Chrome jämsides Internet Explorer – på SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Chrome jämsides Internet Explorer – på SweClockers

Inför lanseringen av Internet Explorer 9 är webbläsarkriget aktuellt på nytt. Bland SweClockers läsare är dock Chrome den stora stjärnan med en användarbas som nästan fyrdubblats på blott ett år.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Använder folk IE :S

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

att IE finns kvar...
inte så stor skillnad på Opera trots av att det har fått bäst i test av PC för alla (vad jag kommer ihåg)

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Nuvarande IE (kommer inte ihåg vilken) är seg som sirap om man jämnför med vad som helst, tråkigt ja själv använder jag Chrome och kommer inte köra IE inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem

Enda skälet till firefox...

Själv använder jag Firefox endast pga att jag har ca 1500 bokmärken och den är som jag förstår det den enda webläsaren med "taggfunktion" för dem.
Annars är Opera på Windows 7 en dröm...

Permalänk
Medlem

Bryr mig faktiskt inte vilken som är snabbast, jag kör med webbläsaren jag trivs med o kan bäst, EldRäven ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Använder folk IE :S

Ja IE9beta.
Funkar bra.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Nuvarande IE (kommer inte ihåg vilken) är seg som sirap om man jämnför med vad som helst, tråkigt ja själv använder jag Chrome och kommer inte köra IE inom en snar framtid.

Håller med!
Testade IE9 betan men blev inte imponerad!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Nuvarande IE (kommer inte ihåg vilken) är seg som sirap om man jämnför med vad som helst, tråkigt ja själv använder jag Chrome och kommer inte köra IE inom en snar framtid.

Har du testat betan?
Hur kan man säga att man inte kommer använda något under en "lång" tid utan att ha testat den senaste versionen?
IE9beta, känns med min användning, lika snabb som chrome.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Har du testat betan?
Hur kan man säga att man inte kommer använda något under en "lång" tid utan att ha testat den senaste versionen?
IE9beta, känns med min användning, lika snabb som chrome.

Oja, jag provade den på jobbet men det är en beta så man vet ju aldrig, men vad jag sett och provat på så kan jag inte påstå att jag är impad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Oja, jag provade den på jobbet men det är en beta så man vet ju aldrig, men vad jag sett och provat på så kan jag inte påstå att jag är impad.

Håller med, förstår inte varför IE går efter firefox och sätter en liten och en stor bakåtknapp som jag inte ens förstår varför firefox har det.

Firefox 4 ever enligt mig, enda webbläsaren med addons som inte ligger ovan på som chrome utan i själva webbläsaren vad jag vet. Minefield ser lovande ut och prestandamässigt så är den på väg mot chrome men har en bit kvar(javascript)

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur 23% fortfarande använder IE. Om man förstår denna hemsidan bör man förstå att IE suger.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Varför är inte opera med i mätningen? Jag har testat alla förutom IE betan och jag tycker det är mycket lite skillnad. Men jag föredrar Opera (senaste).

Permalänk
Medlem

IE.. Varför ens ha kvar skiten för.

Firefox laddar snabbt och så finns det MÅNGA pluggar som hjälper mig med massa saker.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Förstår inte hur 23% fortfarande använder IE. Om man förstår denna hemsidan bör man förstå att IE suger.

Känns ju som det, vi datornissar borde ju veta hur det är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Varför är inte opera med i mätningen? Jag har testat alla förutom IE betan och jag tycker det är mycket lite skillnad. Men jag föredrar Opera (senaste).

Den finns visst med, ligger under safari och har 3.9%.

Permalänk
Medlem

Jag kör med IE för att de är de bästa när man drar ner filer från internet (IMO), där gillar jag inte fire fox sätt alls.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Använder åxå Firefox.......fast jag har provat Chrome och det är inte alls dåligt, tycker det är lite snabbare än FF men nåt jag retar mig på är när jag kollar blocket å går in på en bil t.ex. som ligger säg i mitten på sidan så kanske 3 av 10ggr så hoppar man upp högst upp på sidan när man går tillbaka........sen alla tillägg är mycket bra på FF.......så jag behåller nog FF än så länge i allafall.........

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Förstår inte hur 23% fortfarande använder IE. Om man förstår denna hemsidan bör man förstå att IE suger.

Folk kanske går in på Sweclockers från offentliga datorer (t.ex. i skolan/bibliotek) där endast Internet Explorer är tillgängligt av någon anledning.

mvh,
GnomeN.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem

Känns som att det är mycket "min pappa är större än din" kommentarer, tyvärr.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Känns som att det är mycket "min pappa är större än din" kommentarer, tyvärr.

Men hallå... min pappa är ju större än din

Kan IE ha förlorat så många användare pga att man numera kan välja webbläsare i windows?

Permalänk

Google Chrome, bäst i test,
vänta broshan, låt mig inte lacka för ska jag stänga min jacka

Permalänk
Medlem

IE9 beta tycker jag är mycket bra. Snabb och snygg! Mycket bättre än IE8.

Använder dock numera Chrome efter att ha använt FF en lång tid. Snabbare än FF just nu och har add-ons, just nu är Chrome den bästa imo. Får se hur Firefox 4 blir.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

En snabb fråga, fick inte Chrome massa kritik förut för att den skickade information till google om dina surfvanor? Gör den fortfarande det?

Permalänk
Medlem

Jag är en av de få som använder Opera här som min primära webbläsare. Tycker Opera fungerar bäst för mig. Snabb, lättnavigerat, och snygg...

(Ja, jag har också provat Chrome och FF. Aldrig tyckt om...)

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Heja IE friskt humör, det är den som webben gör HEJA! HEJA! HEJA!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Böt till Crome häromdagen. Tycker det går snabbare och har liknande layout. Kommer nog inte byta tillbaka.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thermion:

En snabb fråga, fick inte Chrome massa kritik förut för att den skickade information till google om dina surfvanor? Gör den fortfarande det?

Och vad exakt ska dom göra med den informationen som på något sätt kan skada dig om du inte är 12 år och inte får porrsurfa för dina päron?

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Kör för närvarande chrome då jag ville ge den lite mer testtid men ska till 70% byta till FF 4.0 när den kommer ut!

Positivast med chrome är att flikarna ligger allra högst upp (inte som i IE och FF där en rad är förlorad högst uppe) samt att man slipper "inforaden" längst ner ända tills man håller på en länk.

På en laptop ger dessa 2 rader rätt mycket mer yta!