Permalänk

Silverstone SST-FT02B-WRI

Ja, då vart det åter igen dags för ett chassibyte.

Jag tröttnade helt enkelt på mitt trogna gamla Cosmos som hängt med i ett år ungefär nu och började surfa runt efter ett nytt.
Hade haft ögonen på Silverstone Fortress 2 en längre tid och tänkte att det får nog bli ett sådant. Plötsligt dök jag på deras specialutgåva och slog till.

Må det kanske vara det första galleriet på SWEC av denna specialutgåva?

Komponenter är som följer...
CPU: AMD 1090T BE @ 4.1GHz
Kylning: Corsair H50 PnP
Mobo: Asus Crosshair IV Formula
Minnen: Corsair Dominator GT 2000Mhz
GPU: XFX HD5970 BE
HDD: Intel X25-M G2 80Gb, 4 x 1Tb WD Black
PSU: Corsair HX620

Har nu bytt upp mig till ett Enermax Revolution 85+ (Skall sleevas detta också...)

Ingen värsting men duger för mig.

Det som kommer härnäst är sleeving och byte till Intel X25-M G2 160Gb systemdisk. Eventuellt blir det även någon typ utav belysning inne i lådan...

Kommer naturligtvis fler och förhoppningsvis bättre bilder då!

Silverstone SST-FT02B-WRI

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Avstängd

Awesome!

Permalänk

rikigt snyggt me röd insida

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Riktigit fint chassi

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Röst lagd! Du är värd en 5.a för de där va fan snyggt!

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiralkinder:

Ingen värsting men duger för mig.

Om inte detta är en värsting, vad är då din definition av värsting?

Riktigt fint chassi du har där, den här får 5p.

Permalänk
Medlem

Såg fint ut

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

riktigt läckert med det röda chassit. skönt att vila ögen på hur komponenterna "smälter" in i chassit.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.
Färgtemat gick ju genom hela bygget och som stock med dessutom
klockrena 5p

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad fläkt skydden gör för nytta överhuvudtaget? Det sitter ju bara mest i vägen....
Går de att ta bort utan någon förlust på prestanda eller liknande?

Riktigt snyggt bygge i övrigt och chassit is to die for

5 lätta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skadidle:

Någon som vet vad fläkt skydden gör för nytta överhuvudtaget? Det sitter ju bara mest i vägen....
Går de att ta bort utan någon förlust på prestanda eller liknande?

Riktigt snyggt bygge i övrigt och chassit is to die for

5 lätta

Nu ser dom lite anorlunda ut i ft02 men misstänker att dom gör samma sak som i rv02.
Och i så fall så dels sänker dom fläktljudet enligt ett test jag läste samt att dom hjälper till att "rikta" luftströmmen rakt och med högre tryck utan att luften virvlar runt.

Testade plocka bort dom i mitt rv02 och märkte en mindre tempskillnad åt det sämre hållet med luftkylning (dock inom felmarginal) samt en märkbar skillnad i ljudvolym på dom högre fläkthastigheterna.
Så dom åkte på plats igen för min del.

EDIT: en demo från silverstone med rökmaskin
YouTube - Air Penetrator AP121 demonstration

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Nu ser dom lite anorlunda ut i ft02 men misstänker att dom gör samma sak som i rv02.
Och i så fall så dels sänker dom fläktljudet enligt ett test jag läste samt att dom hjälper till att "rikta" luftströmmen rakt och med högre tryck utan att luften virvlar runt.

Testade plocka bort dom i mitt rv02 och märkte en mindre tempskillnad åt det sämre hållet med luftkylning (dock inom felmarginal) samt en märkbar skillnad i ljudvolym på dom högre fläkthastigheterna.
Så dom åkte på plats igen för min del.

EDIT: en demo från silverstone med rökmaskin
YouTube - Air Penetrator AP121 demonstration

Tackar för svar.
Beställde hem ett för några dagar sedan och väntar ivrigt på att få använda det, ska bli kul att se vilka bottenfläktar man får

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skadidle:

Tackar för svar.
Beställde hem ett för några dagar sedan och väntar ivrigt på att få använda det, ska bli kul att se vilka bottenfläktar man får

Jag funderar starkt på att skaffa dom nya ap181 dom sitter i det nya raven.
dom har lägre rmp och lägre db
får se om jag köper tre nya och byter senare ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Tack allesammans! Kul att det är fler än bara jag själv som gillar det.

Skrivet av Vaezilon:

Om inte detta är en värsting, vad är då din definition av värsting?

Riktigt fint chassi du har där, den här får 5p.

En värsting i mina ögon skulle t.ex vara ett SR-2 med dubbla proppar, 4-way SLI osv osv. Sen kanske inte mina komponenter gör bort sig heller men...

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk

Kul med "nya" saker i galleriet, inget i min smak men alltid kul med nytt

Permalänk

Skitsnyggt chassi, ärligt talat, 4p Btw, byt kylare på grafikkortet till någon stor fläns så får du nog ett jädrans luftflöde

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

bra (h)jort!:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

jag är också nöjd ^^ 4p

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt och stilrent! En vinterklar 4a från mig iaf
Återstår bara att se hur det ser ut efter att du sleevat.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.6GHz - ASUS MAXIMUS IV Gene-Z - Zotac GeForce GTX 980 4GB - 16GB Crucial PC12800 - 80GB Intel X25-M - 250GB Samsung 750 - 250GB Samsung 850 - 27" ASUS ROG Swift - Silverstone SG01B-F - Fractal Design Newton R2 1000W - Fractal Design Define C - 240mm Fractal Design water cooler - WASD V2 TKL custom keyboard - Windows 10 64bit

Permalänk
Entusiast

Mycket stilrent... allt passar otroligt bra ihop. Men snälla skippa belysning... det verkar inte som att du är 15 år. Eventuellt nån diskret röd belysning...

Permalänk
Medlem

Sen lite sleeves på det där så blir det mums

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Du har pm och 5p!

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Skrivet av zekkexavior:

Skitsnyggt chassi, ärligt talat, 4p Btw, byt kylare på grafikkortet till någon stor fläns så får du nog ett jädrans luftflöde

Tackar! Har varit lite inne på det men vill egentligen inte gå ifrån temat. Tills jag hittar någon kylare som passar in får stock sitta kvar.

Skrivet av Asheileon:

Kul med "nya" saker i galleriet, inget i min smak men alltid kul med nytt

Smaken är som röven, klöven brukar man ju säga... Haha!

Skrivet av Forbidden:

Mycket snyggt och stilrent! En vinterklar 4a från mig iaf
Återstår bara att se hur det ser ut efter att du sleevat.

Tackar och bockar! Ha dock inte för höga förväntningar då det kommer bli första sleevningen jag gör...

Skrivet av Zpnk:

Mycket stilrent... allt passar otroligt bra ihop. Men snälla skippa belysning... det verkar inte som att du är 15 år. Eventuellt nån diskret röd belysning...

Tack! Blir absolut inget "bling bling" utan mer en belysning för att visa lite mer så att säga. Har varit inne på rött men lutar åt vitt tror jag. I värsta fall får jag köpa båda delar och helt enkelt se vilket som ser bäst ut.

Skrivet av ME4FASHION:

Du har pm och 5p!

Du har svar och ett tack!

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Sitter grafikkortet med kontakterna uppåt Fräsigt! Hur ser det ut med kablarna som går ut genom taket? Snyggt bygge

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Naww... you beat me to it!

får se till att fixa upp min burk också...

Permalänk
Medlem

ingen värsting? vad är en värsting dårå? XD

Permalänk
Skrivet av tifius:

Sitter grafikkortet med kontakterna uppåt Fräsigt! Hur ser det ut med kablarna som går ut genom taket? Snyggt bygge

Ska ta kort på detta när sleeven kommer och är klar. Den beställdes igår...

Skrivet av OrbitJ0k3r:

Naww... you beat me to it!

får se till att fixa upp min burk också...

Hehe. Trevligt! Vilket nummer har du?

Skrivet av neot:

ingen värsting? vad är en värsting dårå? XD

Hmm... Värre än min?

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Nämen se där! AP-fläktar original, tjusigt

Permalänk
Medlem

Vart fick du tag i extra skruvar till ditt PnP?