Spirit Beasts - Rare Pets

Permalänk

Spirit Beasts - Rare Pets

Hej undrar om det är någon som har koll på Spawn tider på dessa pets?

Name Level Location
Arcturis 74 Rare Elite Grizzly Hills - Klar högg den i morse kl 9.00

Name Level Location
Gondria 77 Rare Elite Zul'Drak

Name Level Location
Skoll 80 Rare Elite The Storm Peaks

Name Level Location
Karoma 85 Rare Twilight Highlands

Name Level Location
Loque'nahak 76 Rare Elite Sholazar Basin

Tacksam för all hjälp jag kan få.

//Canonized

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har alla utom Karoma kan jag säga att tiderna är helt random. Det finns de som campat ex, Arcturis i bortåt 40 timmar.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Det finns de som campat ex, Arcturis i bortåt 40 timmar.

men fyyy, tänk så många timmar man kan campa IF på istället

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Medlem

Loque'nahak vet jag en kille på vår server som campade typ 1 vecka. Han var där varje gång jag flög igenom Sholazar. Han hade varit nära en gång och då hade en annan dödat den medans han tämjde. Han hade blivit helt knäckt då XD

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

random tider vad jag vet..
campa gubben med npcscan el liknande på hög volym när du gör annat (se film, äter, annat typ hemma etc) gjorde iaf jag när samla på huntern;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Loque'nahak vet jag en kille på vår server som campade typ 1 vecka. Han var där varje gång jag flög igenom Sholazar. Han hade varit nära en gång och då hade en annan dödat den medans han tämjde. Han hade blivit helt knäckt då XD

När jag fick Loque nahak var det tydligen en snubbe som campat den i en ~vecka. Han vart så grymt pissed på mig när han såg jag fått den så han började säga allt möjligt. Det slutade med att jag abuse-reportade honom.
Det är ju liksom inte lite hunters där och kollar på dagarna.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Jag fick Arcturis runt kl 8,30 efter det har jag dödat han 2 ggr med med andra alts. ungefär samma tid.
En guildie tämjde honom runt 8 så mitt tipps är på morgonen.
Samtliga spawns var vid Amberstil lodge precis nedanför flighten.

Jag hade läst om att det skulle vara grymt svårt att få tag i han.
Jag hade laddat upp med tidig frukost och ställt in mig psykiskt på att nu jävlar ska här kampas..
Tar flighten från dalaran och slöläser på Aftonbladet medans jag flyger...
Precis innan flighten skulle landa så kollade jag på wow för att se hur långt jag kommit..
Och vad ser jag skymta förbi.. Björnjäveln stog där i backen..
Kutade som en tok ner till han (dog nästan i fallet nerför berget)
Glömde slänga ut en icetrap och började tämja han.
Han blev min när jag hade under 1k hp kvar
Gissa om man blev glad..
Därefter så gjorde jag daily fiske questen i Dala och då fick jag upp sköldpadde mounten
Rätt bra dag kändes det som..

Permalänk
Medlem

Arcturis 74 Rare Elite Grizzly Hills, hade 24h respawn timer när jag fixade honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Därefter så gjorde jag daily fiske questen i Dala och då fick jag upp sköldpadde mounten
Rätt bra dag kändes det som..

Jag fick Skoll av en slump när jag var på väg till Hodir-dailys. Tänkte att man tar en sväng förbi Arcturis för att kolla läget. Gissa om det blev att jubel hemma när man fick den bara minuten efter.

Fast jag använder oftast King Krush ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
SpelClockers

Bästa sättet att få tag på rare spawns är att flyga runt vid 5-6 tiden på morgonen av egen erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Mja, 6 eller senare isåfall för nattugglorna brukar väl lägga sig runt 05:00.
När jag plockade böcker i Dalaran för achievement så brukade jag göra det innan jobbet på morgonen runt 07:00 och då är man hyfsad ensam i stan.

Skrivet av Hygglo:

Därefter så gjorde jag daily fiske questen i Dala och då fick jag upp sköldpadde mounten
Rätt bra dag kändes det som..

Vissa har sån tur :<

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Du missade Ghostcrawler. Spiritbeast-krabba i Abyssal Depths.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Du missade Ghostcrawler. Spiritbeast-krabba i Abyssal Depths.

Det lär bli en hel del slagsmål om den krabban.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9