Permalänk
Medlem

Bytte modem, ingen internet anslutning

Hej, Jag bytte modem från de modemet som jag fick från ComHem när jag beställde 8Mbit/s kabel från dem, har fortfarande samma internet uppkoppling men jag bytte till ett Cisco EPC2425, det använde jag innan i en annan lägenhet till ett 24Mbit/s även det från ComHem och nu har jag installerat de hemma i den nya lägenheten och det fungerar inte.
Mitt interna nätverk, min homegroup och allt sådant fungerar, även det trådlösa men jag får inget internet, när jag felsöker felet i Windows 7 så säger den ibland att jag borde starta om modemet och ibland säger den att den inte kunde hitta felet, jag har testat att starta om modemet även ställt om till fabriksinställningar.

Måste jag ringa till ComHem för att dem ska ändra något för att jag ska kunna använda de eller kan de vara något annat?

Permalänk
Vila i frid

Säg åt din Cisco EPC2425 att använda sig av din dators MAC-adress eller den MAC-adress som ComHem-prylen har. Förmodligen MAC-låsning.

Permalänk
Medlem

Hur ändrar jag mac adress på modemet då? ... har försökt lista ut de men jag vet inte om de går ? ska de gå?

Permalänk
Vila i frid

...om det nu enbart är ett modem (och inte även en router med DHCP) - så kan du inte ändra någon MAC-adress utan ditt ComHem-uttag är registrerat på din dators MAC-adress.

Permalänk
Medlem

Modemet jag hade innan var endast ett modem ingen rauter sedan skaffade jag det nya modemet som även är en trådlös rauter med 4:a nätverksportar som jag fått av comhem från ett annat abbonemang. Och de är de nya modemet jag inte får att fungera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalesa:

Modemet jag hade innan var endast ett modem ingen rauter sedan skaffade jag det nya modemet som även är en trådlös rauter med 4:a nätverksportar som jag fått av comhem från ett annat abbonemang. Och de är de nya modemet jag inte får att fungera.

Har för mig att det bara är och ringa upp och be dom ändra modem osv

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggish:

Har för mig att det bara är och ringa upp och be dom ändra modem osv

Ok, jag anar att de är något sådant också : / Kundservice har inte öppet nu

Permalänk
Medlem

Försöker du använda 2 olika modem till en och samma uppkoppling på 2olika platser eller vad? Det kommer inte fungera i så fall. Om nu så inte är fallet så tror comhem av nån anledning att du ska använda det gamla modemet och de behöver logga in det nya. comhem har öppet till 21.00 vardagar och 18 helger vad jag kan minnas.

Visa signatur

Dooh!