Windows installationen hänger sig när skivan laddats

Permalänk
Medlem

Windows installationen hänger sig när skivan laddats

Hejsan, nu är det så att min Windows installation hänger sig när man ska starta den. Det som händer är att den laddar skivan först detta sker 2 ggr av någon anledning, sen kommer man till installationen men där kommer inget upp. Bara en muspekare och en bakgrundsbild. Anledningen till ominstallationen är att jag införskaffat mig ett nytt moderkort, processor samt ram och vill att allt ska vara fräscht. Det jag sitter på är följande:
CPU: Intel i5 760
Moderkort: gigabyte P55A- USB3
GPU: gigabyte 460 GTX 1GB
RAM: 4gb DDR3 XM3
HDD1: 320 gb samsung spinpoint
HDD2: 750 gb Samsung spinpoint

Jag har ändrat boot-ordningen så cdrom är först. Det är en köpt version av Windows 7 Pro OEM. Skivan har inga grova repor. Den har några små repor men drar man nageln över dem fastnar man inte.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Standardfråga: Funkar skivan överhuvudtaget? Hur menar du med "hänger sig".

Standardsvar: Pröva usb.

Permalänk
Medlem

På något ställe är vissa tvungen att vänta länge. 30-45 min nämns ofta. För Microsoft test labb tog det extremt mycket längre tid.

Dessutom har du för mycket skräp kopplad till datorn. Ta bort så mycket extra prylar/kablar som möjligt så kanske det går snabbare. Du ska bara ha 1 hårddisk och 1 DVD (eller USB minne) när du installerar för att undvika FLERA problem både när du installerar och i framtiden.

Vänta med andra diskar och partitionera tills installationen kommit så långt att du ser skrivbordet och kan stänga av datorn normalt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen