Logitech G35 vs. Corsair HS1. Vilka ska man välja?

Permalänk

Logitech G35 vs. Corsair HS1. Vilka ska man välja?

Ett tag sen man använde hörlurar men tycker det är dags för ett par nya, vet dock inte vilka. Är då Logitech G35 eller Corsair HS1 jag väljer mellan, vilka är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Ett tag sen man använde hörlurar men tycker det är dags för ett par nya, vet dock inte vilka. Är då Logitech G35 eller Corsair HS1 jag väljer mellan, vilka är bäst?

Jag kan rekommendera G35 bästa lurarna jag haft efter mina sennheiser..

g35 har sjukt bra bas ( mycket bättre än mina sennheiser )

Corsairs har jag inte testat men kan nog ana att de är minst lika bra.

Du kan väl ta dig en runda på media markt och testa de båda irl ?

/ E

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Snabbrecension

Skrivet av AndreasO_:

Ett tag sen man använde hörlurar men tycker det är dags för ett par nya, vet dock inte vilka. Är då Logitech G35 eller Corsair HS1 jag väljer mellan, vilka är bäst?

Jag kan inte utala mig om Corsair HS1. Däremot så använder jag ett par G35or.

Positivt med G35
G35 ger ett bra ljud och är väldigt sköna (utbytbar vaddering efter behov). Jag använder ljudvolymsjusteraren på vänstersidan väldigt mycket. Mikrofonen är den bästa jag ägt, ljudet blir klart och styrkan autojusteras av mjukvaran.
Surroundet är godkänt men inte lika bra som mina gamla Zalman 5.1
Kabeln är underbar, textil runt hela och ganska lång.

Småsaker, som VoiceMorphing och mikrofonled är också positivt. Voicemorphingen har genererat mycket skratt på teamspeak (självklart finns det annan mjukvara för detta, men schysst att det kommer med).

Negativt med G35
Mjukvaran har ej stöd för att använda G-knapparna till Spotify.
Hade problem i början, dom fungerar bara i två av mina USB-portar (antagligen något med datorn).
Det går ej att ställa in ljudet manuellt t.ex om ljudet låter felplacerat så går det inte att fixa.
Min Dts-switch (bakom vänsterörat) glappade lite i början. Kör endast på surround nu.

Iom att det är USB så går det inte att koppla in till andra källor (självklart men lätt att inte tänkpa på innan köp).

Slutsats
Jag är nöjd med mitt köp, ger headsetet 8/10 pga få inställningsmöjligheter, taskig mjukvara. Dock så är det trots allt det bästa headset jag ägt (jämfört med Fatal1ty och Zalman 5.1).
Ljudet i BFBC2 är helt underbart, jag har Z-5500 också och dessa låter inte långt ifrån och dessutom väcker jag inte någon på nätterna

Väg detta mot Corsair HS1 som också kanske är bra. Lycka till med ditt köp!

Permalänk

Tackar båda för mycket väl utförliga svar. Hjälper mig oerhört mycket. Ska ta mig en sväng till Mediamarkt idag och se vilka som är bäst.
Om man lägger till att jag kan få G35 för under 400 spänn nya av en polare helt nya så kanske det väger upp mer.

Permalänk
Medlem

G35 no talk om du får dom för 400

Permalänk

Hur funkar G35 med musik? Kommer väl använda lurarna 60% musik o 40% spel. Så vill att hörlurarna ska leverera även med musik.

Permalänk
Medlem

Ångrar själv idag att jag inte valde G35. Besviken på HS1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

Ångrar själv idag att jag inte valde G35. Besviken på HS1.

vf ångrar du de? läste för inte så längesedan några reviews om att Hs1 skulle ha bättre ljud än g35.
personligen tycker jag hs1 är mkt prisvärd för 750:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmon37:

G35 no talk om du får dom för 400

får jag fråga var man får dem för 400kr? billigast på prisjakt e 800kr. EDIT: missade posten innan

annars kan jag rekommendera g35 grymt ljud. tyvärr har jag upptäckt två spel som de inte funkar alls i för tillfället vilket suger. hoppas de åtgärdar det snart.

Logitech G35: An Audiophile's Perspective | Compudio Gadget Reviews en recension får en audiofils synvinkel

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Tackar båda för mycket väl utförliga svar. Hjälper mig oerhört mycket. Ska ta mig en sväng till Mediamarkt idag och se vilka som är bäst.
Om man lägger till att jag kan få G35 för under 400 spänn nya av en polare helt nya så kanske det väger upp mer.

om din vän säljer dem så måste du ju kunna testa dem? eller?

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Skrivet av Toss:

om din vän säljer dem så måste du ju kunna testa dem? eller?

Det har du faktiskt rätt i, ska kolla det i dagarna.

Permalänk

Känns som att G35 är givet, tackar för alla svar. Toss, vilka spel va det dom inte funkade ordentligt med?

Permalänk

jag har g35 bästa lurarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Känns som att G35 är givet, tackar för alla svar. Toss, vilka spel va det dom inte funkade ordentligt med?

Entropia universe och moonbase alpha.

notera att entropia universe fungerade felfritt till en patch för att tag sedan.

kan även tilllägga att jag testat olika varsioner av drivrutinen för att se om det gick att lösa utan framgång. men entropia universe support säger att de jobbar på att lösa problemet.

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk

Hur är upplevelsen när man lyssnar på musik i Corsair HS1? Såg en video där det sades att det var dålig bas?