Permalänk
Medlem

En tyst enkel speldator för 5-6k

Hallå alla Sweclockare!
Varit medlem ett tag men efter en längre paus kunde jag inte längre komma ihåg mitt användarnamn och liknande så skapade nytt. Så rakt på sak:

Jag spelar World of Warcraft och gillar att titta på filmer på datorn i alla format, DVD, HD, BluRay. Musik lyssnar jag också på. Hittills har jag använt en laptop med separat grafikkort men det låter något fruktansvärt när jag tittar på film eller spelar så jag får migrän.

Tänkte spendera mellan 5-6k på en stationär dator och det VIKTIGASTE för mig är att den är tyst. Den ska dessutom klara av att spela WoW på ganska bra grafik, jag kör mestadels PvE raider med 10 eller 25 man. Den ska också klara av att spela upp film. Den behöver inte ha BluRay läsare, utan DVD RW räcker.

Komplett hade något Gamer-erbjudande men var inte helt överförtjust i deras AMD paket och 2gb ram för 5k så tänkte kolla med er om ni kunde rekommendera något. Helst om stället också kan montera datorpaketet, annars måste jag försöka mig fram med mina rostiga datorskills.

Tackar för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Jag noterade den tråden men vill veta om paketen som är listade där är tysta?