Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggvard:

Apropå OCZ, hade ni inte OCZ nätagg förut, vart tog dem vägen?

Tror det var leveransproblem som stöka till det. (:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Tjena. Jag gillar idén att ni är aktiv här.
För mig känns det som om ni verkligen försöker få kontakt med era kunder, det lyckas verkligen. Jag har tyvärr inte testat eran e-shop eftersom jag har handlat av lokala återförsäljare.

Jag har funderat på ett nytt litet större chassi och ska självklart beställa från er. Hoppas jag blir nöjd och att leveranstiden blir lika kort som jag har hört att den är.
Mycket bra jobb måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Har ni planer på att köpa in Asus VG236HE ?

/Jonas

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

Tjenare. Tycker sortimentet på 200 MM chassi fläktar är ganska "dåligt". och blev förvånad över det när jag letade efter det och ser 1 i kategorin. Också 140MM är det ganska få av (tycker jag då). Så önskemål från mig iaf, är lite fler Sorter/märken av dem.

Tack på förhand

//Micke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

Tjenare. Tycker sortimentet på 200 MM chassi fläktar är ganska "dåligt". och blev förvånad över det när jag letade efter det och ser 1 i kategorin. Också 140MM är det ganska få av (tycker jag då). Så önskemål från mig iaf, är lite fler Sorter/märken av dem.

Tack på förhand

//Micke

Jag tycker också som micke, hoppas ni får in mer 200mm och 140mm fläktar kommande år !!

[Edit] Skulle också uppskatta om ni köpte in grafik korts kylare till nya AMD HD 69** serien, då jag har tänker klocka mitt kort och vill ha bättre temps !!

Permalänk

Jag håller med de två ovanstående talarna och hoppas verkligen att ni får in fler 200mm och 140mm fläktar. Jag vill kunna handla allt från inet och inte behöva köpa från komplett eller liknande.

Btw, inet är den bästa butik jag har handlat ifrån, exemplarisk frakt och det uppskattas verkligen med fraktfritt samt pingvinstång.

Mvh

Fredrik

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga:
om man skickat in ett nätagg till er, hur länge brukar det ta innan man får tebax det ifall det står "Väntar På Reservdelar" ?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Jag har en fråga:
om man skickat in ett nätagg till er, hur länge brukar det ta innan man får tebax det ifall det står "Väntar På Reservdelar" ?

Mitt tog 3 dagar tror jag för dom att få in (:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

2010-12-28 12:20 Väntar på reservdel
2010-12-23 11:05 Inlämnad/Mottagen
2010-12-21 17:17 Inväntas
2010-12-21 17:03 Registrerad

typ så men Konichiva, tog de 3 dagar efter dom fick in de?

edit: ahaa läste fel tog 3 dagar att komma in, 3 dagar att komma hem isf, och de väntar F**** den kmr nästa vecka då .... :[

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Detta var det sjukaste jag varit med om, jag beställde en sak igår (måndag) klockan 16:00. Fick sakerna IDAG (tisdag) klockan 12:00.

OTROLIGT BRA leveranstid! Tack Inet! Jag vet ju vilka jag kommer fortsätta köpa ifrån

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

2010-12-28 12:20 Väntar på reservdel
2010-12-23 11:05 Inlämnad/Mottagen
2010-12-21 17:17 Inväntas
2010-12-21 17:03 Registrerad

typ så men Konichiva, tog de 3 dagar efter dom fick in de?

edit: ahaa läste fel tog 3 dagar att komma in, 3 dagar att komma hem isf, och de väntar F**** den kmr nästa vecka då .... :[

Asså Dom väntade på reservdel i 3 dagar (:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Asså Dom väntade på reservdel i 3 dagar (:

fan fan fan isåfall... får skitet nästa vecka då dåligt av inet att inte bara skicka en ny direkt sen fixa den gamla bara dyrt men ändå (A)

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

fan fan fan isåfall... får skitet nästa vecka då dåligt av inet att inte bara skicka en ny direkt sen fixa den gamla bara dyrt men ändå (A)

Välkommen till verkligheten, jorden snurrar inte runt dig. Vi andra har firat jul den senaste veckan, du kanske också har märkt av det?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Om man ska returnera en vara, för att få pengarna tillbaka, hur lång tid tar det för er att granska ärendet och skicak retursedel?

Mvh / p0k

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Välkommen till verkligheten, jorden snurrar inte runt dig. Vi andra har firat jul den senaste veckan, du kanske också har märkt av det?

Fölåt Men det är skickad tillbaka till mig 8 dagar under jultid är bra fan vet att ja inte borde sagt "dåligt av inet" men men, skit bra säger jag iallafall nu (Y)
Gott nytt år!

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Nja, visst kan det finnas på kartan. Jag har efter tfn-kontakt med budbärare vid förhinder lyckats få en mer exakt tid, med just argumentet att ingen kan sitta och vänta hela dagen. Oftast gör de ett eventuellt försök först och blev det lottlöst brukar de ringa upp (om du gett dem ditt nummmer förstås).

Tänker inte åka hem för något bud oavsett, men i det här fallet spelar det ingen roll: bud från UPS har inte mobiltelefon (om de inte tar med privat telefon), de ger aldrig en specifik tid till kund och de väntar inte.

Skrivet av zarkov:

Du har aldrig funderat på att ange jobbadressen som leveransadress? I värsta fall får du förvarna godsmottagningen om att du väntar ett paket och fråga lite försynt om de "vill vara så snälla och ringa/maila/skicka röksignaler när det har kommit?"

Jag funderade på det efter det stod UPS (dvs efter jag skapat en RMA). Men man kan inte ändra adress på den skapade RMAn och nu när Corsair har bytt till sin fantastiska nya site så går det inte heller att skapa nya RMAer. Alls.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Tänker inte åka hem för något bud oavsett, men i det här fallet spelar det ingen roll: bud från UPS har inte mobiltelefon (om de inte tar med privat telefon), de ger aldrig en specifik tid till kund och de väntar inte.

Det där är inte sant, för jag har fått tidsbesked av ett UPS-ombud. (Men vems tfn han ringde från har jag förstås ingen aning om, men det struntar jag som kund i hur de löser sin kommunikation).

Jag kanske haft tur då men mina erfarenheter av budfirmor och att leveranstillfällen har varit bra. Men man måste även vara lite ödmjuk och inse man kanske inte kan få exakt den tiden man vill, för de har ju mer att göra än att bara leverera just mitt paket också.

Kan inte undgå ändå att tycka du bara vill se problem och inga lösningar. I ditt ursprungsinlägg beklagade du dig över att man inte vet vilken tid de kommer. Nu säger du att även om du skulle få en bestämd tid skulle du ändå inte acceptera den...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Ni har en kategori för interna videoredigeringskort (capture cards) men det finns inga där. Kommer ni att köpa in några? Och blir det isåfall Blackmagic Intensity Pro?

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Inet

Liten uppdatering här i mellandagarna på alla inlägg som kommit in under julen!

Skrivet av RoleX:

Jag tycker ni ska ändra titeln på denna produkten

Byggnation av dator med valfria delar - Inet.se

Låter väldigt fel "Byggnation av dator" Borde snarare heta "Montering och test av dator med valfria komponenter"

Bra förslag, ändrat nu!

Skrivet av Yeval:

Snabb leverans, bra support. Rekommenderar denna sida starkt

Tack!

Skrivet av SPEC7OR:

Skulle vara bra om ni slutar med att skicka varorna i lådor som är tre gånger så större, även om ni använder er utav mycket skyddskuddar så blir det fraktskador, helt sinnes. Skärpning.

Det vore toppen om du har möjlighet att skicka ett maill till info@inet.se om du får paket som du anser är bristfälligt packade. Vi arbetar hårt för att minimera fraktskador genom att packa så optimalt som möjligt.

Skrivet av voro12:

Kanske skulle vara bra om kategorin "Kablar / Adapter > Bildskärm" även fanns under "Bildskärmar > Tillbehör >"?

Bra idé, vidarebefordrat till ansvarig!

Skrivet av wåhla:

Hej inet!

Har ett önskemål på en skärm

DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK

Vore mycket trevligt om ni kunde få in denna, så man har nåt att glo på när man snart beställer alla komponenter från er

tack på förhand

Enligt vår information är skärmen på väg ut och inget vi kan få tag på.

Skrivet av Ovard:

Jaha Inet, jag antar att ni tänker ta in Gentle Typhoon 5400 RPM när dessa börjar säljas. Har jag fel?

Jupps, vårt mål är att ha större delen av Scythes sortiment. Dock är det just nu tyvärr stora leveransproblem med Scythe.

Skrivet av voro12:

Ni kanske borde skriva att fläktarna "Scythe Slip Stream 140mm" endast passar i 120mm fläktplats eller lägga dom i 120mm kategorin.

Du har helt rätt! Nu har vi både flyttat fläktarna till 120mm-kategorin samt lagt en notis om hålbilden.

Skrivet av TheSam:

Hej!

Har ni på Inet några planer på att ta in DDR3-minnen med ECC?

Uppe som beställningsvara nu!

http://www.inet.se/sok/samsung%20ecc

Skrivet av Minimupp:

Finns det nån ny info om när inet kommer öppna i Stockholm eller är det fortfarande ~ februari/mars?
Och kommer det bli nått trevligt öppningsjippo? Eller är det för tidigt att fråga om sånt :p?

Vi har inget mer specifierat datum än "våren 2011" klart. Givetvis kommer vi ha någon form av jippo!

Skrivet av BlackDistortioN:

Tjaa inet! Undrar bara lite varför ni säljer Razer Naga Epic så fruktansvärt billigt jämför med alla utgånspriset på Razers hemsida? Ni tar bara 659kr för den medans dom tar $129.99, har det blivit något fel? För det är ett väldigt lågt pris (fast det har vi inget emot ^^) God Jul på er!

Vi har helt enkelt lyckats få till ett riktigt bra pris på musen och vill låta er kunder ta del av det.

Skrivet av Scripteddie:

Hej Inet.

Undrar varför Razer Lachesis Phantom White är mycket billigare än Blue och White modellerna av samma mus?

Tack för svar!!

Vi har fått till en riktigt bra deal på den vita, lite knepigt med olika pris på olika färger, men så blir det ibland.

Skrivet av Nyxz:

Tjenare Inet.se!

Skulle ni kunna köpa in NZXT Phantom Chassit?

NZXT :: Unique. Unprecendented. Inspired - Phantom Product Detail

Tack på förhand.

Den svarta varianten kom just in! När det gäller den vita har vi valt att ej ta in denna.

http://www.inet.se/artikel/6900740/nzxt-phantom-svart

Skrivet av fatcamp:

Har ni tänkt att ta in ocz ssd diskar?

Skrivet av Peatear:

Och OCZ Revodrives?

Vi har valt att främst fokusera på SSD's från Intel och Corsair. Om det gäller specialbeställning på en Revo eller liknande kan ni kontakta oss så tar vi en titt om det går att få in en just för dig.

Skrivet av anon42512:

Är det verkligen 770-chipset på det här moderkortet?
https://www.inet.se/artikel/1901934/msi-870-c45

Namnet till trots så är det 770-chipset (vi var själva tvungna att dubbelkolla när vi tog in produkten, knepig namnsättning).

Skrivet av moparlinke:

Hm..Har ni sålt för bra före jul..
Jag som precis tänkt beställa ett paket och så har ni istort sett slut på AM3 moderkort

Just nu har vi 12 modeller i lager. Om du tycker vi saknar något eller vill ha leveranstid får du gärna dra iväg ett mail till info@inet.se så kollar vi om det går att lösa!

http://www.inet.se/kategori/339/socket-am3-ddr3-

Skrivet av Juggvard:

Apropå OCZ, hade ni inte OCZ nätagg förut, vart tog dem vägen?

Tyvärr blev det brist på nätaggen ungefär samtidigt som vårt lager tog slut. Men vi kollar på att försöka få in dem igen.

Skrivet av BlackDistortioN:

Har en liten önskning att ni skaffar in MSI grafik kort, dom har riktigt bra kyllning med deras twin frozer. Tack

Vidarebefordrat till vår inköpsavdelning!

Skrivet av mfm:

Varför har ni bara ett års garanti på Corsair-minnen? Komplett har två år och DustinHome har livstid.

(Jo jag vet att man får livstidsgaranti genom Corsair, men den är värdelös för min del eftersom de tydligen skickar med UPS, så nu får jag kasta de trasiga minnena och köpa från någon annanstans än inet nästa gång).

Du är välkommen att kontakta oss om du har problem med minnen äldre än ett år så försöker vi hjälpa till med RMA mot Corsair utan att det ska bli problem för dig.

Skrivet av didair:

Tjena. Jag gillar idén att ni är aktiv här.
För mig känns det som om ni verkligen försöker få kontakt med era kunder, det lyckas verkligen. Jag har tyvärr inte testat eran e-shop eftersom jag har handlat av lokala återförsäljare.

Jag har funderat på ett nytt litet större chassi och ska självklart beställa från er. Hoppas jag blir nöjd och att leveranstiden blir lika kort som jag har hört att den är.
Mycket bra jobb måste jag säga.

Tack och välkommen att testa vår webshop!

Skrivet av gwanto:

Har ni planer på att köpa in Asus VG236HE ?

/Jonas

Tyvärr inget vi planerat att ta in som det ser ut nu.

Skrivet av Tedwallpro:

Tjenare. Tycker sortimentet på 200 MM chassi fläktar är ganska "dåligt". och blev förvånad över det när jag letade efter det och ser 1 i kategorin. Också 140MM är det ganska få av (tycker jag då). Så önskemål från mig iaf, är lite fler Sorter/märken av dem.

Tack på förhand

//Micke

Skrivet av nanberg8:

Jag tycker också som micke, hoppas ni får in mer 200mm och 140mm fläktar kommande år !!

[Edit] Skulle också uppskatta om ni köpte in grafik korts kylare till nya AMD HD 69** serien, då jag har tänker klocka mitt kort och vill ha bättre temps !!

Skrivet av Fredrik94:

Jag håller med de två ovanstående talarna och hoppas verkligen att ni får in fler 200mm och 140mm fläktar. Jag vill kunna handla allt från inet och inte behöva köpa från komplett eller liknande.

Btw, inet är den bästa butik jag har handlat ifrån, exemplarisk frakt och det uppskattas verkligen med fraktfritt samt pingvinstång.

Mvh

Fredrik

Det är dessvärre svårt att få tag på vettiga 200mm- och 140mm-fläktar, men skriv gärna era produktönskemål här så kollar vi om det är något som går att få in!

Och tack för det goda omdömet!

Skrivet av Sjoooberg:

Detta var det sjukaste jag varit med om, jag beställde en sak igår (måndag) klockan 16:00. Fick sakerna IDAG (tisdag) klockan 12:00.

OTROLIGT BRA leveranstid! Tack Inet! Jag vet ju vilka jag kommer fortsätta köpa ifrån

Skönt och höra att allt fungerar som det ska!

Skrivet av p0k:

Om man ska returnera en vara, för att få pengarna tillbaka, hur lång tid tar det för er att granska ärendet och skicak retursedel?

Mvh / p0k

Vi kollar återköpsanmälningar löpande, så om det inte är några frågor i ärendet går fraktsedel ut under samma dag (om det är vardag dvs.).

Skrivet av Nico.v:

Jag har en fråga:
om man skickat in ett nätagg till er, hur länge brukar det ta innan man får tebax det ifall det står "Väntar På Reservdelar" ?

Det beror på vad du väntar på. Vänligen kontakta vår serviceavdelning på service@inet.se med RMA-nummer för information om just ditt serviccase.

Skrivet av Nico.v:

Fölåt Men det är skickad tillbaka till mig 8 dagar under jultid är bra fan vet att ja inte borde sagt "dåligt av inet" men men, skit bra säger jag iallafall nu (Y)
Gott nytt år!

God jul!

Skrivet av Anton00b:

Ni har en kategori för interna videoredigeringskort (capture cards) men det finns inga där. Kommer ni att köpa in några? Och blir det isåfall Blackmagic Intensity Pro?

Vi har inte märkt av någon större efterfrågan på interna videoredigeringskort och som det ser ut nu kommer vi ej att köpa in några. De flesta av våra kunder föredrar enkelheten med USB-varianterna.

Jag har full förståelse att du vill ha en bättre variant som kopplas in på PCI-E porten, men det är tyvärr inget vi har möjlighet att erbjuda i dagsläget.

Då detta blir sista inlägget innan vi går över till 2011 vill vi på Inet passa på och önska er alla ett riktigt gott nytt år!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Varför inte direktbetalning från ICA-Banken? jag har ju inget kreditkort och det hade varit skönt att slippa kostnaden för postförskott, fast den inte är så stor, men alla sätt att spara pengar är bra :-).

mv
jörgen

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Det är dessvärre svårt att få tag på vettiga 200mm- och 140mm-fläktar, men skriv gärna era produktönskemål här så kollar vi om det är något som går att få in!

Och tack för det goda omdömet!

Vad jag är ute efter är "Cooler Master MegaFlow 200 Blå LED Fläkt" och "Akasa 140mm Blå LED Fläkt" eller liknande. har själv ingen erfarenhet av den typen men kommer bli en beställning någon gång i januari och då jag behöver komplitera ett chassi med en(1) 140MM och två(2) 200MM

Om det är skit fläkar eller inte har jag ingen aning om (kanske av den anledningen varför ni inte har dem)

//Micke

Permalänk
Medlem

Ni borde verkligen leta efter fler mATX chassin, tycker ni har lite väl tråkigt utbud vad gäller det.
Framförallt billiga sådana.

Permalänk

Köpte nyligen ett msi P55A-G55 moderkort och på eran hemsida står det stöd för sli, men sedan när jag kollade på deras egna hemsida står det att moderkortet inte har det. Detta är mycket förvirrande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ni borde verkligen leta efter fler mATX chassin, tycker ni har lite väl tråkigt utbud vad gäller det.
Framförallt billiga sådana.

Ni hade väll förövrigt ACE-chassin i ert utbud tidigare, varför slutade ni med dom?
Även om deras nätagg var värdelösa så var väll deras chassin helt okej?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av StaedTler:

Köpte nyligen ett msi P55A-G55 moderkort och på eran hemsida står det stöd för sli, men sedan när jag kollade på deras egna hemsida står det att moderkortet inte har det. Detta är mycket förvirrande.

http://forum-en.msi.com/index.php?topic=140638.0

Permalänk
Medlem

Hej det är så att jag har sett att man kan få frakt fritt om man är medlemm i sweclockers, var kan man "köpa" detta erbjudande?

Visa signatur

Man köper inte sitt hus, man köper sina grannar...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av X-Zone:

Hej det är så att jag har sett att man kan få frakt fritt om man är medlemm i sweclockers, var kan man "köpa" detta erbjudande?

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Visa signatur

Man köper inte sitt hus, man köper sina grannar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ni hade väll förövrigt ACE-chassin i ert utbud tidigare, varför slutade ni med dom?
Även om deras nätagg var värdelösa så var väll deras chassin helt okej?

Tror det ingick nätagg från dom i deras chassin som inet hade

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Jasså, tackar så mycket.. Då blir det kanske en beställning på ett 580 snart då