutom kanske varor som inte fanns tillgängliga hinner komma in före plockningen.

Smidigt va

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

Hej Inet,

jag har en idé. Tänk om man kunde pausa sina inköp i webbhandeln, eventuellt betala för det man beställt, men sedan låta varukorgen vila (upp till några dagar) tills man bestämt sig för resten man vill handla.

På så vis är jag säker på att jag har mina varor bokade, och kan i lugn och ro bestämma mig för resten jag vill ha till min konfiguration/system, som jag behöver ha skickat samtidigt!

Dessutom kanske varor som inte fanns tillgängliga hinner komma in före plockningen.

Smidigt va

Det funkar väl, men om priset ändå överstiger 500kr tjänar du ju ingenting på att pausa inköpen då du ändå får det fraktfritt skickat? Känns som en smått onödigt idé även om den kan vara smidig att ha ifall man köper på postförskott, då man slipper flera postförskottsavgifter.

Men hur som helst, bäst att helt enkelt lägga en beställning på de grejjor man absolut måste ha om man är rädd att de ska ta slut och sen köpa resten när man är säker på det eller helt enkelt vänta med allting tills man är klar.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

EDIT: Skickar mail istället.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Skrivet av wasidop:

Tjenare inet!

Beställde nyss en SSD, minnen och chassi från er, samt att jag lade till ett modem i efterhand. Allt kom fram och så fast något måste ha blivit lite fel. Jag valde postförskott och det var det också men jag fick bara betala för modemet (475kr) när jag egentligen skulle ha betalat runt 3700kr. Det var postförskott på båda paketen men en kostade 475kr och den andra 0kr alltså. Så då undrar jag om ni kommer skicka en faktura till mig senare eller hur vi löser det här?

Ursäkta om jag skrev lite rörigt men jag är nyvaken.

MVH Rasmus

"Vore väldigt tacksamma om ni kan undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden eller liknande i forumet, kontakta då istället vår kundtjänst direkt för bäst och snabbast möjliga svar."

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

Det är värre än att vänta på tomten

Hej

Varje dag som går från dess att man har lagt en order till att man fått varan i handen är en enda lång plåga. Kan ni förklara förhändelseförloppet när man beställer en dator hos er så förståelsen blir lite högre. Man kanske är fördomsfull när man tycker att det ska ta ungefär 10-20 minuter att bygga en dator +1 timme för att kolla OS med mera. Posten brukar ju inte ta mer än en dag eller två att komma fram.

Man vill ju gärna inte ringa och tjata, förstår att ni har annat att göra än att lyssna på gnälliga kunder. Men är inne på 11:e dagen pallar snart inte mer, har loggat in och kollat order status ungefär 3 gånger om dagen i 11 dagar nu.

Skicka gärna några valium tabletter i väntan på datorn tack ...

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Tips till inet.se, i och med att några klagar på 17:00 regeln så kunde ni skriva till att ni reserverar er för högt tryck på lagret eller något liknande.

Själv tycker jag att detta kan vara lite sunt förnuft att kunna räkna ut att det med största sannolikhet kommer finnas ordrar som inte kommer iväg just samma dag på grund av en stor processorlansering. Sen om det tar en dag extra, vad gör det? Egentligen?

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Skrivet av redskins:

Själv tycker jag att detta kan vara lite sunt förnuft att kunna räkna ut att det med största sannolikhet kommer finnas ordrar som inte kommer iväg just samma dag på grund av en stor processorlansering. Sen om det tar en dag extra, vad gör det? Egentligen?

Vad gör det om man bara skriver ut det? Egentligen?

Permalänk

Inte helt självklart

Skrivet av redskins:

Själv tycker jag att detta kan vara lite sunt förnuft att kunna räkna ut att det med största sannolikhet kommer finnas ordrar som inte kommer iväg just samma dag på grund av en stor processorlansering. Sen om det tar en dag extra, vad gör det? Egentligen?

Visst bör man ha förståelse för att saker händer. Men nästa gång en processor lanseras är Inet förmodligen bättre förberedda. Inte för att jag vet vad dom har gjort och inte gjort men man kan ju sätta in mer personal i samband med lansering av storsäljare. Se till att transporterna fungerar. Dom får väl göra en egen ekonomisk kalkyl på detta och göra vad dom tror blir bäst. Men en och annan verkar ju ha blivit upprörd, om kunden har rätt eller fel kvittar väl då glada kunder är bra kunder.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Visst bör man ha förståelse för att saker händer. Men nästa gång en processor lanseras är Inet förmodligen bättre förberedda. Inte för att jag vet vad dom har gjort och inte gjort men man kan ju sätta in mer personal i samband med lansering av storsäljare. Se till att transporterna fungerar. Dom får väl göra en egen ekonomisk kalkyl på detta och göra vad dom tror blir bäst. Men en och annan verkar ju ha blivit upprörd, om kunden har rätt eller fel kvittar väl då glada kunder är bra kunder.

Deras största problem nu verkar ju dock ha varit att posten inte hämtat allt som de faktiskt förberett för leverans. Vi har haft samma problem där jag jobbar. Posten verkar inte hinna med när "mindre" företag helt plötsligt kräver markant ökad logistisk kapacitet från Postens sida. Senaste exemplet jag kan ge var en kampanj vi hade i november vill jag minnas. Vi skulle väl kunnat få iväg 2-3 lastbilar med varubrev om det inte vore för det faktum att posten var dag den veckan bara levererade 1-2 lastbilar med brevburar trots att vi beställde mer.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk

.............

Skrivet av Ramblemoe:

Deras största problem nu verkar ju dock ha varit att posten inte hämtat allt som de faktiskt förberett för leverans. Vi har haft samma problem där jag jobbar. Posten verkar inte hinna med när "mindre" företag helt plötsligt kräver markant ökad logistisk kapacitet från Postens sida. Senaste exemplet jag kan ge var en kampanj vi hade i november vill jag minnas. Vi skulle väl kunnat få iväg 2-3 lastbilar med varubrev om det inte vore för det faktum att posten var dag den veckan bara levererade 1-2 lastbilar med brevburar trots att vi beställde mer.

Trökigt, går det inte att fixa ett avtal med Schenker då eller blir det dyrare? Hade själv valt dom i stället för posten då dom brukar leverera varor till oss hur som helst. Om jag inte minns fel kunde man bara välja leverans med posten hos Inet. Det kan ju kanske göra posten lite mer måna om sina kunder, fast å andra sidan kan dom i sin tur har problem som dom inte heller kan rå för.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

Schenker är troligtvis billigare än posten, men de är slöa på att leverera så då får inte kunderna sina paket dagen efter ivf. Ge dem inga såna dumma ideer

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

Hej Inet,

jag har en idé. Tänk om man kunde pausa sina inköp i webbhandeln, eventuellt betala för det man beställt, men sedan låta varukorgen vila (upp till några dagar) tills man bestämt sig för resten man vill handla.

På så vis är jag säker på att jag har mina varor bokade, och kan i lugn och ro bestämma mig för resten jag vill ha till min konfiguration/system, som jag behöver ha skickat samtidigt!

Dessutom kanske varor som inte fanns tillgängliga hinner komma in före plockningen.

Smidigt va

Inte en bra ide alls egentligen. För om massor med kunder skulle göra så så skulle INET bli tvungna att ta hem mer på lager för saker skulle vara bokade men inte sålda, sen om flertalet kunder skulle ändra sig och ta bort bokningarna skulle INET bli sittandes med ett för stort lager och det skulle slå tillbaka på oss konsumenter med högre priser.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag undrar om ni kunde utöka ert DVD brännar/läsare sortiment?

Enligt recensioner verkar ni bara ha väldigt högljudda och långsamma läsare/brännare. Det vore trevligt om ni kunde ha lite fler, ljudlösa modeller.

MVH Baxtex

Permalänk
Medlem

Vad händer med Be Quiet's Straight power serie.. håller på att fasas ut? Varken 400 eller 450W versionerna kvar.

Permalänk
Medlem

Har velat köpa en dator ett längre tag nu men visste aldrig var. Men efter att bara ha hört bra kritik om denna sidan så bestämde jag mig för att köpa den här. Jag köpte då en inet taurus hardcore gamer (http://www.inet.se/artikel/1517098/inet-taurus-hardcore-gamer...) i torsdags kväll vid 19:00 tiden, då fanns där 9 st kvar. igår kväll klockan 18:00 gick jag in på sidan för att kolla om den var skickad vilket den inte var. jag kollade då om alla saker fanns i lager (jag köpte en mus + musmatta också) vilket dem gjorde. Datorn fanns det dock bara två kvar av. När jag sedan kollade på min orderstatus stod det att mus + mus mattan var reserverade men inte datorn. nu för någon timme sen försvann den sista datorn i lagret och min fråga är då. Om det inte står på orderstatusen att datorn är reserverad kommer jag behöva vänta tills de kommer in nya ?

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga om när ni får in ASRock P67 EXTREME6 eftersom det bara står försenad än sålänge så tänkte om ni hade något datum

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Tjaa! Har lagt en beställning på SteelSeries Siberia USB Soundcard Svart och Corsair SP2500, och undrar bara kommer steelseries soundcardet komma in tills nästa vecka? Då det står den är försenad (men skulle egentligen kommit in den 13 januari har jag för mig?) och med Corsair SP2500 kommer dom skickas den 20 januari då dom kommer in står det, eller kommer dom vara här hemma hos mig ungefär den 20 januari? som om man skulle tex förhandsboka ett spel? Tack för hjälpen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

vill tacka för en grymt snabb leverans och låga priser ni är fan bäst =D
kan ni inte bara byta namn på kategorin datorlådor till chassin låter så oproffsigt med datalådor =P

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludce:

Har velat köpa en dator ett längre tag nu men visste aldrig var. Men efter att bara ha hört bra kritik om denna sidan så bestämde jag mig för att köpa den här. Jag köpte då en inet taurus hardcore gamer (http://www.inet.se/artikel/1517098/inet-taurus-hardcore-gamer...) i torsdags kväll vid 19:00 tiden, då fanns där 9 st kvar. igår kväll klockan 18:00 gick jag in på sidan för att kolla om den var skickad vilket den inte var. jag kollade då om alla saker fanns i lager (jag köpte en mus + musmatta också) vilket dem gjorde. Datorn fanns det dock bara två kvar av. När jag sedan kollade på min orderstatus stod det att mus + mus mattan var reserverade men inte datorn. nu för någon timme sen försvann den sista datorn i lagret och min fråga är då. Om det inte står på orderstatusen att datorn är reserverad kommer jag behöva vänta tills de kommer in nya ?

Det står att dom har 4st i butikslager, om det inte går snabbare för dom att bygga ihop en ny så kommer dom ta en därifrån och skicka till dig.

Om jag förstått deras rutiner rätt.

Permalänk

Hej!

Mitt paket ligger nu på uthämtningsstället, men problemet är att numret jag hade är utbytt.
Går det att hämta ut paket utan sms-avin?
Kan ni skicka sms-avin igen till ett annat nummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Hej!

Mitt paket ligger nu på uthämtningsstället, men problemet är att numret jag hade är utbytt.
Går det att hämta ut paket utan sms-avin?
Kan ni skicka sms-avin igen till ett annat nummer?

Borde gå att hämta ut utan avi. Du ska ju stå som mottagare, så ID-handling för att bevisa att du är du ska vara tillräckligt.

Permalänk

Hejsan på er,

Vill bara ställa en snabb fråga: Kan man skicka er support ett mail för hjälp att välja datordelar som man sedan bygger ihop själv? Kostar det någonting att göra så?

Eller har ni en sådan avdelning på er hemsida som jag har missat? Om ni inte har det kanske möjligt det kan vara något att tänka på att inskaffa i framtiden? Eller är era kunder så hardcore att de inte behöver någon hjälp med att välja komponenter?

Visa signatur

Jobb/Nöje: Corsair Carbide 500R Black | Intel i7 2600k @ 3.4 | MSI Z68A GD65 G3 | Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE LP 16GB | MSI GTX 680 Twin Frozr | OCZ 120 MAX IOPS OS/Programdisk | 2st Samsung 2TB lagring | 1st Philips 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Hej!

Mitt paket ligger nu på uthämtningsstället, men problemet är att numret jag hade är utbytt.
Går det att hämta ut paket utan sms-avin?
Kan ni skicka sms-avin igen till ett annat nummer?

Har du bara kolli-Id och ditt igen ID-kort så är det inga problem.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuty:

Vad händer med Be Quiet's Straight power serie.. håller på att fasas ut? Varken 400 eller 450W versionerna kvar.

Tänkt på att det kommer nya modeller varje år? Hela be quiet!s sortiment uppdaterades för inte så länge sedan och inet förbereder väl för dem...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tjena Inet!

Har ni något datum för när ni får in Razer naga epic?

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +