Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk
Medlem

Hahahaha. Tror inte jag har suttit och skrattat så mycket åt en juridisk nyhet någonsin tidigare, speciellt när man läser allt inklusive uppdateringen i ett stycke. Det blir verkligen inte mindre komiskt när han efter några få timmar (och hundratals potentiella kunder färre) måste dra tillbaka anmälan för att han inser att det inte GÅR att göra någon..

Permalänk
Avstängd

All publicitet = bra publicitet

Eller nee kanske inte alltid.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

All publicitet = bra publicitet

Eller nee kanske inte alltid.

Nå, de har i alla fall gjort sig ett namn inom branschen. Oerhört roande.

(Får man rekommendera anmälaren att skaffa sig en bättre juridisk rådgivare till nästa gång det beger sig? Företrädesvis någon som faktiskt vet något om lag och företagsrätt.)

Permalänk

Vilka jävla idioter. Att hota med att anmäla för förtal. Trodde först hela historien var ett skämt(dåligt sådant) men icke!

Permalänk
Medlem
Citat:

Från hemsidan: "Från och den 23:e december kommer vi att kunna erbjuda fakturabetalning samt avbetalning samt direktbetalning."

Verkar som han kommer börja erbjuda bättre betalning efter att det vart uppe på tapeten här i forumet. Dock så gillar jag inte att han skriver "samt" hela tiden.

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CatchMe:

Hahahaha. Tror inte jag har suttit och skrattat så mycket åt en juridisk nyhet någonsin tidigare, speciellt när man läser allt inklusive uppdateringen i ett stycke. Det blir verkligen inte mindre komiskt när han efter några få timmar (och hundratals potentiella kunder färre) måste dra tillbaka anmälan för att han inser att det inte GÅR att göra någon..

En anmälan går väll alltid att göra?

Permalänk

Och detta tjänar de på hur?

Permalänk

Haha underbar tråd, allt är KAOZ

Permalänk

Läste igenom hela den första tråden...harrejävlar Tror Herr Shahids tid i elektronikbranschen är över, men vi kan nog återse honom på en stand-up-scen (med fotboja, förvisso).

Eftersom han tidigare ägde kk:ade pcvaruhuset och ändå ger sig på det i år igen, så är jag rädd att det är han som ändå skrattar hela vägen till banken. Man önskar ju att swecloc-medlemmarnas avslöjande av skojaren påverkat en del, men vanliga svensson har inte för vana att se om det är skojare de köper av. Fast man kan nog inte ha alla hemma om man inte upptäcker något skumt med den sidan.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Protest

Måste posta en tråd som en protest, vissa individer förstår tydligen inte.
Vi debatterar det vi känner för, religion politik eller databutiker.

Enligt wikipedia så finns det ett antal länder som kanske kan passa er verksamhet bättre.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/Democracy_...
Röda länderna kanske?

Att dra detta till ytterligheter som polisanmälan för att kväva tyckande, retar upp mig
något oerhört.

Permalänk
Medlem

Tänker jag aldrig handla av er.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av McTw1st:

Detta är swec upp i dagen måste jag säga, alla sågar företag som försöker ta sig in på marknaden, det tycker jag personligen är fel.

Eh, va?
Om ett företag försöker ta sig in på marknaden genom att använda högst tvivelaktiga metoder så SKA dom sågas.
Vill man ta sig in på marknaden ska man göra det bra.
Gör man det dåligt ska man bli sågad.
Televaruhuset gjorde det dåligt!

Om ett företag försöker ta sig in på marknaden på ett bra sätt så rekommenderas det varmt och tipsas om som alternativ.

Men, det funkar inte riktigt så.

Permalänk
Skrivet av liverpool7777:

jag lollad xD

Detta kan nog inte vara lagligt

Avtal och ngerrtt - Televaruhuset
....................
WEBHALLEN.com - Support och retur - Ångerrätt

Garantier - Televaruhuset
....................
WEBHALLEN.com - Support och retur - Garanti

Han har kopierat från webhallen. (y)

Läs på lite mer innan kanske?
De där är en standardtext som alla internetbutiker använder sig på nästan identisk utformade sätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allebaggen:

Läs på lite mer innan kanske?
De där är en standardtext som alla internetbutiker använder sig på nästan identisk utformade sätt!

Fast tidigare i tråden så visade någon att han hade kopierat en eller flera produktbeskrivningar från Pixmania.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Eh, va?
Om ett företag försöker ta sig in på marknaden genom att använda högst tvivelaktiga metoder så SKA dom sågas.

Vilka tvivelaktiga metoder använde sig Televaruhuset av?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Att han drar fram rasistkortet är antagligen i bakgrund till självmordsbombaren och att han tycker se sig diskriminerad som muslim i det svenska samhället.

Eftersom du skriver i bestämd form antar jga att du syftar på det som hände på Drottninggatan.
Då är det föga troligt eftersom shahids inlägg är skrivet två månader innan dådet.

Permalänk
Medlem

All publicitet är bra publicitet, förutom sådan här då.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Skrivet av zalleswe:

Fast tidigare i tråden så visade någon att han hade kopierat en eller flera produktbeskrivningar från Pixmania.

Jo jag har läst de mesta av tråden, men har ni ens kollat att de inte är tillverkarens egna produktbeskrivning?

För när jag googla många av beskrivningarna fick jag iaf upp betydligt fler än en butik.. så folk letar efter fel och inte vad som är rätt..

Jag har då inte hört någon som blivit lurad än? Priserna är jäkligt hårt pressade och tycker de är synd om de bara är massa snack som inte stämmer!

Får helt enkelt avvakta tills den 23e dec. då dom har fler betalningsalternativ.. de verkar ju som de som beställt fått sina produkter iaf, borde varit betydligt fler klagomål om produkter som inte levererats annars!

Permalänk
Medlem

"Uppdatering
Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning"

Ägda eller? haha

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

"Uppdatering
Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning"

Ägda eller? haha

Frågan är vilken j*vla jurist som sagt att dem ska polisanmäla händelsen, en jurist av alla borde väl veta det..

Hoppas jag inte blir polisanmäld nu pga min post.. (eller SweC för den delen heller)

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Finns inte mycket att säga men... se och lär av inet.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

Om inget annat så verkar denna tråden bevisa att medelåldern på Sweclockers medlemmar är rätt låg... Finns det någon statistik på detta? Tycker komma ihåg att jag svarade på någon enkät för ett tag sedan - finns resultaten tillgängliga någonstans?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

HAHAHA! Skrattar ihjäl mig, vilken snubbe, vilken hemsida! Kan bli årets dumstrut kanske?

Hoppas att dom är nöjda med sitt sätt att bemöta kritiken. Älskar den Svenska övertron till polisanmälningar

Det blev en "fin" julklapp till Televaruhuset iaf, grattis ni har förlorat X-antal tusen kunder.

Helt OT men Projektorshop24.se - Projector, Projector screen, Projector lamp har också en hel del stavfel, dock verkar den ligitim. Kan vara översatt av Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Om inget annat så verkar denna tråden bevisa att medelåldern på Sweclockers medlemmar är rätt låg... Finns det någon statistik på detta? Tycker komma ihåg att jag svarade på någon enkät för ett tag sedan - finns resultaten tillgängliga någonstans?

Kanske lika låg som på televaruhuset. Hans reaktioner på kritiken (som borde vara i professionell anda) var ju inte direkt bättre än den genomsnittlige sweclockarens i den här tråden.

Jag kommer då inte handla från televaruhuset. Tveksam julskam, återstår att se, omoget bemötande och beteende, långa leveranstider även fast priserna verkar bra. Utbudet såg ut som om någon kommit över en massa stöldgods också. Hur som helst kommer vi få se om televaruhuset lever kvar och tar sig in på marknaden eller om det försvinner ganska snart skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Även om detta är ett stort skämt tycker jag att moderatorerna bör hålla större koll på Konsumenträtt-subforumet. Istället för att vara ett ställe för hjälp och information har det blivit ett verktyg för utpressning. Sen har det skett flera gånger att personer har skapat liknande denna (rel. tråd) där de har ifrågasatt företag och dragit förhastade slutsatser.

Ord, konsumenträtt forumet är en lekstuga.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Haha, vilket skämt till företag.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som automatiskt tänker på Sekvencia när man ser hur Televaruhuset aggerar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Och så undrar man varför SD får fler och fler röster trots att de är för att föra Sverige ett par hundra år bakåt i tiden, genom att införliva kyrkan med staten igen. Och inte kan de sköta sina mandat i heller. Strålande.
B!

Menar du inte händelsevis 10 år (snart 11)? Den svenska kyrkan bröt med den svenska staten den 1:a Januari 2000! Sen så har du en poäng i att det var folks tvekande angående att ta upp invandrarrelaterade frågor som gjorde att SD kunde äntra scenen. Detta hör dock inte hit!

Detta är ju ett uppenbart försök att få SweC att ta bort kommentarer som inte faller ägaren in i smaken, detta misslyckades ganska uppenbarligen och nu har han ist mindre kunder än vad han hade haft om han bara hade hållt tyst

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liverpool7777:

Intressant Det roliga är att de bara har bytt Webhallen mot Vi eller Televaruhuset

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds