Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk
Medlem

Seriöst så anser jag att dom personer här som blivit kallade för rasister av denna person som påstår sig tillhöra televaruhuset ska göra en personlig anmälan om förtal mot honom. Swec kan vittna om vem personen bakom detta alias är då dom talat med honom. Har dock inte orkat läsa tråden, brukar spåra ur när det är över 100 inlägg.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Phwahahaha, gapskrattar här bakom skärmen! Älskar osmarta företag!

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om dem, men nu har jag.

Permalänk
Medlem

Jaha, det här var ju... Smart... Vad håller DU bakom televaruhuset på med egentligen? Har du inget bättre för dig? Det är människor som du som förstör för andra invandrare och för andra småföretagare som försöker starta upp något inom it-försäljningen.

Patetiskt.

PS. Det hade varit riktigt kul om han hade kommit in här och försökt försvara sig!!

Permalänk
Medlem

Televaruhuset miste just alla eventuella kunder här på Sweclockers.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

haha vilket <så kallat företag) det är ju sjukt ..att inte ta kritik då man utsätter sig själv för (kritiker) när man äger ett företag ...i min mening är det bara posetivt```att någon kritiserar en i detta fall med dålig kritig = då lär man sig ju att bli bättre rätta till sina misstag mm ..

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Otroligt orutinerat agerande. Snacka om att gräva sin egen grav. Hejdå.

Permalänk
Avstängd

Bara jag som reflektera på deras kundomdömen på prisjakt? Samma användare ger högsta betyg till både pcvaruhuset och televaruhuset och andra användares inlägg är lite väl fishie..

maxibox sida - Omdömen

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Jag är visserligen inte någon jurist, men jag har för mig att förtal(ärekränkning av juridiska personer inte finns i brottsbalken. Det har diskuterats ett antal gånger men tror inte att det har blivit genomfört.
RÄTTA MIG GÄRNA OM JAG HAR FEL, jag kan vara ute och cykla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muffyn:

Televaruhuset miste just alla eventuella kunder här på Sweclockers.

Du ska nog se att de startar upp i annat namn

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

"All publicitet är bra publicitet" sägs det ju...

nåja åtalet lär ju ändå läggas ner

Permalänk
Medlem

hmm, är det verkligen tillåtet att påstå att man har gjort en polisanmälan?

Permalänk
Skrivet av Leon1:

Du ska nog se att de startar upp i annat namn

Haha

Vart är världen påväg :/

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Get down get the the roflcopter!

Ja..

Man kan ju börja undra om hur seriöst företaget egentligen är när dem inte kan bättre än att anklaga Sweclockers för sådana här saker!

Dem kommer nog inte ha många kunder efter detta lilla stunt tricket här ifrån hur många Electronic dårar finns inte här xD

Permalänk
Medlem

Väldigt bra att de hängs ut. Thumbs up

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Vilket skämt, skulle aldrig handla på en så oseriös sida.

Permalänk
Medlem

Vilket hett temprament, vart var de ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quinidar:

Ja..

Man kan ju börja undra om hur seriöst företaget egentligen är när dem inte kan bättre än att anklaga Sweclockers för sådana här saker!

Dem kommer nog inte ha många kunder efter detta lilla stunt tricket här ifrån hur många Electronic dårar finns inte här xD

Deras kundbas lär ju bli obefintlig. De flesta som sitter här rekommenderar ju butiker till bekanta ;>.

Permalänk
Medlem

Haha sweclockers har väl för fan inte gjort något? Om det är så att det förekommit hot etc så står det ju för den enskilde användaren.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Hahah, vilka skojare! Nu vet man vart man INTE ska handla iaf.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Hahahah det här gav mig fan ett gott skratt efter en seg fredags eftermiddag
Tack televaruhuset för geniet som uttalade sig i forumet och helt utan juridiskt stöd bestämde sig för att anmäla SweC! Underbart med dessa icke-genomtänkta inlägg.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Gillar den här nyheten

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Kanon

Jag hoppar in som "målvakt" åt SweC!
Gör mig till tillfällig "juridisk person" eller "ansvarig utgivare"!

Jag kanske gick hårt åt denna person och hans företag i den andra tråden, men nått är ju vajsing där!
Så helt fel hade jag ju inte om killen i alla fall, men företaget får väl fortsätta med sin marknadsföring för att ta andelar på en marknad där det finns små marginaler vad det verkar!

Får man starta hur många företag som helst om man inte klarar att hålla igång de första man startar??

Och som andra sagt i denna tråd: ja det är en fin balans man måste hålla på ett forum där de flesta vill hålla god ton!
(men ibland vill man säga arga saker...)

Jag ska nog snart starta e-store, jag tror snart jag skulle lyckas
//Dylle

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Hedersmedlem

Shahid. Nästa gång du startar upp ett blufföretag, se till att anställa en person som hjälper dig med den svenska grammatiken och rättstavningen.

Mvh
En av sweclockers alla rasistiska användare.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Det sägs ju att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Detta måste vara ett undantag va?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

hahahaha gjorde min dag!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Får mig osökt att tänka på Sege Import som har varit på tapeten på Prisjakts forum och betett sig underligt. Fast där har moderatorerna gått ganska hårt åt. De hotade dock Prisjakt med att de hade "information" som skulle vara dålig för Prisjakt. Men när det kom till kritan så "valde" de att inte säga vad för information de hade...

Jag är absolut inte mycket för att säga gott om företag öppet i forum men när det kommer till Sege Import så måste jag erkänna att de är ett av de mer "sjyssta" företagen iaf. Beställde en grej som det stod att de fanns i lager och förskottsbetalade, fick sedan ett mail dagen efter att den tyvärr inte fanns i lager och att pengarna var överförda tillbaka till mitt konto (vilket de även var!).

Jag vet dock inte mer när det gäller företaget, men att de betett sig bra mot EN kund (jag) det vet jag iaf

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Ack så kan det gå! Väldigt moget beteende:)

Permalänk
Avstängd

Tycker fler ska logga in på prisjakt.se å ge denna "butik" negativt omdöme.

Televaruhuset - Omdömen, statistik och information
Pcvaruhuset - Omdömen, statistik och information

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60