Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det där få jag säga var lite dumt att tacka nej till.(eller?). kanske var det alkoholen som talade?

Det var nog en temporär hjärnblödning och total sinnesförvirring. Men jag klara mig, det finns fler chanser.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Haha Evil_AnAnAs, nu får du gå med i min klubb vart man alltid kommer på andra saker att göra Man känner sig alltid så jävla dum när man vaknar ensam dagen efter och mobbningen är inte nådig när man berättar åt andra vad man gjort.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Skrivet av Evil_AnAnAs:

"Men jag klara mig, det finns fler chanser. :)"

Kanske.
Personligen hade jag nog tagit livet av mig. Men jag uppmuntrar INTE dig till att göra samma sak.
Lyckades med en liknande grej i Japan för drygt ett år sedan. Mår fortfarande dåligt

Permalänk

Nu blir jag fan galen
Det har hänt nåt med mitt firefox så det är några flikar som har fastnat i bakgrunden och går inte att få fram :S
Bland annat en youtube video med skitdåligt negerdunk som jag måste stå ut med varje gång jag startar ff.
Blir pyskiskt störd vafan.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Nu blir jag fan galen
Det har hänt nåt med mitt firefox så det är några flikar som har fastnat i bakgrunden och går inte att få fram :S
Bland annat en youtube video med skitdåligt negerdunk som jag måste stå ut med varje gång jag startar ff.
Blir pyskiskt störd vafan.

Varför är det negerdunk där då?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Varför är det negerdunk där då?

Min kusin visade nån jävla låt som heter "Where's the hood at" som han tyckte var bra.
Det gjorde inte jag
Men i alla fall, problemet är löst, det var bara att ställa in firefox på att inte spara flikar vid avstängning och sen starta om

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Min kusin visade nån jävla låt som heter "Where's the hood at" som han tyckte var bra.
Det gjorde inte jag
Men i alla fall, problemet är löst, det var bara att ställa in firefox på att inte spara flikar vid avstängning och sen starta om

Haha. Nice att du fick till det iaf

Jag och två kompisar (två tjejer var det) var hos en av dom och räknade matte. Vi höll på i ca 2½ timme och sedan så ville dom visa judolokalen så jag hängde väl med dit. Dom höll på och kasta runt varandra i något som jag tyckte såg ut som livsfarliga kast. Men det var spännande

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Haha. Nice att du fick till det iaf

Jag och två kompisar (två tjejer var det) var hos en av dom och räknade matte. Vi höll på i ca 2½ timme och sedan så ville dom visa judolokalen så jag hängde väl med dit. Dom höll på och kasta runt varandra i något som jag tyckte såg ut som livsfarliga kast. Men det var spännande

Säääxxy, alla möjliga chanser för lite uhn-tss

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Säääxxy, alla möjliga chanser för lite uhn-tss

Haha, who knows?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hade en rejäl tur i fredags när jag var ute. Fick en tia över från en öl. Denna tia stoppades i en enarmad bandit, och 1 minut senare hade jag cashat ut 485kr från baren. jävligt roligt när det blir så random.

men tur i oturen så hällde någon en färgglad drink över mina favoritskjorta. Hoppas verkligen att fläcken går bort, annars börjar jag nog gråta.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Hammarby här kommer gnaget. Nuff said.

Permalänk

3-4st sträckbultar i toppen på bilen kunde jag dra mer än ett kvartsvarv Hehe.. Inte så bra när kompet kommer ut i kylarvattnet. Blir väl byte av topplockspackning senare evt

Eller så hinner skiten rasa först låter lite om motorn nu på ett dåligt sätt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Imorgon skall man få sin första spruta vaccin mot diverse lövträd. Förhoppningsvis är det en början på en mindre påtaglig allergi och trevligare vårar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Hade en rejäl tur i fredags när jag var ute. Fick en tia över från en öl. Denna tia stoppades i en enarmad bandit, och 1 minut senare hade jag cashat ut 485kr från baren. jävligt roligt när det blir så random.

men tur i oturen så hällde någon en färgglad drink över mina favoritskjorta. Hoppas verkligen att fläcken går bort, annars börjar jag nog gråta.

otur att vinna 485kr och tur att få färgglad drink på sig? Nej men du har ju iaf 485kr tillgodo för en ny skjorta ;D

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

3-4st sträckbultar i toppen på bilen kunde jag dra mer än ett kvartsvarv Hehe.. Inte så bra när kompet kommer ut i kylarvattnet. Blir väl byte av topplockspackning senare evt

Eller så hinner skiten rasa först låter lite om motorn nu på ett dåligt sätt

Kan aldrig minnas att någon jag känner pratat om problem med topplocket, motorer som kokar osv. om annat än volvobilar.
Är det standardfel med felkonstruerade motorer på de bilarna?

Helt seriöst, varje gång nån säger "motorn kokade" tänker jag på en 240

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Hade en rejäl tur i fredags när jag var ute. Fick en tia över från en öl. Denna tia stoppades i en enarmad bandit, och 1 minut senare hade jag cashat ut 485kr från baren. jävligt roligt när det blir så random.

men tur i oturen så hällde någon en färgglad drink över mina favoritskjorta. Hoppas verkligen att fläcken går bort, annars börjar jag nog gråta.

Vanish Oxi Action bäst i test i GP!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Great. Morsan väckte mig 10 minuter tidigare och säger att vi inte har något vatten. Det som kommer skulle se ut som nyponsoppa. Ska gå och testa och se hur det ser ut. Vettafan hur jag ska göra, ta med mig stuff till skolan och sticka dit lite tidigare?
Lamt är det iaf, utan förvarning också. Tur att man duschade igår och inte idag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

På judohallen igår så lyckades en av tjejerna kasta sönder en ruta (det händer ofta och det är tunna gamla rutor från 1800-talet nästan) och hon hade ringt till klubbordförandekillen i morse och blivit utskälld i en kvart. Han hade sagt att man måste ringa till honom om man ska vara i hallen och han var tydligen jättearg över att jag som inte håller på med judo hade varit där. Och att jag eventuellt skulle behöva vara med att betala rutan... Och tydligen så har han sagt innan att han vill att hallen ska användas oftare. Vilken idiot...

Tänker nog ta mig ett snack med den där idioten. Säga att jag hade tänkt att börja med judo men att jag skiter i det för att jag inte vill vara med i en klubb där ordföranden är ett jävla rövhål.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Var o lyssnade på ett par högtalare i den lokala hifi/hembio affären och har det bekräftat att jag hatar säljare av alla dess slag!!

Permalänk
Medlem

Har så dåligt samvete från igår att jag inte kan komma till ro riktigt :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Kan aldrig minnas att någon jag känner pratat om problem med topplocket, motorer som kokar osv. om annat än volvobilar.
Är det standardfel med felkonstruerade motorer på de bilarna?

Helt seriöst, varje gång nån säger "motorn kokade" tänker jag på en 240

Nää anledning är för att jag varit där och pillat Sen efter en 31K mil så är det inte så konstigt om något skulle hända. Volvos rödblockare är ju rätt snälla i reparationer och om något går sönder så går det oftast fixa det själv och inga stora pengar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Var o lyssnade på ett par högtalare i den lokala hifi/hembio affären och har det bekräftat att jag hatar säljare av alla dess slag!!

Hehe.. Fick reda på en sak idag att vissa TV apparater gillar inte "k2" signal eller "k8" signal som det skickas ut i de tvnäten. (vad det är för skillnad eller så vet jag inte). (eller jo det är typ två snarlika format kanske man kan säga? De flesta tv apparater klarar att ta emot det fast de kanske inte stödjer det men det kan bli till följd att bilden hackar och tv hänger sig om den får fel 'format')

Men nu kommer jag härdanefter gå och fråga på skoj i Tv butiker om Apparaterna klarar dessa 'format' de kommer vrida sig av då de troligen inte vet vad det är för något när man knappt häller gör det Trotts att man ibland åker på Felsökningar och mätningar på Tv nät.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Hehe.. Fick reda på en sak idag att vissa TV apparater gillar inte "k2" signal eller "k8" signal som det skickas ut i de tvnäten. (vad det är för skillnad eller så vet jag inte). (eller jo det är typ två snarlika format kanske man kan säga? De flesta tv apparater klarar att ta emot det fast de kanske inte stödjer det men det kan bli till följd att bilden hackar och tv hänger sig om den får fel 'format')

Men nu kommer jag härdanefter gå och fråga på skoj i Tv butiker om Apparaterna klarar dessa 'format' de kommer vrida sig av då de troligen inte vet vad det är för något när man knappt häller gör det Trotts att man ibland åker på Felsökningar och mätningar på Tv nät.

K-vaddå?
Det är väl skillnaden mellan mpeg2/4 samt dvb-t/t2 som är ett hett ämne nu?
Verkar som om nån har snackat goja, möjligen om det handlar om modulationen som skiljer sig mellan t och t2 i så fall...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Jävligt sur för att mitt överspänningsskydd (37815 @ kjell.com) inte funkar. Fast man kopplar i saker så får de ingen ström, men grenuttaget får ström :S

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

På judohallen igår så lyckades en av tjejerna kasta sönder en ruta (det händer ofta och det är tunna gamla rutor från 1800-talet nästan) och hon hade ringt till klubbordförandekillen i morse och blivit utskälld i en kvart. Han hade sagt att man måste ringa till honom om man ska vara i hallen och han var tydligen jättearg över att jag som inte håller på med judo hade varit där. Och att jag eventuellt skulle behöva vara med att betala rutan... Och tydligen så har han sagt innan att han vill att hallen ska användas oftare. Vilken idiot...

Tänker nog ta mig ett snack med den där idioten. Säga att jag hade tänkt att börja med judo men att jag skiter i det för att jag inte vill vara med i en klubb där ordföranden är ett jävla rövhål.

Vad kastade hon i rutan? Du har inte heller något som helst ansvar att betala. Förmodligen inte tjejen heller då det var en olycka. Det går på föreningens försäkring. Oroa dig inte.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Vad kastade hon i rutan? Du har inte heller något som helst ansvar att betala. Förmodligen inte tjejen heller då det var en olycka. Det går på föreningens försäkring. Oroa dig inte.

En mjuk gummiboll. Jag ser inte problemet heller. Det är dubbla rutor och denna satt bara utanpå och fyllde ingen funktion alls över huvudtaget. Har du någon länk där det står om detta?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

K-vaddå?
Det är väl skillnaden mellan mpeg2/4 samt dvb-t/t2 som är ett hett ämne nu?
Verkar som om nån har snackat goja, möjligen om det handlar om modulationen som skiljer sig mellan t och t2 i så fall...

Nej. Det är riktiga 'siffror' Vanliga människor kommer aldrig i kontakt med hur 'invecklat' det kan bli när man stöter på problem i felsökning i system. Ringer man certifierat folk och det även finns med på mätinstrumenten så finns det så. Jobbigt när man inte vet om vad felet är och måste först ringa till distributören som vet mindre än en själv sen får man ringa till någon som är expert på området och sen blir man slussad mellan de personerna ett par gånger för att de ska ha ut rätt information så man kan lösa själva problemet.

Jag själv har en mindre bibel på en ca 300sidor om just TV nät ska blädda igenom och se om det finns något om Dessa K2 och K8 jag aldrig häller har hört tals om innan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Trött och verkar nu bli rätt lätt irriterad hmm..nåväl skit i det, ska sova snart, trött som fan efter denna dag:p

Permalänk

Allt har fan gått emot mig denna jävla helgen. Visst inget slår ju min hemska avslutning på fredagen men idag har det inte heller gått bra.
Har suttit och lött och pillat med ett gtx280, efter mycket mätningar och hjälp från gurun Crotale har jag en plan på hur man löser överspänningsskyddet. Dock saknar jag rätt resistorer så klart. Så jag hinner inte testa grafikkortet idag.

Tänker då testa cpun för att se hur många jävla e8600 jag ska behöva köpa, är nere vid -80C när både cpu och nb tempskydd drar igång. Cpun är ju en felläsning så den kan jag ju stänga av men NB vet jag ju inte. Måste vänta på att en 3kg kopparklump ska tina upp nu så jag kan riva av kylaren. Fan lite jag fått gjort i dag.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Skulle ladda upp lite bilder på min ftp via min mac. Har aldrig strulat med pc men direkt jag försöker med macen får jag badboll of death.
Varför!?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″