Permalänk
Skrivet av alexander-52:

å så kan man titta på Samsung I9000 (galaxy)

den har fått mycke bra kritik, underbara färger me Super AMOLED å allt...

ja funderar mellan Galaxy eller Desire, lutar mer mot desire men ändå vill ja ha galaxy för batteritiden :/ ve inte
å galaxy är inte samma som spica (?) eller?

Det är som att rekommendera en ferrari till någon som tittar på bil i 10.000kr klassen

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag och funderar på en Wildfire och är också tveksam till skärmen i viss mån. Nästa steg upp är Legend eftersom Hero inte känns som bättre än Wildfire på någon punkt mer än skärmen. Fast tittar man på Legend kan man lika gärna titta på Desire som dessutom levereras med 4GB minne, något som inte ingår i en Legend och med tanke på att priset inte skiljer mycket så kan det vara hugget som stucket om man väljer Desire eller Legend. Jag har alltså reducerat det hela till Wildfire eller Desire och eftersom jag tänker har den som telefon i första hand och för navigering och surf i andra hand (och en och annan app i tredje) så faller nog ändå valet på Wildfire då Desire drar så hiskeligt mycket mer batteri med sin snabbare processor.

Legend verkar ha fått en del kritik för sin dåliga batterilivslängd och jag hoppas att Wildfire inte lider av samma problem.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Dock så rekommenderar jag dig att skaffa ett 16gb sd, se bara till att skaffa ett Ultra.

Att bry sig om det följer med ett 4gb sd eller inte är som att bry sig om 50kr.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Dock så rekommenderar jag dig att skaffa ett 16gb sd, se bara till att skaffa ett Ultra.

Att bry sig om det följer med ett 4gb sd eller inte är som att bry sig om 50kr.

Kan telefonen utnyttja ULTRA? Jag köpte nyligen ett vanligt mickro SD 16gb till min wildfire, det 2gb kortet som ingick såg inte ut som ett ULTRA....

Visa signatur

Stationär: Athlon 64 3200+ @10*250=2,5GHz, 1gb PC3200 valueRAM, palit 7600gt. Bärbar: Dell precision m4300, c2d T7300, quadro fx 360m, 3gb RAM, 1680*1050 Truelife

Permalänk

Finns det något bra fodral/skärmskydd ni kan rekomendera? vore fint att inte repa sönder den nya luren det första man gör...

MSN-app, finns det någon bra sådan?

Fick mobilen för ngn vecka sedan, tycker den är helt underbar =D

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

Dessutom vore det najs med en app som höll koll på hur många sms man skickat, samtalstid osv osv
Ngt tips?

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Dock så rekommenderar jag dig att skaffa ett 16gb sd, se bara till att skaffa ett Ultra.

Att bry sig om det följer med ett 4gb sd eller inte är som att bry sig om 50kr.

hjälper de mycket med 30mb/sek vs 15mb/sek ?

SDHC SanDisk Extreme 8GB - Inet.se

Inet såklart

Permalänk
Skrivet av whisky:

Själv sitter jag och funderar på en Wildfire och är också tveksam till skärmen i viss mån. Nästa steg upp är Legend eftersom Hero inte känns som bättre än Wildfire på någon punkt mer än skärmen. Fast tittar man på Legend kan man lika gärna titta på Desire som dessutom levereras med 4GB minne, något som inte ingår i en Legend och med tanke på att priset inte skiljer mycket så kan det vara hugget som stucket om man väljer Desire eller Legend. Jag har alltså reducerat det hela till Wildfire eller Desire och eftersom jag tänker har den som telefon i första hand och för navigering och surf i andra hand (och en och annan app i tredje) så faller nog ändå valet på Wildfire då Desire drar så hiskeligt mycket mer batteri med sin snabbare processor.

Legend verkar ha fått en del kritik för sin dåliga batterilivslängd och jag hoppas att Wildfire inte lider av samma problem.

Batterilivslängden är bättre på Legend än på Desire. (Fast som på de flesta smartphones, måste den i princip laddas varje natt om du leker med den)

Valet mellan Legend och Desire är svårt. Jag valde Legend för jag tyckte den var tillräckligt snabb, för att den låg bra i handen och hade mer solid känsla samt att den var snyggare/smidigare.

Wildfire är sämre än Legend, men den är billigare med. Låt plånboken styra!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Hej, min telefon har åkt i tvättmaskinen nokia 5800 och nu ska jag köpa ny telefon jag tänkte ta skaffa en ny för runt 2500kr vilken ska man välja Sony ericsson x10? Eller ska man välja en wildfire?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Hej, min telefon har åkt i tvättmaskinen nokia 5800 och nu ska jag köpa ny telefon jag tänkte ta skaffa en ny för runt 2500kr vilken ska man välja Sony ericsson x10? Eller ska man välja en wildfire?

Om det är X10 Mini du talar om så är jag inne på samma banor.

Hälften av alla recensioner verkar tala för SE och hälften för HTC. SE's främsta nackdelar verkar vara att den för vissa är för liten och att den fortfarande kör på 1.6, medan HTC har mer problem med småbuggar.

Så gott som alla som köpt en av dessa två verkar iaf vara otroligt nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ades:

Om det är X10 Mini du talar om så är jag inne på samma banor.

Hälften av alla recensioner verkar tala för SE och hälften för HTC. SE's främsta nackdelar verkar vara att den för vissa är för liten och att den fortfarande kör på 1.6, medan HTC har mer problem med småbuggar.

Så gott som alla som köpt en av dessa två verkar iaf vara otroligt nöjda.

Det jag känner som går åt htc är bättre menyer samt skönare att hålla i sen har enligt mig hela xperia serien varit skit dock kör de ju android nu så får hoppas det är bättre!

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Wildfire, och måste säga att jag hittils är jävligt nöjd!

Dock har jag lite problem att få igång mobilsurfet, så ställer en snabb fråga här.
Jag har telia, och man ska tydligen mms'a "surf" till 4466 för att aktivera MMS och mobilsurfandet, men när jag gör det får jag : "Inställningarna kan inte skickas till din mobil," som svar. Några förslag? (Förutom att besöka en butik, då.)

Permalänk
Skrivet av SAAANDEN:

hjälper de mycket med 30mb/sek vs 15mb/sek ?

SDHC SanDisk Extreme 8GB - Inet.se

Inet såklart

Till normalt användande så duger ett vanligt klass 2 microSD, men om man kör telefonen rootad med a2sd. Dvs. att du kan köra apps från sd så bör du köra på klass 4 minst.

Eftersom visst stöd för a2sd kommer iom froyo så skulle jag köpa ett klass 4 eller mer direkt. Inet har A-data klass 6 8gb för 199:- om jag inte minns fel, har beställt ett själv då jag kör root och installerar apps direkt på sd. Och det tenderar att lagga endel ibland på klass 2 kortet jag har nu.

Permalänk

Hej, har precis beställt en Wildfire, och tänkte köpa till ett minneskort. Men då jag inte är jätte inne i mobil/minnes världen så funderar jag om detta minnet fungerar bra till en Wildfire.

A-Data SDHC-Card 32GB, Class 6 - Inet.se

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | Corsair HX 650W | Asus M4A89GTD PRO/USB3 |
| AMD Phenom II X4 965 @ 3,4 Ghz | Corsair 4GB DDR3-1600MHz |
| PowerColor Radeon HD6850 1GB PCS+ | Samsung 320gb + 3xWD 1TB | Asus Xonar DX |

Permalänk

Nej det går inte alls, du ska ha ett microSD, A-Data MicroSDHC-Card 16GB, Class 6 - Inet.se

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Nej det går inte alls, du ska ha ett microSD, A-Data MicroSDHC-Card 16GB, Class 6 - Inet.se

Ja där ser man, tack ska du ha!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | Corsair HX 650W | Asus M4A89GTD PRO/USB3 |
| AMD Phenom II X4 965 @ 3,4 Ghz | Corsair 4GB DDR3-1600MHz |
| PowerColor Radeon HD6850 1GB PCS+ | Samsung 320gb + 3xWD 1TB | Asus Xonar DX |

Permalänk
Medlem

Jag funderar skarpt på att skaffa mig en Wildfire. Enda nackdelen jag kan se är skärmens upplösning. Om jag förstått det rätt så begränsar det vilka appar man kan köra? Efter att ha klämt på telefonen i butik, så tycker jag inte upplösningen stör t. ex. surfande så mycket, men är det någon väldigt viktig app ni tycker man missar? Jag har aldrig haft en smartphone innan, så jag har ingen koll på app-utbudet.

Visa signatur

[Asus P5B] [Intel C2D E6600] [Asus GTS 250] [Corsair 2x2GB XMS2] [Corsair HX520] [Antec Solo]

Permalänk
Medlem

Jag är också inne på Wildfire! (råkade starta en ny tråd precis, innan jag hittade denna)

Först var jag inne på X10Mini, men så plockade försäljaren fram Wildfire och jag fick direkt beslutsångest... rent designmässigt och hur telefonen ligger i handen tycker jag nästan att X10Mini kändes som en plastleksak i jämförelse...

Nu till frågorna, ni som har Wildfire! Ingår det något minneskort när man köper telefonen? På 2GB eller?

Hur är snabbheten? Går det att ha uppe flera program samtidigt?

Hur märker man av på skärmen att det är dålig upplösning? Hur fungerar skärmen i solljus?

Permalänk
Skrivet av Jill:

Jag är också inne på Wildfire! (råkade starta en ny tråd precis, innan jag hittade denna)

Först var jag inne på X10Mini, men så plockade försäljaren fram Wildfire och jag fick direkt beslutsångest... rent designmässigt och hur telefonen ligger i handen tycker jag nästan att X10Mini kändes som en plastleksak i jämförelse...

Nu till frågorna, ni som har Wildfire! Ingår det något minneskort när man köper telefonen? På 2GB eller?

Hur är snabbheten? Går det att ha uppe flera program samtidigt?

Hur märker man av på skärmen att det är dålig upplösning? Hur fungerar skärmen i solljus?

2Gb medföljer, ja.

Den är snabb visst men den hänger inte med dom dyrare modellerna. den kan dock "hänga sig" ibland och då är det bara att gilla läget och vänta.

Jag märker inte av att skärmen är lågupplöst annat än att jag inte hittar alla appar på market, Wildfire är min första smartphone och det är en perfekt instegsmodell. Har man dock haft en annan innan så ska man nog satsa mer och få en bättre då man inte byter upp sig så mycket tror jag. Som med alla skärmar på smartphones så har dom problem med starkt solljus men det funkar bra tycker jag bara man drar upp ljuset på max. ett bra tips är att ha en mörk bakgrund och ljusa ikoner då syns det bättre.

jag är nöjd med min Wildfire och jag saknar inget som jag inte kan leva utan. det enda jag önskar är att den kunde vara lite snabbare men ded får snart Android 2.2 Froyo och det ska göra den rappare.
Fördel för X10 mini är grafikaccelerator något som jag kanske saknar men inte behöver, men X10mini har också en mindre skärm.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Okej! Det jag bryr mig mest om är att den inte blir för seg, blir så irriterad på sådant! Men man kan köra flera program utan problem, gå in på hemsidor som youtube osv utan att det segar?

Hur är det med kamera och musikspelare? Bra/dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Dessutom vore det najs med en app som höll koll på hur många sms man skickat, samtalstid osv osv
Ngt tips?

Phoneanalyzr gör jobbet utmärkt.

Permalänk
Skrivet av Jill:

Okej! Det jag bryr mig mest om är att den inte blir för seg, blir så irriterad på sådant! Men man kan köra flera program utan problem, gå in på hemsidor som youtube osv utan att det segar?

Hur är det med kamera och musikspelare? Bra/dåligt?

Kameran är en mobilkamera och inte mycket mer. Den duger tycker jag men inget mer.
Musikspelaren som följer med är lite slö men annars bra. saknar equaliser gör den också.
Spela musik och surfa är inga problem enligt mig inte heller att spela och lyssna på musik blir tungt. Det enda är att det drar batteri till tusen.

/S

Edit: Youtube funkar sådär, kör man youtube-appen så funkar det kalas men att visa film via flash på en hemsida är sådär. Detta ska dock få bättre stöd i Android 2.2

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om nör android 2.2 foryo släpps för Wildfire?

Permalänk
Skrivet av SAAANDEN:

Någon som har en aning om nör android 2.2 foryo släpps för Wildfire?

Q3 har det varit rykten om

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Okej tack

mvh

Permalänk
Medlem

Är det någon som har någon erfarenhet av wildfire:
-när man tittar på film (inlagda från datorn)
-youtube
-om "Swipe" finns till den
-Androidmarket, hur många appar eller viktiga appar går man miste om p.g.a. upplösningen

Jag har beslutsångest om vilken mobbe man ska ta, Wildfire eller Desire. Ja vet att de inte är i samma prisklass men är de värt att lägga nästan den dubbla pengen för desire?

Permalänk
Skrivet av Lelle91:

Är det någon som har någon erfarenhet av wildfire:
-när man tittar på film (inlagda från datorn)
-youtube
-om "Swipe" finns till den
-Androidmarket, hur många appar eller viktiga appar går man miste om p.g.a. upplösningen

Jag har beslutsångest om vilken mobbe man ska ta, Wildfire eller Desire. Ja vet att de inte är i samma prisklass men är de värt att lägga nästan den dubbla pengen för desire?

Beror på, jag köpte en billig android(huawei U8220, 1695kr hos tre) då det var min första och jag inte visste på förhand att jag skulle snöa in totalt och roota och testa nya rom's hela tiden osv osv Hade jag vetat det på förhand så hade jag gått direkt på en desire eller galaxy S.

U8220 har i princip samma hårdvara som wildfire fast 3,5" 320x480 upplösning. Enda jag stör mig på hårdvarumässig är att det är 2,5mm hörlurs-ut, har inte fått det att funka riktigt bra med adapter heller.

Bara en tidsfråga innan jag går och köper en Galaxy S eller nåt sånt...

Permalänk
Avstängd

fan sitter också och väger mellan Wildfire och Desire. provade en polares wildfire idag och den va riktig skön. kanske för jag aldrig har haft en smartphone eller en htc mobil tidigare har en k800 atm. :S riktig kluven

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Det som är synd med wildfire är att skärmen har så låg upplösning, vilket gör att många apps ej funkar. Tycker att samsung galaxy spica är mkt prisvärd i den prisklassen nu när det finns inoficiellt multitouch stöd till den. Den har snabbare cpu(800mhz ARM11), högre upplösning fast samma skärmstolek som wilfire(3,2").

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det som är synd med wildfire är att skärmen har så låg upplösning, vilket gör att många apps ej funkar. Tycker att samsung galaxy spica är mkt prisvärd i den prisklassen nu när det finns inoficiellt multitouch stöd till den. Den har snabbare cpu(800mhz ARM11), högre upplösning fast samma skärmstolek som wilfire(3,2").

Vilka apps är det egentligen som inte fungerar? Ni som har en Wildfire, har ni upptäckt några speciella ni saknar?

Visa signatur

[Asus P5B] [Intel C2D E6600] [Asus GTS 250] [Corsair 2x2GB XMS2] [Corsair HX520] [Antec Solo]